پژو 508 ، لوکس ترین خودروی سدان پژو در ایران

peugeot 508

پژو یک شرکت خودروسازی فرانسوی است که در سال ۱۸۱۰، تاسیس شد. ولی ورود رسمی آن به صنعت خودرو سازی، با تولید دوچرخه ی گراند بای توسط آرمان پژو در سال ۱۸۸۲، آغاز شد.‌ مثلث غول های خودرو سازی فرانسه شامل رنو، پژو و سیتروئن، همچنان به تولید و فروش گسترده در بازار جهانی مشغول هستند و از شهرت بالایی هم برخوردارند. حدود 7 سال پیش شرکت های فرانسوی با استخدام  طراحان جدید پیشرفت بی نظیری در تولید خودرو توسط کمپانی های فرانسوی ایجاد شد.

پژو 508 یک جهش طراحی برای پژو

پژو 508 یکی از همین طراحی های بی نظیر و فوق العاده است. پژو ۵۰۸ در سال ۲۰۱۴ رونمایی شد و در سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ با طراحی جدیدی عرضه شد. قبل از این سالها، در هیچ یک از محصولات پژو، شاهد طراحی جذابی نبودیم. اما این روند تغییر کرد و اکنون پژو در عموم محصولات خود، حرف های زیادی برای گفتن دارد. لازم به ذکر است نسخه ای که در ایران عرضه میشود، نمونه ی جدید ۵۰۸ است که طی سال های ۲۰۱۴ تا کنون در اروپا تولید میشود.

طراحی پژو 508

پژو ۵۰۸ از شاسی مشابهی با خودروی فوق العاده خوب سیتروئن c5، بهره میبرد. اما پژو در سدان خود، از سیستم تعلیق متفاوتی بهره گرفته است. به جرات میتوان گفت طراحی بدنه ی ۵۰۸، جزو بهترین های پژو، در جهان است. در نگاه اول به آن و بدون توجه به برند پژو، محصولات سیتروئن و شاید برخی از خودروهای آلمانی، در ذهن تداعی شود.

کاپوت برجسته، جلو پنجره ی کشیده در کنار چراغ های بزرگ، در بخش جلویی خود ظاهری قدرتمند و لوکس داده است. اما در بخش عقب خودرو، تا حدود زیادی با نمای متفاوتی رو به رو هستیم. چراغهای کشیده و خطوط ساده در این بخش، باعث شده تا نمایی به دور از هیجان داشته باشیم. اما در کل، ۵۰۸ دارای طراحی ظاهری به روز است و نمای خارجی آن، توانسته به این خودرو، ظاهری شیک و قدرتمند بدهد.

بدنه ی این خودرو، نیز به واسطه ی عرض بیشتر، نسبت به رقبای خود نمایی عضلانی تر دارد. طول آن، ۴۸۳۰ میلیمتر، عرضش، ۱۹۲۰ میلیمتر و ارتفاع آن، ۱۴۵۵ میلیمتر است. وزن این خودرو نیز، ۱۴۸۰ کیلوگرم است.

 

همچنین پیشنهاد میکنیم از صفحه ی زیر بازدید فرمایید :

[vc_row][vc_column][vc_btn title=” فروش اقساطی کیا اپتیما ” style=”3d” color=”peacoc” size=”lg” align=”center” button_block=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fautokhosravani.com/kia-model/%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d8%a7%d9%82%d8%b3%d8%a7%d8%b7%db%8c-%d9%88-%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa-%da%a9%db%8c%d8%a7-%d8%a7%d9%be%d8%aa%db%8c%d9%85%d8%a7%2F|||”][vc_separator border_width=”3″][/vc_column]

طراحی داخلی پژو 508

هر چقدر بخش بیرونی ۵۰۸، نشان از خودروی قدرتمند دارد، در کابین آن، همانند سدان های فرانسوی، حس فضایی آرام و به دور از هیجان منتقل میشود. با این حال بخش داخلی آن، طراحی بسیار خوبی دارد. اما باید گفت که از نظر طراحی در بخش کابین، رقبای این خودرو، متفاوت تر و مهیج تر هستند و طرفداران بسیار زیادی دارند. اما باید گفت کیفیت مواد در 508 بسیار بالاست و کاملا حس لوکس بودن را القا می کند. در بخش طراحی داخلی پژو 508 کمی ظعیف تر از رقبا عمل نموده و طراحی آن بیش از اندازه ساده و بی هیجان است. در نسل جدید این مشکل کاملا حل شده و شاهد یک طراحی فوق العاده در داخل و خارج خودرو هستیم و پیشرفت به وضوح در آن مشاهده می شود.

امکانات رفاهی و آپشن ها

این خودرو، همچون خودروهای لوکس و به روز دنیا، آپشن های زیادی دارد. از قابلیت های ۵۰۸، میتوان به صندلی های برقی، سیستم فرمان الکتروهیدرولیکی، گرمکن صندلیهای جلو، پشت سری با قابلیت تنظیم در دو جهت، پنجره های برقی و خودکار، سنسور فشار باد تایرها و سیستم کمکی پارک اشاره کرد.

آپشن های دیگر این خودرو، کروز کنترل قابل تنظیم، سیستم تهویه ی خودکار چهار گانه با قابلیت تنظیم ویژه برای سرنشینان عقب، هدآپ دیسپلی، سانروف، چراغهای جلو مجهز به ال ای دی، سیستم ورود و خروج بدون کلید و دوربین دید عقب است.

 

همچنین پیشنهاد میکنیم از صفحه ی زیر بازدید فرمایید :

[vc_row][vc_column][vc_btn title=”فروش اقساطی تالیسمان ” style=”3d” color=”peacoc” size=”lg” align=”center” button_block=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fautokhosravani.com/%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d9%88-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d9%86%d9%82%d8%af-%d9%88-%d8%a7%d9%82%d8%b3%d8%a7%d8%b7%db%8c-%d8%b1%d9%86%d9%88-%d8%aa%d8%a7%d9%84%db%8c%d8%b3%d9%85%d8%a7%d9%86%2F|||”][vc_separator border_width=”3″][/vc_column]

پژو، سدان لوکس خود را به سیستم های ایمنی مختلفی مجهز کرده است تا خیال سرنشینان از این بابت راحت باشد. ۵۰۸، به صورت استاندارد، دارای ۶ ایربگ یا کیسه ی هوا است. ایربگ های جانبی برای راننده و سرنشین، در کنار ایربگ های پرده ای، از سرنشینان در تصادف محافظت میکند.

همچنین از سیستم های کنترلی و کمکی راننده، اعم از EBD, ABS, ESP, TCS, EBFD، بهره برده که در شرایط نامساعد و اضطراری به کمک راننده خواهند آمد. قابلیت های دیگری اعم از ایموبلایزر قفل رینگ، دو قلاب ISO FIX، در بخش عقب و کمربندهای ایمنی سه نقطه ای، باعث شده که این پرچم دار سدان های پژو، موفق به دریافت ۵ ستاره ی ایمنی از موسسه ی NCAP بشود.

مشخصات فنی پژو 508

این خودروی فرانسوی در بخش مشخصات فنی نیز از پیشرانه های بنزینی و دیزلی متعددی بهره میبرد. البته تنوع نمونه های دیزلی بیشتر از بنزینی است. در حال حاضر نیز در بخش پیشرانه های بنزینی با دو نمونه ی ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی و توربو شارژ به فروش میرسد. امکان انتخاب بین جعبه دنده های شش سرعته ی دستی و خودکار برند AISIN ژاپن که از جمله بهترین برندهای گیربکس جهان است، نیز وجود دارد.

نمونه 508 های موجود در ایران، دارای پیشرانه ی چهار سیلندر توربو شارژ با حجم ۱۶۰۰ سی سی می باشد که دارای توان خروجی ۱۶۳ اسب بخار است. با این خودرو میتوانید با سرعت 190 کیلومتر بر ساعت برانید. مصرف سوخت این خودرو در شهر، ۷.۵ لیتر، در خارج شهر، ۴.۸ لیتر و در سیکل ترکیبی ، ۵.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. پژو 508 تنها در مدت زمان ۸.۶ ثانیه، به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. پژو ۵۰۸ دارای گنجایش باکی برابر با ۷۲ لیتر و استاندارد آلایندگی یورو ۶ است.

رقبای پژو 508

از اصلی ترین رقیب های این خودرو، در بازار ایران باید از هیوندای سوناتا، کیا اپتیما و تویوتا کمری نام برد که تمامی آنها در کلاس خود، جزو بهترین و پرفروش ترین های جهان هستند. با توجه به علاقه مندان زیاد برندهای ژاپنی و کره ای و ذهنیت مردم از برند پژو، تنها راه موفقیت ۵۰۸ این بود که با عرضه ی مشخصات فنی قابل قبول و امکانات زیاد توانست، نگاه خریداران را به خود جلب کند.

 

همچنین پیشنهاد میکنیم از صفحه ی زیر بازدید فرمایید :

[vc_row][vc_column][vc_btn title=” فروش اقساطی آزرا ” style=”3d” color=”peacoc” size=”lg” align=”center” button_block=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fautokhosravani.com/hyundai-model/%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d8%a7%d9%82%d8%b3%d8%a7%d8%b7%db%8c-%d9%88-%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa-%d9%87%db%8c%d9%88%d9%86%d8%af%d8%a7%db%8c-%d8%a2%d8%b2%d8%b1%d8%a7%2F|||”][vc_separator border_width=”3″][/vc_column]

پژو 508 جدید 2020

نسل جدید پژو 508 با تغییرات جزئی در ظاهر و تغییرات اساسی در طراحی داخلی عرضه شده است و فوق العاده توانسته تغییرات مناسب و جذابی را در طراحی خودرو ایجاد نماید. در طراحی جلوی خودرو از چراغ های کشیده که به نوعی به اوضای طراحی های جدید پژو تبدیل شده اند خودنمایی می کند. در داخل خودرو نیز یک کابین فوق العاده به روز و مدرن جایگزین کابین ساده و بی هیجان قبلی شده است. این نسل از پژو 508 هنوز وارد بازار ایران نشده اما با ورود رقیبی سرسخت برای سدان های نیمه لوکس خواهد بود.

مقالات مرتبط

افزودن دیدگاه

×
منو