هامر اچ 2 (H2) ، هیولای آمریکایی که در خیابان های ایران قدرت نمایی می کند

هامر اچ 2

هامر یک کمپانی آمریکایی است که در زمینه تولید خودروهای نظامی و شاسی بلند شهرت بسیار زیادی دارد. اما به دلایل مشکلات اقتصادی از سال ۲۰۰۹ تولید خودرو را متوقف کرد و بعد از چند سال اعلام ورشکستگی نمود. خاص ترین و متفاوت ترین ماشینی که هامر تولید کرده، شاسی بلند h۱ و مدل نظامی آن یعنی هاموی است که ماشین اصلی ارتش آمریکا بود.

با توجه به استقبال خوبی که از هامر h۱ شد، کمپانی هامر تصمیم گرفت تا نمونه ای لوکس تر و جمع و جور تر را مناسب استفاده های شهری تولید و عرضه کند تا بتواند بازار هدف گسترده‌تری داشته باشد. نتیجه ی این تصمیم چیزی نبود جز هامر اچ 2 . یک خودروی شاسی بلند و بسیار باکلاس با ابعاد بزرگتر از هر شاسی بلند دیگری. هامر اچ 2 در کنار ابهت و بزرگی، از طراحی لوکس و امکانات رفاهی مناسبی هم برخوردار است. که قرار گرفتن همه این موارد در کنار هم از این خودرو یک شاسی بلند تمام عیار ساخته است.

هامر اچ 2 برای اولین بار در سال ۲۰۰۳ تولید شد و تا سال ۲۰۰۹ بر روی خط تولید این شرکت آمریکایی قرار داشت. این خودرو در دو مدل شاسی بلند و وانت دوکابین به بازار عرضه شده.

آفرود هامر اچ 2

طراحی ظاهری

بدون شک خاص ترین بخش تمام خودروهای کمپانی هامر همین بخش طراحی ظاهری است. هامر h۲ هم قطعاً یکی از خاص ترین شاسی بلند های بازار دنیاست که با ابعاد بسیار بزرگش هر نگاهی را در خیابان ها خیره می کند. این ماشین ها آنقدر چشمگیر است که حتی افرادی که چندان علاقه ای به ماشین ندارند هم با دیدن  هامر اچ 2 نمی توانند چشم از آن بردارند. چراغهای جلو  H2 هم مثل برادر بزرگتر اش یعنی هامر H1 به صورت دایره ای در داخل جلوپنجره کرومی جای گرفته و ظاهر بسیار خشن و با ابهتی به نمای جلوی خودرو داده است.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم از صفحه ی زیر بازدید فرمایید :

معرفی هامر ای وی برقی ( Hummer EV )

هامر اچ 1 ( H1 )

معرفی هامر اچ 3 (H3)

نگاهی به برند هامر

هامر H2

هرچقدر هم جلوپنجره کشیده و کاپوت بسیار با ارتفاع در جلوی خودرو خاص و جذاب باشند، اما قطعاً خاص ترین بخش طراحی هامر نمای کناری آن و طراحی مکعبی شکل و خشن این خودرو است. درب های هامر H2 کاملا شبیه به درب های گاوصندوق طراحی شده و در همه ی بخش ها حتی آیینه ها هم سعی شده قدرتمند بودن و ابهت برای این غول آمریکایی حفظ شود.

در کل دو نمونه هامر اچ 2 در بازار وجود دارد. یکی به صورت suv و دیگری به شکل تراک یا وانت. که تنها بخشی که این دو نمونه با هم متفاوت هستند طراحی عقب خودرو است. در هر دو مدل شاسی بلند و وانت سعی شده خاص بودن و متفاوت بودن حفظ شود. به همین دلیل است که چه در مدل‌های وانت و چه در مدل‌های ‏suv هامر اچ 2 یکی از متفاوت ترین و خاص ترین ماشین های دنیا است.

hummer h2

طراحی داخلی

اگر مقاله هامر h۱ را مطالعه کرده باشید می دانید که کاملاً یک خودروی نظامی بوده و صرفاً با برخی تغییرات جزئی وارد بازار شده است به همین دلیل امکانات و آپشن های بسیار کمی روی آن قرار داشت. هر چرند H1 یک خودروی بسیار گران بود اما آپشن های آن کاملا در حد یک خودروی ارزان قیمت بود. کمپانی هامر تصمیم گرفت تا طراحی داخلی مرسوم تر و معمول تری برای هامر H2 انتخاب کند.

داخل هامر اچ 2

با این وجود باز هم هامر اچ 2 یکی از خاص ترین طراحی های داخلی را دارد و با تمام خودروهای شاسی بلند بازار از لحاظ طراحی کابین متفاوت است. همچون بیرون خودرو، در داخل کابین هم سعی شده همه چیز نمایانگر قدرت و خاص بودن این ماشین باشد. از کنسول وسط بسیار بزرگ گرفته تا داشبورد که به شکل مکعبی طراحی شده و انحنای کمی در آن دیده می شود. در کل می توان گفت طراحی داخلی هامر اچ 2 هم همچون طراحی بیرون آن سعی دارد متفاوت بودن، قدرتمند بودن و ابهتش را به رخ بکشد.

اتاق هامر اچ 2

هامر پلاک ملی

چندین سال پیش دولت تصمیم گرفت برای چند ارگان مهم دولتی، مثل ستاد مدیریت بحران، از خودروهای خاص و پرقدرت استفاده کند و نتیجه ی این تصمیم واردات تعدادی هامر H2 بود که سر و صدای زیادی به پا کرد. هامر های وارد شده مدلهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ بودند. این ماشین ها حدود سه تا چهار سال در دست ارگان های دولتی قرار داشتند.

پیش از ادامه مطالعه این مقاله به راهنمای زیر دقت کنید:

صفحه اصلی سایت

همچنین اگر قصد خرید خودرو دارید از راهنمای زیر کمک بگیرید:

خرید خودروی اقساطی کارکرده و صفر

قیمت خرید خودرو نقدی

اما به دلایلی از جمله هزینه های بسیار بالای نگهداری و عدم توانایی در سرویس های دوره ای در سال ۱۳۹۵ دولت تصمیم گرفت در مزایده‌ای، این هامر ها را به فروش برساند. بستگی به مدل و سالم بودن این غول ها از ۶۵۰ تا ۹۵۰ میلیون تومان فروخته شدند. اما حالا بعد از چند سال با توجه به این که تعداد آنها بسیار محدود است و یک ماشین کاملا خاص به حساب می آیند، قیمت های نجومی بیش از ۵ میلیارد پیدا کرده اند.

هامر

مشخصات فنی

هامر اچ 2 از سال ۲۰۰۲ در خط تولید قرار دارد. اما با توجه به اینکه پرطرفدارترین و پرفروش ترین مدل کمپانی هامر بود، در سال ۲۰۰۷ مدل به روزتر و جدیدتری از آن رونمایی شد. در مدل های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۷ از یک موتور هشت سیلندر 6000 سی سی استفاده می‌شد که می‌توانست ۳۲۵ اسب بخار قدرت تولید کند و صفر تا صد ۱۰ ثانیه ای داشت.

هامر آفرود

در سال ۲۰۰۷ با توجه به تغییراتی که انجام شد یک موتور ۸ سیلندر 6200 سی سی با ۳۹۳ اسب بخار قدرت جایگزین موتور قبلی شد که حدود ۲.۵ ثانیه شتاب بیشتری برای این غول آمریکایی ایجاد می کرد. جالب است بدانید وزن این ماشین حدود 4 تن است و شتاب 7.5 ثانیه ای برای ماشینی با این ابعاد بسیار تعجب برانگیز است.

در مدلهای قدیمی یک گیربکس چهار سرعته اتوماتیک و در مدلهای جدیدتر یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک نیرو را به هر چهار چرخ انتقال می دهد. مصرف سوخت این شاسی بلند با ابهت حدود ۲۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

هامر

امکانات رفاهی و آپشن ها

همانطور که گفتیم کمپانی هامر در کل ماشین های پر آپشن تولید نمی کرده است و بیشتر به تولید ماشین های بزرگ و خشن آفرودی معروف است. اما با این حال هامر H2 از امکانات قابل قبولی برخوردار است که به آنها اشاره می کنیم:

  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه
  • صندلی های جلو با تنظیم شوندگی برقی
  • گرمکن صندلی های جلو و عقب
  • صندلی های چرمی
  • سیستم صوتی مجهز به بلوتوث و دارای ۸ بلندگو با برند Bose
  • ترمز ضد قفل abs و سیستم کمک ترمز
  • سیستم پایداری الکترونیکی esp
  • ۴ کیسه هوا
  • سیستم جلوگیری از واژگونی که با توجه به ارتفاع زیاد بسیار کارآمد است
  • سینی های بسیار محکم کف برای جلوگیری از آسیب در مسیر های آفرودی
  • سیستم چهار چرخ متحرک با قفل اتوماتیک دیفرانسیل
  • سیستم کمکی دیفرانسیل برای مسیرهای صعب العبور
  • سیستم پیشرفته کنترل کاروان کش
  • حافظه صندلی راننده
  • سیستم نمایش فشار باد تایر ها و نمایش فشار روغن و شارژ باتری
  • روشن و خاموش کردن ماشین با ریموت

هامر زیبا

از شما می‌خواهیم مطالعه مطالب زیر را از دست ندهید:

مقایسه فوتون تونلند با آمیکو آسنا

مقایسه کاپرا با پاژن

مقایسه تویوتا هایلوکس با آمیکو آسنا

مقایسه جک تی8 و هایلوکس 2010

مقایسه کاپرا و پیکاپ ریچ

 

مقالات مرتبط

افزودن دیدگاه

×
منو