لاستیک دولتی ، راهنمای خرید ، شرایط و قیمت لاستیک ارزان

قیمت لاستیک دولتی

به دلیل افزایش قیمت بسیار زیاد کالاهای وارداتی و همینطور مواد اولیه، در چند ماه گذشته قیمت لاستیک به طور سرسام آوری گران شده و خرید آن با این شرایط قیمتی، کار چندان آسانی نیست. برای مثال قیمت یک جفت لاستیک پراید که ارزانترین ماشین بازار به حساب می آید، بیش از ۶۰۰ هزار تومان برای شما هزینه خواهد داشت.

تازه اگر بخواهید به سراغ برندهای باکیفیت و خارجی بروید این عدد به جفتی یک میلیون تومان هم می‌رسد. که برای ماشینی با قیمت پراید بسیار خارج از تصور است. چند سال پیش لاستیک های دولتی برای تاکسی ها و وسایل حمل و نقل عمومی عرضه می‌شدند. تا دارندگان وسایل نقلیه عمومی بتوانند در هزینه های خودشان صرفه جویی داشته باشند. اما با این افزایش قیمت شدید، شرکت های تایر سازی داخلی تصمیم گرفتند تا برای مردم عادی هم لاستیک با نرخ پایین تر یا به اصطلاح لاستیک دولتی عرض کنند.

لاستیک ارزان

 قانون سالانه دو حلقه

 متاسفانه در این طرح شما نمی توانید هر چهار حلقه لاستیک خودتان را با نرخ دولتی تعویض کنید و هر سال سهمیه هر ماشین فقط ۲ حلقه است. که با کارت ملی صاحب خودرو تحویل داده می شود و اگر بخواهید بیش از دو حلقه تایر تهیه کنید مثلا اگر بخواهید همه لاستیک های خودتان را نو کنید لازم است که دو تای آنها را از کویر و دوتای دیگر را از بارز خریداری کنید. و یا این که دوتا از لاستیک هایتان را با نرخ آزاد بخرید.

البته برای بعضی سایز ها که یکی از شرکت ها امکان تهیه و توزیع ۴ حلقه لاستیک به هر ماشین را داشته باشد، دیگر لازم نیست دو حلقه از بارز و دو حلقه از کویر بخرید و می توانید هر چهار حلقه لاستیک دولتی از یک برند بارز یا کویر سفارش دهید. اما این موضوع به موجودی شرکت و شرایط عرضه در زمان مورد نظر شما دارد. ناگفته نماند که در اکثر موارد افراد هنگام تعویض تایر، فقط لاستیک چرخهای جلو را عوض می کند و معمولاً چرخ های عقب به دلیل استهلاک کمتر هر دو سه سال یکبار عوض میشود.

لاستیک دولتی

لاستیک دولتی چه مارکی است

 لاستیک های دولتی توسط دو شرکت کویرتایر و بارز تامین می‌شوند. به دلیل تیراژ بالای تولید این دو شرکت، کمبودی از لحاظ تعداد لاستیک دولتی موجود در بازار احساس نمی شود. حتی شما می توانید با ثبت نام در هر دو شرکت از هر کدام از آنها سالانه دو حلقه لاستیک با نرخ دولتی خریداری کنید. یعنی در کل میتوانید سالانه هر ۴ حلقه تایر خودتان را نو کنید که دو تای آنها با برند بارز و دوتای دیگر با برند کویر امکان پذیر هستند. البته همان طور که بالا گفتیم برای بعضی از سایز ها این امکان وجود دارد که هر 4 حلقه را از یک برند تهیه کنید.

همچنین امکان این فراهم شده تا به صورت آنلاین با مراجعه به سایت این دو شرکت اقدام به خریداری لاستیک دولتی کنید و با پست به آدرس شما ارسال شود. هزینه ارسال هر حلقه لاستیک به طور میانگین حدود 17500 تومان است. برای خرید آنلاین لاستیک دولتی لازم است صبح ها اقدام به ثبت نام کنید. زیرا معمولاً ظرفیت به سرعت پر می‌شود و خریدتان به روز بعد می افتد. برای این کار لازم است تا تصویر کدملی خودتان را به همراه مدارک خودرو در سایت بارگذاری کنید تا  شرکت از صحت اطلاعات وارد شده اطمینان حاصل کند.

تعویض لاستیک

 قیمت لاستیک دولتی

همانطور که گفتیم قیمت لاستیک به شکل سرسام آوری افزایش پیدا کرده است و برای ماشین ارزانی همچون پراید حداقل یک میلیون تومان باید هزینه تعویض تایر پرداخت کنید. اما اگر بخواهید به جای خرید آزاد از لاستیک دولتی استفاده کنید، این هزینه می تواند تا ششصد هزار تومان برای هر چهار حلقه تایر پایین بیاید. که قیمت قابل قبولی به حساب می آید. قیمت تایرهای دولتی بسته به نوع ماشین و ابعاد رینگ و پهنای تایر متفاوت هستند.

برای مثال تایرهای تیبا به دلیل عرض بیشتر، از لاستیکهای پراید گران تر هستند و برای هر جفت از آن باید ۳۴۰ هزار تومان پرداخت کنید. ماشین هایی مثل پژو و دنا که تایرهای با سایز بزرگتر و پهنای بیشتری دارند همینطور قیمت ها بالاتر می رود.تایر های با سایز ۱۵ و پهنای ۲۰۵ گران ترین تایرها برای خودروهای داخلی هستند و برای هر جفت از آنها باید ۲۵۰ هزار تومان پرداخت کنید. به طور کلی می شود گفت لاستیک دولتی به نسبت قیمت آزاد حدود ۲۵ تا ۴۰ درصد ارزان تر است.

لاستیک دولتی

شرایط خرید لاستیک دولتی

 شرکت های کویر و بارز برای فروش اینترنتی خودشان شرایط و ضوابطی در نظر گرفته اند که در سایتهای هر دو شرکت می توانید این مقررات را مشاهده کنید. اکثر شرایط در نظر گرفته شده برای هر دو شرکت یکسان است. در لیست زیر بعضی از این شرایط را  میبینیم:

  • از ساعت ۱۲ ظهر هر روز تا 8:30 صبح روز بعد فرصت دارید مدارک لازم شامل اسکن رنگی کارت ملی از رو و پشت و اسکن رنگی کارت خودرو از رو و پشت  را در سایت بارگذاری کنید و منتظر تایید مدارک بمانید.
  • پس از تایید مدارک هر روز از ساعت ۹ صبح میتوانید وارد پروفایل خود شده و نسبت به انتخاب تایر مورد نظر خودتان اقدام کنید.
  • از خرید قبلی تایر دولتی شما حداقل یک سال گذشته باشد.
  • اداره پست خریدتان را فقط با اصل کارت ملی به صاحب کارت ملی تحویل می‌دهد و هزینه حمل هر حلقه تایر ۱۷۵۰۰ تومان است و ظرف مدت ۴ الی ۸ روز کاری به خریدار تحویل  داده می شود.
  • برای پیگیری سفارش اعم از از شماره حواله، مشخصات خرید و کد رهگیری پستی میتوانید از سامانه پیام کوتاه 1000940000 استفاده کنید.

مقالات مرتبط

  • حسین 21 . 04 . 2021

    خیلی کامل بود..ممنونم از شما

    پاسخ دهید !
  • محمدعلی 24 . 12 . 2020

    آموزش خوبی بود..ممنون

    پاسخ دهید !
  • ALI MORAD 09 . 12 . 2020

    اسم میاد تن و بدنم میلرزه :)))

    پاسخ دهید !
  • سید محمد 06 . 12 . 2020

    از بین لاستیکای ایرانی کودوم بهتره؟

    پاسخ دهید !
  • mohamad reza 05 . 12 . 2020

    از فردا صفه لاسیک داریم دوباره:)))

    پاسخ دهید !
  • رضا 05 . 12 . 2020

    ممنون راهنمای کاملی بود

    پاسخ دهید !
  • مرتضی 05 . 12 . 2020

    همه چی تو این مملکت داره کوپنی میشه…خرید لاستیکم کوپنی کنن

    پاسخ دهید !
  • امیر 08 . 11 . 2020

    میصرفه اینجوری لاستیک بگیریم؟ کار اداریش سخت نیست؟

    پاسخ دهید !
  • امیررضا 29 . 10 . 2020

    بگیر داداش…بگیر میصرفه. الان این طرح خرید دولتی لاستیک بازه…دو روز دیگه برمیدارنش

    پاسخ دهید !
  • سید سجاد 21 . 10 . 2020

    تا میتونید بخرید…میصرفه

    پاسخ دهید !
  • مسعود 08 . 09 . 2020

    ما که ماشین نداریم که لاستیک داشته باشه :))

    پاسخ دهید !
  • کامران خلیلی 03 . 09 . 2020

    هرنفر با کارت ملی 4 حلقه در سال امکان خرید دارد

    پاسخ دهید !

افزودن دیدگاه

×
منو