6 وسیله ی ضروری برای شستشوی ماشین در منزل

کارواش دستی برای شستشوی ماشین

اتومبیل‌ شما علاوه بر اینکه دوست خوبی برای مسافرت و حمل و نقل است میتوانند بیانگر شخصیت شما نیز باشد و از طرفی بخاطر ارزش بالای آن شست‌وشو و تمیز کردن آن امری ضروری است. تمیز کردنو رسیدگی به خودرو موجب می شود که خودروی شما از سلامت کافی برخوردار باشد. تمیز کردن خودرو و نگهداری از خودرو م جب افزایش طول عمر خودرو می شود. اکثر افراد از وسایل و شوینده های نامناسب برای این کار استفاده می‌کنند و منجر به آسیب های ناخواسته به آن می شوند. اینکار علاوه بر اینکه باعث می‌شود خودروی شما درخشندگی اولیه خود را نداشته باشد حتی ممکن است به بدنه آن آسیب وارد کند. متخصصان ما توصیه می‌کنند قبل از شستشوی اتومبیل در منزلتان باید دانش کافی در این مورد داشته باشید همچنین یکسری وسایل ضروری برای اینکار را نیز آماده داشته باشید که در ادامه این وسایل را معرفی میکنیم.

دستمال نرم و حوله ای و یا اسفنج برای شستشوی خودرو

دستمالی که به وسیله‌ی آن شیشه و بدنه اتومبیل را تمیز می کنید بسیار با اهمیت است چرا که هرگونه زبری، باعث ایجاد خراش بعد از شستشو می‌شود. بنابراین توصیه می‌کنیم که برای تمیزکاری از پارچه های حوله ای نرم با قابلیت جذب بالا خریداری کنید و از استفاده از دستمالهای قدیمی آشپزخانه بپرهیزید.

شستن ماشین در منزل

سطل متوسط برای تمیزکاری ماشین

هنگام شستشوی ماشین به 2 عدد سطل نیاز است یکی از آنها حاوی آب تمیز و دیگری باید حاوی مخلوط مواد شوینده و مقدار مناسبی آب باشد. بعد از اینکه هر قسمت را تمیز کردین باید ابتدا دستمال و یا اسفنج را درون سطل آب شستشو دهید و در نهایت آن را به مواد شوینده آغشته کنید و به ادامه کارتان بپردازید. توجه کنید که هر زمان که محتویات درون سطل ها کثیف شد باید بلافاصله آنها را تعویض کرد همچنین حواستان باشد که سنگریزه و یا شن در بین دستمالها گیر نکند چون باعث خش بر روی بدنه اتومبیل‌تان می شود.

شستن ماشین با اسفنج

شلنگ فشار قوی یا شلنگ کارواشی

بسیاری از افرادی که ماشین خود را در خانه تمیز میکنند از شلنگ های معمولی استفاده می‌کنند. شلنگ های معمولی علاوه بر اینکه نمیتوانند به خوبی قسمت هایی مثل چرخ ها و شاسی را به خوبی تمیز کنند باعث مصرف بی رویه آب نیز می شوند اما سرعت شلنگ های فشار قوی براحتی با توجه به نوع سطح قابل تنظیم است و به راحتی میتوانید تمامی لکه های سرسخت را به خوبی پاک کنید.

کارواش دستی برای شستشوی ماشین

مواد شوینده مخصوص

شوینده های مخصوص اتومبیل بدون آسیب رساندن به بدنه و رنگ آن براحتی لکه ها را از بین می برند. استفاده از شوینده های معمولی و یا مایع ظرفشویی در طولانی مدت به بدنه اتومبیل آسیب وارد می کند. حواستان باشد که پس از شستشو به سرعت سطوح را خشک کنید چرا که نور خورشید باعث ایجاد لکه های آب روی خودرو می شود. افرادی که به مسیرهای آفرودی می روند باید به این مورد توجه ویژه کنند زیرا نمک و شن میتوانند بسیار مضر باشند.

مواد شوینده برای شستشوی ماشین

جاروی شارژی برای داخل خودرو

برای نظافت فضای داخلی اتومبیل از جاروهای شارژی که دارای سرهای باریک هستند و به راحتی تمامی گوشه کنارها را تمیز کنید استفاده کنید. داخل خودروی شما آن جایی است که خودتان در آن زمان سپری می کنید. پس لازم است کاملا تمیز و مرتب و دوست داشتنی باشد.

جارو کردن داخل ماشین

مایع شیشه شور برای شیشه های ماشین

شیشه های اتومبیل در میزان دید راننده نقش زیادی را ایفا می کنند بنابراین باید به شیوه درست و مرتب تمیز شوند. استفاده از یک دستمال نرم همراه شیشه شوی بهترین گزینه برای اینکار است. استفاده از مواد نانو بسیار می تواند در تمیز شدن شیشه ی خودرو مؤثر باشند و موجب شوند شیشه ی شما دیرتر کثیف شود.

چند وقت یک بار باید ماشین را شست؟

متخصصان توصیه میکنند که اتومبیل شما باید همیشه تمیز باشد و شما باید آن را مرتبا بشویید. دفعات شستشو به محل زندگی و میزان رفت و آمد شما بستگی دارد. به طور کلی توصیه می شود هر دو هفته یکبار اتومبیلتان را بشویید. اما اگر از اتومبیلتان زیاد استفاده میکنید این کار را هر هفته تکرار کنید. همچنین اگر با خودرویتان به نزدیکی ساحل رفتید حتما باید سریعا آن را بشویید چرا که نمک دریا قطعات فلزی را از بین می برد و به آنها آسیب جدی وارد می کند. همچنین افرادی که در مناطق مرطوب زندگی میکنند لازم است برای جلوگیری از پوسیدگی خودروشان بیشتر به نکات توجه نمایند

شماهر چند وقت یک بار خودروی خودتان را میشویید؟؟


مطالعه مطالب مرتبط:

افزایش طول عمر خودرو

تمیز کردن لاستیک

اتوخسروانی

وبلاگ اتوخسروانی

خرید اقساطی خودرو

قیمت خودروی نقدی


 

مقالات مرتبط

افزودن دیدگاه

×
منو