مقایسه هیوندای سانتافه و بورگوارد BX5

مثایسه bx5 با santafe

اگر قصد خرید سانتافه (Hyundai Santafe) کارکرده را دارید ما به شما خودروی دیگری معرفی می‌کنیم، بورگوارد BX5

که تمام خواسته های شما را از لحاظ کیفیت، سواری، زیبایی و قیمت برآورده می‌کند. شما را به مطالعه این مقایسه دعوت می‌کنیم.


مقایسه سانتافه 2015 کارکرده با بورگوارد BX5 صفر!! این بار برای مقایسه به سراغ دو ماشین غیر مرتبط رفته ایم. یکی از از این دو خودرو هیوندای سانتافه یعنی پرفروش ترین و پر طرفدار ترین ماشین وارداتی بازار ایران است. ماشینی که کمتر برندی در بازار ایران به خودش این جرأت را داده تا به رقابت با آن بپردازد. اما جالب است بدانید ماشین رقیب، نه تنها با قدرت در برابر سانتافه ایستادگی می‌کند، بلکه با قیمتی پایین تر در اکثر بخشها بهتر از سانتافه ظاهر شده است.

بورگوارد BX5 یک کراس آور جذاب آلمانی-چینی است که با قیمت پایین‌ تر از هیوندای سانتافه توانسته به یکی از سرسخت ترین رقبای کراس آورهای بازار تبدیل شود. به همین دلیل در این مقاله مقایسه‌ای بین بورگوارد bx5 و هیوندای سانتافه ۲۰۱۵ خواهیم داشت و می‌بینیم با بودجه‌ای تقریباً یکسان، کدام یک از این دو کراس‌اور گزینه مناسب تری برای خرید است.

طراحی ظاهری

هم از لحاظ ابعهد و هم از نظر نوع بدنه این دو خودرو با هم متفاوت هستند. یعنی هیوندای سانتافه در دسته کراس آور های بزرگ سایز ۷ نفره قرار می گیرد اما برد وارد bx5 در دسته یا کراس آورهای متوسط و ۵ نفره قرار دارد. به همین دلیل شاید مقایسه ظاهری بین این دو خودرو کمی کار دشواری به نظر برسد. اما شکی نیست که هر دو خودرو جزء زیباترین خودروها در دسته خودشان به حساب می آید.

جلو bx5   نمای جلوی سانتافه 2015

عقب bx5    عقب سانتافه 2015

از این رو انتخاب بین این دو ماشین دوست‌داشتنی کاملاً به سلیقه هر شخص وابسته است. البته ناگفته نماند جلو پنجره بزرگ و ذوزنقه ای شکل بورگوارد تا حدودی نمای جلوی این ماشین را شبیه به خودروهای هیوندای کرده است و می شود تا حدودی شباهت بین این دو ماشین دوست داشتنی مشاهده کرد. در کل میشود گفت هر چند هیوندایی سانتافه ابعاد بزرگتری دارد اما به هیچ وجه بورگوارد در بحث زیبایی کم نمی آورد.

بی ایکس5

طراحی داخلی

در مورد طراحی داخلی هم باید بگوییم همچنان هر دو ماشین عالی ظاهر شده اند و واقعاً نمی شود هیچ یک را برتر از دیگری دانست. چه از لحاظ کیفیت قطعات و چه از لحاظ زیبایی طراحی، هیوندای سانتافه و بورگوارد BX5 عالی عمل کرده اند و ایرادی به هیچ کدام وارد نیست. البته باید توجه کنید که هیوندای سانتافه یک خودروی سه ردیف و هفت نفره است. پس قطعاً فضای بیشتری به نسبت بهورگوارد دارد. البته این فضای بیشتر به معنی راحتی بیشتر سرنشینان نیست بلکه فقط دو سرنشین بیشتر در سانتافه جای می‌گیرند و باید گفت سرنشینان جلو و عقب در هر دو خودرو کاملا احساس راحتی دارند.

داخل bx5    داشبورد سانتافه 2015

مشخصات فنی و موتوری

هرچه ابعاد یک خودرو بزرگتر باشد و وزن بیشتری داشته باشد، لازم است موتور قوی تری بر روی آن نصب شده باشد. در بین این دو خودرو هرچند موتور هیوندای سانتافه حجم بیشتری دارد، اما بورگوارد به لطف توربوشارژر و مهندسی پیشرفته قدرت و گشتاور بیشتری به نسبت هیوندای سانتافه کسب کرده است. تمام این این موارد به این معناست که بورگوارد علاوه بر اینکه حدود 3 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف بنزین کمتری دارد، شتاب بسیار بهتر و قوی تری هم به نسبت سانتافه در اختیار راننده قرار می دهد.

بورگوارد ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور و هیوندای سانتافه ۱۷۷ اسب بخار قدرت و ۲۲۷ نیوتن متر گشتاور دارند. که این اعداد در کنار وزن هر دو خودرو باعث می شوند بورگوارد در ۹.۴ ثانیه و سانتافه در ۱۱.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسانند.

موتور bx5    موتور سانتافه 2015

از نظر آفرودی هم هرچند که هیچ کدام از این دو خودرو برای رانندگی آفرود طراحی و ساخته نشده اند. اما هر دو در یک سطح قرار دارند و هیچ کدام برتر از دیگری ظاهر نمی‌شود. در مجموع باید گفت بورگوارد با مصرف کمتر، سرعت بیشتر، شتاب بالاتر و قدرت بیشتر در این بخش برنده ی بازی است.

 امکانات و آپشن ها

نام هیوندای سانتافه با آپشن و امکانات رفاهی عجین شده است و دریایی از امکانات را در اختیار مشتری ها قرار می دهد. اما اصلاً به این معنا نیست که بورگوارد حرفی برای گفتن نداشته باشد. چرا که بورگوارد هم با انبوهی از امکانات یکی از برترین ماشین های بازار از نظر آپشن محسوب می شود. به دلیل اختلاف قیمت قابل توجه بین این دو خودرو، مدل کم آپشن هیوندای سانتافه برای بررسی انتخاب شده است. از جمله آپشن های مشترک این خودرو می شود به موارد زیر اشاره کرد:

کروز کنترل، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی و سرازیری، سیستم کنترل کشش و کنترل پایداری، فرمان برقی حساس به سرعت، سیستم توزیع نیروی ترمز و ترمز کمکی، ایربگ راننده و سرنشین جلو، کمربندهای ایمنی پیش کشنده و محدود کننده، سنسور جلو و عقب، سنسور باران، سنسور فشار باد تایر ها، دوربین دنده عقب، نمایشگر دیجیتال صفحه کیلومتر، چراغ های روز و چراغ های اتوماتیک، چراغ های جلو زنون، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه با دریچه‌های عقب، صندلی راننده ۸ حالته برقی با تنظیم گودی کمر، صندلی های چرمی، خروجی برق ۱۲ ولت، آیینه های جانبی تاشو برقی دارای گرمکن ، سانروف و بعضی آپشن های جزئی دیگر.

امکانات bx5    نمای داخلی سانتافه 2015


برای مطالعه مطالب بیشتر از لینک های زیر کمک بگیرید:

مقایسه کیا اسپورتیج با بورگوارد BX5

مقایسه بورگوارد BX5 با نیسان جوک

مقایسه بورگوارد BX5 با میتسوبیشی ASX

مقایسه بورگوارد BX5 با هیوندای توسان

مقایسه بورگوارد BX5 با تویوتا CHR

مقایسه کولئوس با بورگوارد BX5


اما در مقابل اگر نسخه کم آپشن سانتافه را در نظر بگیریم تعداد زیادی آپشن و امکانات رفاهی به نسبت بورگوارد کم دارد که عبارتند از:

سیستم دوحالته رانندگی اکو و اسپرت، ترمز پارک برقی، کنترل ترمز ها در سر پیچ،  ۴ عدد ایربگ اضافه شامل ایربگ های پرده ای و جانبی جلو،  سیستم صوتی پیشرفته با 9 اسپیکر، مانیتور ۸ اینچی لمسی با موس کنترلی، دوربین جانبی و دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین دید در شب، چراغ های چرخشی در سر پیچ ها، نورپردازی داخل خودرو، گرمکن صندلی های جلو، صندوق برقی با صندوق پران هوشمند، سقف پانوراما  و برخی موارد دیگر. که البته بسیاری از این موارد در نمونه های سفارشی و فول آپشن سانتافه موجود است. اما در نمونه های پایه که از لحاظ قیمتی رقیب بورگوارد هستند شاهد چنین مواردی نیستیم.در مجموع می شود گفت هرچند سانتافه یکی از محبوب ترین ماشینهای بازار است، اما اگر در برابر رقیبی مثل بورگوارد قرار بگیرد به دلایلی مثل موتور ضعیف تر، قیمت بالاتر، آپشن های سطح پایین تر و هزینه‌های نگهداری بسیار بالا مغلوب خواهد شد و در شرایط چنینی بورگوارد گزینه بهتری به حساب می آید.


راهنمای دسترسی به صفحات اصلی سایت

صفحه اصلی سایت

اقساطی خودرو

قیمت خودرو


 

مقالات مرتبط

  • مقایسه کیا اسپورتیج با بورگوارد BX5 | اتوخسروانی 25 . 05 . 2021

    […] مقایسه بورگوارد BX5 با سانتافه […]

    پاسخ دهید !

افزودن دیدگاه

×
منو