معرفی کامل رنو مگان کروک | توضیحات تکمیلی

رنو مگان کروک

رنو مگان از جمله ماشین های بسیار پر طرفدار و دوست داشتنی بازار ایران به حساب می‌آید و در سال‌های عرضه توانسته مخاطبان بسیار زیادی را به خود جلب نماید. مگان چند سالی را به عنوان یک خودروی وارداتی و پس از آن چند سال به عنوان یک خودروی مونتاژ  عرضه می شد.

مگان در نمونه های وارداتی و مونتاژ هر دو از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بود و طرفداران بسیاری را جلب کرد. در سال های مونتاژ با توجه به اینکه لوکس ترین خودروی مونتاژ داخل به حساب می‌آمد و امنیت آن بسیار زیاد بود به عنوان خودروی سران مورد استفاده قرار می‌گرفت و عموم خودروهای دولتی ایران را مگان تشکیل داده بود.

انواع رنو مگان

از بارزترین مشخصات مگان می توان به جلو پنجره متصل به چراغ ها نام برد که با طراحی خاص و جذاب جلوه ی خاصی به جلوی مگان بخشیده اند. مگان در مدل های مختلف از جمله هاچ بک و کروک وارد ایران شد. اما نمونه های هاچ بک و کروک آن با توجه به قیمت بالایی که به نسبت نمونه ی معمولی داشتند چندان مورد توجه قرار نگرفتند و تعداد کمی از این دو نمونه مگان وارد بازار شد.

مگان کروک در سال های عرضه جزء معدود خودروهای کروک بازار ایران و همچنین جزء خوش قیمت ترین خودرو های کروکی در ایران به حساب می آمد. اما با این حال چندان مورد توجه قرار نگرفت. مگان کروک در نمای روبرو بسیار شبیه به مگان معمولی طراحی شده است و اختلاف قابل توجهی بین آنها نمی توان یافت. اما در نمای کنار و در نمای عقب کاملا با خودروی متفاوتی روبرو هستیم و به طور کل طراحی متفاوتی به نسبت مگان معمولی دارد.

مگان هاچ بک نیز در نمای روبرو کاملا شبیه به مگان معمولی است اما در دیگر نماها تفاوت‌های بسیاری با رنو‌ مگان معمولی دارد. رنو مگان پس از سال ۲۰۱3 دچار تغییراتی شد و در ایران و برخی کشورهای دیگر با نام رنو اسکالا عرضه گردید. که نمونه رنو اسکالا نیز دارای مدلهای هاچ بک و کروک می باشد. در بازار ایران نیز شاهد رنو اسکالا کروک و سدان هستیم. اما بسیار تعداد آنها کم و در بازار انگشت شمار است. رنو اسکالا با توجه به اینکه نسخه جدید تری به نسبت رنو مگان محسوب می‌شود، از طراحی به روز تر و جذاب تری برخوردار است.

مشخصات فنی رنو مگان کروک

رنو مگان معمولی در مدل های ۱۶۰۰ سی سی و ۲۰۰۰ سی سی در بازار حضور دارد و قابل خریداری است اما نمونه کروک آن فقط با مدل ۲۰۰۰ سی سی در بازار حضور دارد و نمونه کروک ۱۶۰۰ سی سی موجود نیست. این موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ با حجم دقیق ۱۹۹۸ سی سی می تواند ۱۳۲ اسب بخار قدرت و ۱۸۸ نیوتن متر گشتاور برای این خودرو جذاب و جوان پسند بر مقام آورد که موجب می شود صفر تا صد و یازده ثانیه ای برای خودروی اسپرت ایجاد گردد.

رنو مگان از استاندارد آلایندگی یورو سه برخوردار است و حدود ۸ لیتر بنزین به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می کنند که با توجه به کلاس اسپرت بودن خودرو و همچنین شتاب بالای آن مصرف قابل قبول و مناسبی به حساب می آید و می توان گفت در کلاس خودش خودرو کم مصرفی محسوب می شود.

طراحی رنو مگان کروک

همانطور که پیشتر نیز گفتیم در طراحی خودرو اختلافات فقط در نمای عقب و کناری قابل مشاهده هستند و در نمای روبرو کاملاً شاهد یک رنو‌ مگان معمولی هستیم. که با طراحی خلاقانه و دو تکه جلو پنجره که به چراغ ها متصل هستند، بسیار خاص و متفاوت ساخته شده است و بین تمام مدل های مگان کاملاً یکسان است. اما در نمای پشت شاهد اختلافات بسیاری با رنو‌ مگان معمولی هستیم تا جایی که نمی توان حدس زد این دو خودرو از یک پلتفرم ساخته شده و یک نام دارند.

طراحی عقب رنو مگان

جذاب ترین بخش طراحی عقب رنو مگان کروک را می‌توان چراغ ترمز آن دانست که به طور خلاقانه‌ای روی درب صندوق عقب طراحی شده و نمای جذابی به عقب خودرو بخشیده است. همین طور چراغ های بزرگ و کشیده در نمونه کوروک جذاب تر از چراغ های نمونه معمولی طراحی شده اند. در نمای جانبی نیز طراحی دو درب کشیده در کنار سقف جمع شونده رنو مگان کروک را بسیار اسپرت تر و جذاب تر از نمونه معمولی مگان نموده اند.

مگان کروک در نمای روبرو بسیار شبیه به مگان معمولی طراحی شده است و اختلاف قابل توجهی بین آنها نمی توان یافت. اما در نمای کنار و در نمای عقب کاملا با خودروی متفاوتی روبرو هستیم و به طور کل طراحی متفاوتی به نسبت مگان معمولی دارد. مگان هاچ بک نیز در نمای روبرو کاملا شبیه به مگان معمولی است اما در دیگر نماها تفاوت‌های بسیاری با رنو‌ مگان معمولی دارد.


مطالعه مقالات زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

مقایسه جنسیس کوپه با تویوتا

کاور بدنه خودرو

مزایا و معایب اسپرت کردن ماشین

مقایسه مزدا 3 و رنو مگان

خودروهای کروک ایران


 

رنو مگان جدید

رنو مگان پس از سال ۲۰۱3 دچار تغییراتی شد و در ایران و برخی کشورهای دیگر با نام رنو اسکالا عرضه گردید. که نمونه رنو اسکالا نیز دارای مدلهای هاچ بک و کروک می باشد. در بازار ایران نیز شاهد رنو اسکالا کروک و سدان هستیم. اما بسیار تعداد آنها کم و در بازار انگشت شمار است. رنو اسکالا با توجه به اینکه نسخه جدید تری به نسبت رنو مگان محسوب می‌شود، از طراحی به روز تر و جذاب تری برخوردار است.

امکانات رفاهی و آپشن ها

از جمله مهمترین مشخصه های رنو مگان، که دلیل اصلی استفاده از این خودرو به عنوان خودروی دولتی بوده است، ایمنی بسیار بالای آن است. تا جایی که با وجود این که این خودرو قدیمی است و سال‌ها از طراحی و ساخت آن می‌گذرد، توانست ۵ ستاره ایمنی از موسسه یورو انکپ به دست آورد، که بسیاری از خودروهای امروزی توان گرفتن این استاندارد را ندارند. اما در کنار این ویژگی مهم رنو مگان از آپشن ها و امکانات زیادی برخوردار است که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم:
امکانات ایمنی مثل ۴ عدد کیسه هوا، سیستم ضد سرقت و سیستم سوئیچ هوشمند با طراحی کارتی شکل و جذاب، پشت سری های فعال هنگام تصادف، سیستم هشدار موانع جلو و عقب و …

و امکانات رفاهی همچون سیستم تهویه اتوماتیک دو کاناله، کامپیوتر سفری، سقف متحرک با قابلیت باز و بسته شدن اتوماتیک، سنسورهای چراغ جهت روشن و خاموش شدن خودکار چراغ ها، سیستم صوتی بسیار با کیفیت، آینه های جانبی برقی دارای گرمکن،، سیستم استارت دکمه‌ای، سنسور باران جهت کنترل اتوماتیک سرعت برف پاک کن ها، صندلی ها و فرمان چرمی و برخی موارد دیگر اشاره نمود.

که از مگان یک خودروی با امکانات بالا می سازد و می توان آن را یک خودروی پر آپشن خطاب نمود. به خصوص با توجه به اینکه از زمان تولید آن بیش از ده سال میگذرد.

ماشین بهتاش در پایتخت 6

به تازگی فصل جدید سریال پایتخت در حال پخش است و در این فصل از این سریال بهتاش ( بهرام افشاری ) سوار بر یک خودروی کروک و بدون سقف است که این خودرو همان رنو مگان کروک می باشد که در این سریال استفاده شده است. خودروی بهتاش در پایتخت 6 یک دستگاه رنو مگان کروک یا کانورتیبل است.

رنو اسکالا همان مگان جدید است

همانطور که پیشتر نیز اشاره شد نسل بعدی رنو مگان با نام اسکالا وارد بازار ایران و برخی کشورهای دیگر شد. این خودرو نیز دارای نمونه کروک می باشد که طراحی بسیار جذاب و زیبایی را عرضه می کند و می توان آن را بسیار زیباتر و دوست داشتنی تر از نسل قبلی مگان خطاب نمود. چه در نمای بیرونی و چه در نمای داخلی می توان پیشرفت در طراحی و ساخت را در رنو مگان جدید به نسبت رنو مگان قدیمی تر مشاهده نمود.

این نمونه از رنو مگان نیز با موتور ۲۰۰۰ سی سی وارد بازار شده که با توجه به برخی به روز رسانی ها در تکنولوژی می تواند کمی قدرت بیشتری تولید نماید. حداکثر قدرت این نسل از رنو مگان ۱۴۳ اسب بخار و حداکثر گشتاور آن ۱۹۵ نیوتن متر است. اما با این وجود شتاب آن تفاوتی با نسل قبلی ندارد و این نسل از رنو مگان نیز شتاب ۱۱ ثانیه را به راننده عرضه می کند.

از جمله برتری‌های آپشنی رنو مگان جدید یا همان رنو اسکالا به نسبت نسل قبلی می توان به شش عدد کیسه هوا، سیستم ترمز اضطراری، صفحه نمایش ۸ اینچی و صندلی های برقی با قابلیت تنظیم ارتفاع اشاره نمود.


راهنمای اطلاع از قیمت خودرو:

قیمت النترا

قیمت گرنجور

قیمت اسپورتیج

قیمت سوناتا هیبرید

قیمت مزدا 3 جدید صندوقدار


 

مقالات مرتبط

  • امیرعلی ترابی 27 . 07 . 2021

    امیر راست میگه مگان کورک من اسلا ندیدم

    پاسخ دهید !
  • امیر 31 . 03 . 2020

    عالی بود ممنون ولی مگان کروک خیلی کمه تو ایران

    پاسخ دهید !

افزودن دیدگاه

×
منو