جیپ واگنیر یا همان جیپ آهو دوباره به بازار آمد

جیپ آهو جدید

جیپ یکی از پرطرفدار ترین کمپانی های ساخت ماشین های شاسی بلند در جهان است که در ایران هم طرفدارهای بسیار زیادی دارد. مدلهای قدیمی جیپ  مثل جیپ واگنیر همچنان جزء برترین ماشین های آفرودی ایران و جهان به حساب می‌آیند. با توجه به اینکه در چند سال اخیر بازار خودروهای شاسی بلند و کراس آور بسیار پرطرفدار و پر رونق شده است، کمپانی های بسیار زیادی به این سمت آمده اند و برندهایی همچون جیپ که از سال های قدیم در زمینه ساخت ماشین های شاسی بلند فعالیت داشتند، کمی احساس خطر نمودند. همین احساس خطر باعث شده همه ی توانایی‌های خودشان را برای  از دست ندادن مشتریان به کار بگیرند و به سراغ طرح ها و ایده های جدید بروند.

جیپ  واگنیر یکی از مدل های بسیار قدیمی و سابقه دار کمپانی جیپ به حساب می آید که در سراسر جهان طرفداران بسیار زیادی داشته و دارد. این مدل جیپ در ایران هم حضور بسیار پررنگ و موفقی داشت و با نام جیپ آهو شناخته می‌شد. هنوز هم با گذشت حدود ۳۰ سال جیپ آهو جزء بهترین شاسی بلند های کلاسیک بازار ایران است. نمونه وانت واگنیر در ایران با نام جیپ سیمرغ عرضه می شد که آن هم یک خودروی بسیار پرطرفدار و دوست داشتنی بود.

اما به دلایلی حدود ۳۰ سال پیش کمپانی جیپ تصمیم گرفت تولید واگنیر را متوقف کند و خط تولیداتش را به سمت خودروهایی کوچکتر و مناسب شهر تغییر دهد. اما حالا بعد از پرطرفدار شدن خودرو های شاسی بلند دوباره تصمیم گرفته تا مدل معروف واگنیر را در لیست محصولاتش قرار دهد. مدل جدید جیپ واگنیر یا همان جیپ آهو ی خودمان قرار است در اوایل سال 2022 به بازار عرضه شود.

اولین شاسی بلند لوکس جهان

جیپ واگنیر یا همان جیپ آهو اولین شاسی بلند لوکس دنیا به حساب می آید و نسل اول آن در سال ۱۹۶۳ ساخته شد . دلیل اینکه نام اولین شاسی بلند لوکس برای این خودرو انتخاب شدT این بود که در آن سالها ماشین های شاسی بلند بیشتر خودروهای خشک و مخصوص آفرود بودند. اما واگنیر جدید با امکانات زیادی مثل جعبه دنده اتوماتیک، فرمان هیدرولیک و سیستم تهویه مطبوع وارد بازار شد. تا آن زمان این دست امکانات مخصوص ماشین های لوکس به حساب می‌آمدند و جیپ آهو اولین شاسی بلندی بود که از این ویژگی ها بهره می برد.


مطالب زیر را از دست ندهید:

مقایسه فوتون تونلند با آمیکو آسنا

مقایسه کاپرا با پاژن

مقایسه تویوتا هایلوکس با آمیکو آسنا

مقایسه کاپرا و پیکاپ ریچ

نگاهی به برند هامر


این ماشین آنقدر خوب بود که حدود سی سال بر روی خط تولید قرار گرفت و در تمام طول این سی سال تغییرات آنچنان قابل توجهی روی آن انجام نشد. مدل های آپشنال با امکانات بسیار بیشتری مثل سیستم پیشرفته چهار چرخ فعال اتوماتیک، صندلی های برقی، شیشه های برقی، کروز کنترل، تودوزی چرم و کناره های چوبی عرضه شد. که تا سالهای آخر یعنی حدود سال ۱۹۹۰ هم همچنان جزء لوکس ترین شاسی بلند های بازار جهانی باقی ماند.

نسل جدید جیپ آهو

جیپ واگنیر جدید به انبوهی از امکانات و ویژگی ها مجهز شده تا بتوانند موفقیت فوق‌ العاده ی پیشینش را تکرار کند. از سایز بزرگ و ابهت فوق العاده ظاهری گرفته تا امکانات بیشمار رفاهی و ویژگی های منحصر به فرد آفرودی همه در کنار هم قرار است یک شاسی بلند تمام عیار و پر طرفدار را به وجود آورد. اما همه چیز به همین جا ختم نمی‌شود و یک نسخه گرند با امکانات و ویژگی های بیشتر به عنوان پرچمدار جیب هم قرار است وارد خط تولید شود تا رقیبی سرسخت باشد برای شاسی بلندهای لوکس امروزی.

قیمت جیپ واگنیر

جیپ آهو جدید در حال حاضر فقط یک کانسپت است و قرار است در سال ۲۰۲۲ وارد بازار شود. اما ویژگی های زیادی از آن اعلام شده و گفته شده به احتمال زیاد نسخه نهایی با تغییرات مختصری نسبت به کانسپت وارد بازار می شود. همان طور که گفتیم نسل جدید جیپ واگنیر به عنوان یک خودروی بسیار لوکس شاسی بلند قرار است وارد بازار شود و از همین جهت انتظار قیمت پایینی برای آن نیست. طبق گفته های مسئولین جیپ به احتمال زیاد نسخه فول آپشن این ماشین بیش از ۱۰۰ هزار دلار قیمت خواهد داشت. این شاسی بلند جذاب و دوست داشتنی بر پایه شاسی و پلتفرم رم ۱۵۰۰ ساخته شده است که یک ماشین وانت غول پیکر و پر ابهت است.

طراحی داخل جیپ آهو جدید

کابینت جیپ واگنیر جدید بسیار مدرن و پیشرفته طراحی شده است و با انبوهی از نمایشگر ها پوشیده شده تا حس یک خودروی هوشمند و مدرن را افزایش دهد. استفاده از چرم های با کیفیت و طراحی های خاص داخل ماشین به لوکس بودن این ماشین تا حد زیادی کمک کرده است. در این غول آمریکایی 7 عدد نمایشگر قرار داده شده که تعداد خیلی بالایی است.

حتی سیستم تنظیم تهویه صندلی های عقب هم یک نمایشگر جداگانه برای خود دارند تا همه چیز در این ماشین مثل یک کانسپت واقعی و آینده نگرانه باشد. جیپ آهو جدید به صورت سه ردیفه ساخته شده است اما ردیف دوم آن هم همچون ردیف اول ظرفیت دو سرنشین با صندلی های بسیار بزرگ و لوکس را دارد و ردیف سوم با گنجایش سه سرنشین می‌تواند گنجایش کل این ماشین را به هفت نفر برساند.

موتور و مشخصات فنی

شاسی بلند جدید جیپ قرار است با موتور های مختلفی وارد بازار شود که عبارتند از موتور هیبریدی، موتور پلاگین هیبریدی، موتور بنزینی و موتور دیزلی. مدل های بنزینی دو موتور ۶ سیلندر 3600 سی سی و هشت سیلندر ۵۷۰۰ سی سی تقسیم میشوند و درمدل دیزلی یک موتور ۶ سیلندر ۳ لیتری قرار گرفته است. از مدل های هیبریدی و پلاگین هیبریدی فعلا اطلاعات کافی به بیرون درز نکرده اما به احتمال زیاد بیش از 450 اسب بخار قدرت خواهند داشت.

جیپ واگنیر

 

همچنین سیستم تعلیق بسیار پیشرفته و نرمی برای آسایش هرچه بیشتر سرنشینان در نظر گرفته شده که از یک خودروی لوکس آمریکایی غیر از این هم انتظار نمی رود. یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک هم در کنار این موتور قدرتمند قرار دارد تا خیالتان از سرعت و شتاب هم راحت باشد.


راهنمای دسترسی به صفحات اصلی سایت

صفحه اصلی سایت

خرید خودروی اقساطی

قیمت خودرو


مقالات مرتبط

افزودن دیدگاه

×
منو