بنز اس کلاس s class جدید فقط یک ماشین نیست ، هوش مصنوعی متحرک است

بنز اس کلاس

هرچقدر هم که برندهای مختلف دنیا سعی در ساخت ماشین های لوکس و خاص بکنند هیچ وقت معرفی آنها به اندازه ی بنز اس کلاس جنجال به پا نمی کند و معرفی آن برای دنیای خودرو با اهمیت نیست. قطعاً هر سالی که قرار است نسل جدید بنز اس کلاس رونمایی شود، به مهمترین خبر خودرویی سال تبدیل می شود. امسال هم بعد از حدود 8 سال کمپانی بنز تصمیم گرفت تا نسل جدید سلطان سدان های دنیا را رونمایی کند. رونمایی از این ماشین آنقدر مهم است که از حدود یک سال پیش عکس های مفهومی گوناگون از آن منتشر شده بود. که تعدادی از آنها بسیار شبیه به نمونه ی نهایی و واقعی بودند. اس کلاس 2021 آنقدر هوشمند و مدرن شده که به عقیده بسیاری افراد دیگر صرفاً یک ماشین نیست بلکه یک هوش مصنوعی متحرک است.

طراحی اس کلاس 2021

در بخش طراحی باید گفت به عقیده بسیاری از افراد نسل جدید اس کلاس ابهت و کلاس نسلهای قبلی را ندارد. اما در مقابل عده ی دیگری اس کلاس جدید را زیباترین اس کلاس ساخته شده تا به حال می دانند. در کل باید گفت موضوع ظاهر و طراحی همیشه سلیقه ای بوده و به همین دلیل نمی شود گفت واقعاً این نسل از اس کلاس به نسبت به مدل های قبلی از لحاظ طراحی پیشرفت داشته یا پسرفت.

بنز اس کلاس 2021

اما آنچه شکی در آن نیست مهندسی بسیار بالای اس کلاس 2021 است که توجه هات دنیای خودرو را به خود جلب کرده است. مهندسی و هوشمند بودن در همه بخش های ظاهری ماشین از چراغهای جلو گرفته تا جلو پنجره ای که با انواع رادار پوشیده شده و دستگیره‌های دربی که که جمع می شوند و داخل فرو می رود خودنمایی می کند. چراغ های عقب نسل جدید اس کلاس هم همچون نسل جدید سی ال اس به صورت افقی درآمده اند.

به لطف مهندسی بسیار پیشرفته ای که بهترین ماشین انجام شده نسل جدید اس کلاس به یکی از آیرودینامیک ترین خودروهای دنیا تبدیل شده است. از لحاظ ابعاد همیشه مرسدس بنز اس کلاس یکی از جادار ترین و بزرگترین خودروهای سدان بازار بوده است تا راحتی و رفاه را برای تمام سرنشینان به خصوص سرنشینان عقب به حد اعلا برساند. اما باید بدانید اس کلاس 2021 باز هم به نسبت نسل قبلی بزرگتر و جادار تر شده است و باز هم به نسبت نسلهای  قبلی سرنشینان در رفاه و راحتی بیشتری هستند.

بنز اس کلاس 2020

طراحی داخلی بنز اس 2021

 هرچند طراحی بیرونی اس کلاس جدید تغییرات زیادی داشته و کاملاً به یک ماشین جدید تبدیل شده، اما این تغییرات در مقابل تغییرات کابین و اتاق ناچیز هستند. چرا که در بنز اس کلاس 2021 با یک کابین کاملاً جدید و متفاوت از همه ی بنز های تولید شده تا به حال روبرو هستیم و می توان گفت هوشمندترین بنز ساخته شده تا به حال همین نسل جدید اس کلاس است. هیچ چیزی به اندازه ی دو نمایشگر بزرگ حس مدرن بودن را ایجاد نمی کند که در اس کلاس جدید شاهد آن هستیم.

اولین چیزی که در نگاه به کابین اس کلاس جدید خودنمایی می‌کند همین دو نمایشگر بزرگ است. بخصوص نمایشگر وسط که به صورت شیبدار طراحی شده و همه ی دکمه های ماشین را حذف کرده است. تمامی تنظیمات و امکانات ماشین به این نمایشگر منتقل شده و شاهد حضور هیچ دکمه ای در کنسول اس کلاس جدید نیستیم. باید گفت هیچ خودرویی در دنیا به اندازه مرسدس بنز اس کلاس نورپردازی داخلی را رعایت نمی کند و می توان این سیستم نورپردازی را در همه جای ماشین از درها و داشبورد گرفته تا سقف و حتی کنسول وسط دید. که می تواند حس لوکس و جذابی به ماشین القا کند.

مرسدس بنز اس کلاس

مشخصات فنی و موتوری

کمپانی بنز تصمیم گرفته s class 2021 را با موتورهای مختلفی وارد بازار کند تا بتوانند طیف وسیعی از قیمت ها را را پوشش دهد. انواع مختلف این ماشین شامل موتور های بنزینی، دیزلی و پلاگین هیبریدی هستند. مدل های دیزلی به دو مدل S350d و S400d تقسیم می‌شوند که مدل اول ۲۸۶ اسب بخار و مدل دوم ۳۳۰ اسب بخار نیرو دارند و هر دو موتورهای شش سیلندر خطی می باشد.

مدل های بنزینی شامل S450 و S500 هستند که هر دو موتور ۶ سیلندر هستند و یک سیستم هیبریدی هم برای آنها در نظر گرفته شده. S450 با قدرت ۳۶۷ اسب بخار و S500 با قدرت ۴۳۵ اسب‌بخار عرضه می‌شوند. مدل S500 می ‌تواند در مدت ۴.۹ ثانیه از صفر به ۱۰۰ برسد که برای خودرویی با این ابعاد بسیار قابل توجه است.  یک مدل سفارشی به نام S580 با موتور ۸ سیلندر و توان ۴۹۶ اسب بخار هم قابل سفارش است.

بنز اس

در مورد نمونه پلاگین هیبرید هنوز اطلاعات دقیقی به بیرون درز نکرده اما طبق اطلاعاتی که بنز اعلام کرده این مدل می تواند حدود ۱۰۰ کیلومتر به صورت تمام الکتریک و بدون مصرف بنزین حرکت کند. همه مدل ها از یک سیستم گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک هوشمند بهره می برند که حالت های مختلفی مثل اسپرت ، اسپرت پلاس، اکو و شخصی را فراهم می سازد. در مدل های پرقدرت و سفارشی قابلیت انتخاب سیستم چهار چرخ محرک هم وجود دارد.

دریای امکانات و آپشن ها

و اما میرسیم به خاص ترین و جذاب ترین بخش اس کلاس یعنی امکانات رفاهی و آپشن ها. برای این ماشین آنقدر آپشن در نظر گرفته شده که اگر بخواهیم همه آنها را توضیح دهیم شاید یک کتاب چند صفحه ای باشد. به همین دلیل به مهم ترین و خاص ترین  موارد اشاره می کنیم.

در بالای نمایشگر سرعت و آمپر خودرو، یک فرورفتگی بسیار بزرگ دیده می شود که بسیاری از افراد نمی دانند وظیفه این سیستم چیست. این سیستم در اصل یکی از پیشرفته ترین سیستم هایی است که در اس کلاس جدید قرار گرفته. یک سیستم هدآپ دیسپلی بسیار پیشرفته و رنگی که قابلیت واقعیت افزوده دارد و به صورت کاملاً سه بعدی مسیر را به راننده نشان می‌دهد. این نمایشگر در هر لحظه با یک اسکنر سه بعدی چشم‌های راننده را دنبال می کند تا  این سیستم سه بعدی به بهترین شکل ممکن کار کند. نمایشگر سه بعدی این سدان فوق لوکس، یکی از خاص ترین و پیشرفته ترین نمونه های موجود در دنیاست که امکان نمایش سه بعدی بدون عینک را فراهم می کند.

بنز جدید

آنقدر امکانات برای سرنشینان در نظر گرفته شده که هر چهار درب خودرو پر از دکمه و پر از آپشن و ویژگی‌های خاص هستند که می توانید همه چیز را شخصی سازی کنید. یک سیستم صوتی بسیار پیشرفته و چهار بعدی که از 20 یا ۳۰ عدد بلندگو تشکیل شده است، برای این زیبای آلمانی در نظر گرفته شده تا از این لحاظ هم یکی از بهترین های دنیا باشد.

ویژگی خاص اس کلاس ها

یک ویژگی بسیار خاصی که در اس کلاس ها وجود دارد سیستم هوشمند انرژی بخش است که در این سیستم از خودرو میخواهید که حال شما را عوض کند و ماشین به صورت هوشمند با استفاده از موسیقی، سیستم تهویه، ماساژور صندلی، نور کابین و عطر مورد دلخواهتان این فضای آرامش بخش و خاص را برای شما ایجاد می کند. همچنین اس کلاس 2021 اولین خودرویی است که برای سرنشینان عقب هم کیسه هوا در نظر گرفته است یک ویژگی خیلی خاص برای یک خودروی لوکس به حساب می آید.

 بیش از ۱۰ سال است که بنز برای ماشین های خودش از سیستم نورپردازی داخلی استفاده می کنند و نسل جدید اس کلاس هم از این مورد مستثنا نیست. اما اختلافی که با همه نورپردازی ها دارد این است که به صورت هوشمند با سیستم امنیتی خودرو هماهنگ شده. برای مثال در مواقعی که می‌خواهید بپیچید و حواستان به چراغ رادار نقطه کور نیست، چراغ های نورپردازی داخل به صورت چشمک زن قرمز در می آیند تا حواس تان را بیشتر جمع کنید و این سیستم نورپردازی با سیستم ماساژ هم هماهنگی دارد تا حس بهتری برای سرنشینان ایجاد کند.

داخل بنز اس کلاس جدید

رانندگی خودکار

از دیگر ویژگی‌های نسل جدید اس کلاس می‌شود به سیستم های راداری بسیار پیشرفته، از حرکت میان خطوط بسیار جدید و خاص گرفته تا سیستم های ترمز اضطراری و فرمان هوشمند که با جدا شدن دست راننده از فرمان سریعاً کنترل را به دست می‌گیرد. آنقدر امکانات  ایمنی در این ماشین قرار گرفته که شاید تصادف کردن با آن سخت تر از تصادف نکردن باشد. یک سیستم پیشرفته افزایش ارتفاع هم برای تصادفات از کنار تعبیه شده تا آسیب کمتری به سرنشینان وارد کند. به این صورت که به محض تشخیص احتمال برخورد از طرفین ارتفاع خودرو افزایش پیدا میکند تا قسمت های محکم تر ماشین ضربه را جذب کنند. البته این سیستم قبلا در آئودی استفاده شده بود.

یکی دیگر از خاص ترین ویژگی های نسل جدید اس کلاس رانندگی خودکار سطح ۳ است. به این صورت که با تعداد زیاد سنسور و دوربین های اطراف، خودرو می‌تواند تا سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت به طور اتوماتیک رانندگی کند و نیاز به راننده نداشته باشد. همچنین این سیستم با سنسورهایی که روی فرمان دارد بلافاصله اگر تشخیص دهد راننده دستش را از روی فرمان برداشته، سعی می‌کند کنترل ماشین را به دست بگیرد تا از تصادفات جلوگیری کند.

اس کلاس 2021 با تشخیص چهره و اثر انگشت راننده را  شناسایی می‌کند و تمام تنظیمات ماشین را متناسب با ویژگی ها و سلیقه راننده تغییر می دهد.

بنز اس کلاس 2021

چراغ هایی با یک دنیا تکنولوژی

در چراغ های جلوی این سدان خاص و ویژه به اندازه یک ماشین معمولی ویژگی و آپشن قرار گرفته است. S class 2021 از پیشرفته ترین چراغ های دیجیتالی دنیا بهره می برد و امکان این را دارد که به صورت کاملا هوشمند با استفاده از سنسورهای مختلف نور ماشین را به بهینه ترین شکل ممکن تنظیم کند. این چراغ به صورت کاملاً هوشمند اقدام به روشن کردن تابلو ها  می کند و اگر ماشینی از روبرو بیاید و یا پشت سر ماشینی باشید به صورت نقطه ای چراغ را کم نور می کند تا کمترین آزار را برای دیگر راننده ها داشته باشد.

چرخ های عقب متفاوت

چرخ های عقب اس کلاس جدید قابلیت فرمان پذیری دارند و در سرعت های کمتر از ۶۰ کیلومتر ۱۰ درجه در جهت مخالف چرخ های جلو و در سرعت های بالا 4.5 درجه در جهت موافق چرخ‌های جلو حرکت می‌کند تا فرمان پذیری و هندلینگ بسیار با کیفیت و ایمنی را برای سرنشینان فراهم کنند. به لطف این سیستم این خودرو می‌تواند در فضایی حدود ۷ متر به طور کامل با یک فرمان دور بزند که با وجود ابعاد بسیار بزرگش مقدار تعجب برانگیزی است.

 آپشن ها و امکانات بسیار زیاد دیگری هم وجود دارد. برای مثال سیستم تهویه هوا که می‌تواند عطر دلخواه سرنشینان را در فضا پخش کنند و ماساژور های صندلی چند حالته و سیستم صوتی چهار بعدی و نمایشگر هداپ سه بعدی و تعداد بسیاری امکانات دیگر که به اندازه موارد گفته شده در بالا خاص و ویژه نیستند.

مقالات مرتبط

افزودن دیدگاه

×
منو