کم‌ مصرف‌ ترین خودروهای وارداتی همراه با جدول مقایسه

خودرو های بسیار زیادی در همه جای دنیا در حال حاضر به صورت الکتریکی و هیبریدی عرضه می شوند. که مصرف سوخت بسیار کمی دارند. اما در این لیست ما به کم مصرف ترین خودروهای بنزینی خواهیم پرداخت و به خودروهایی که از سیستم های هیبرید و پلاگین هیبرید بهره می برند در این لیست چشم پوشی می کنیم. زیرا هم قیمت بالایی دارند و هم تعداد آن ها در ایران بسیار کم است.

به دلیل اینکه نمی توان برای مصرف سوخت یک خودرو عدد دقیقی اعلام نمود، تمامی اعداد که در لیست به شما ارائه می شود حدودی هستند و می توانند اختلافاتی با اعداد واقعی داشته باشند. زیرا مصرف بنزین به میزان سرعت و میزان گاز دادن به خودرو و همچنین ترافیک و نوع بنزین مصرفی و بسیاری عوامل دیگر وابسته است. به همین دلیل هیچ گاه نمی توان گفت مصرف یک خودرو دقیقاً این عدد است اما تا حدودی می توان با کمی تغییرات به اعداد اعتماد نمود. در ادامه به اعدادی که توسط کمپانی ها برای مصرف بنزین خودرو های شان اعلام شده است اشاره می نماییم:

مزدا ۲

پس از موفقیت بسیار زیاد خودروd مزدا ۳ در ایران شرکت بهمن موتور تصمیم گرفت خودروی مزدا ۲ را نیز در ایران عرضه کند. این هاچ بک کوچک از یک موتور ۴ سیلندر 1۵۰۰ سی سی بهره می برد. که می تواند برای این خودرو ۱۰۲ اسب بخار قدرت و ۱۳۵ نیوتن متر گشتاور ایجاد کند. صفر تا صد این خودرو ۱۱.۹ ثانیه و مصرف بنزین آن در حالت ترکیبی ۶.۳ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است همچنین این خودرو از استاندارد آلایندگی یورو ۵ بهره می برد.

هیوندای آی ۱۰

هیوندای i10 خودروی بسیار کوچک با طراحی دوست داشتنی است که از یک موتور ۴ سیلندر 1250 سی‌سی با ۸۶ اسب بخار قدرت و ۱۲۱ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد. هیوندای آی ۱۰ از یک جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند و شتاب صفر تا صد آن ۱۳.۸ ثانیه است. مصرف بنزین خودرو در حالت ترکیبی ۶.۲ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است و استاندارد آلایندگی یورو ۶ برخوردار است.


مطالب زیر را از دست ندهید:

خودروهای هیبریدی در بازار ایران

راه های کاهش مصرف سوخت خودرو

استاندارد آلایندگی یورو

ارزان ترین خودروهای چینی بازار ایران

لیزینگ خودرو چیست؟

راهنماي گرفتن كارت سوخت المثني


میتسوبیشی میراژ

میتسوبیشی میراژ را می توان تقریباً ارزان ترین خودروی ژاپنی موجود در ایران دانست. این خودرو از یک موتور سه سیلندر ۱۲۰۰ سی سی با ۷۷ اسب بخار قدرت و ۱۰۰ نیوتن متر گشتاور بهره می برد که در کنار یک جعبه دنده پیوسته یا CVT شتاب صفر تا صد ۱۳.۸ ثانیه ای را برای این خودرو به ارمغان می آورند. مصرف سوخت این خودرو در حالت ترکیبی ۵.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و از استاندارد آلایندگی یورو ۵ برخوردار است.

ام جی ۳

‏MG3 خودرویی کوچک با طراحی دوست داشتنی و جذاب است که از یک موتور چهار سیلندر با ۱۵۰۰ سی سی حجم بهره می برد. موتور  ام جی ۳، ۱۰۷ اسب بخار نیرو تولید می کند که در کنار جعبه دنده ۵ سرعته اتوماتیک، شتاب صفر تا صد ۱۱.۵ ثانیه ای را ایجاد کرده است. مصرف سوخت ام جی ۳، ۵.۸ لیتر به ازای هر هر ۱۰۰ کیلومتر است و اقتصادی و قابل قبول به حساب می آید و می تواند گزینه ای مناسب برای اشخاصی باشد که استفاده شهری آنها از خودرو زیاد است. این خودرو همچنین از استاندارد آلایندگی یورو ۵ بهره می برد که یعنی اهمیت زیادی برای محیط زیست قائل است.

 کیا پیکانتو

خودروی کوچک ساخت کره با طراحی بسیار متفاوت که از موتور ۴ سیلندر 1250 سی سی با ۸۵ اسب بخار قدرت بهره می برد. این خودرو از جعبه دنده چهار سرعته خودکار استفاده می کند و شتاب صفر تا صد آن ۱۲.۹ ثانیه است. مصرف بنزین خودرو در حالت ترکیبی ۵.۳ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر می باشد و از استاندارد آلایندگی یورو ۴ برخوردار است.

 

دی اس 3

‏DS3 خودروی زیبای فرانسوی با طراحی خاص و متفاوت است که با استفاده از یک موتور سه سیلندر ۱۲۰۰ سی سی توربوشارژ می توانند ۱۱۰ اسب بخار قدرت تولید کند. جعبه دنده ۶ سرعته خودکار در این خودرو قرار گرفته است. صفر تا صد این هاچبک جذاب ۹.۱ ثانیه می باشد. مصرف سوخت این خودرو ۴.۶ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است. DS3 از استاندارد آلایندگی یورو ۶ بهره می برد که نشان از پاک بودن و دوستدار محیط زیست بودن این خودرو است.

 

ام وی ام ۱۱۰

ام وی ام ۱۱۰ یک خودرو کوچک چینی است که به صورت سه سیلندر و چهار سیلندر تولید شده و هر دو نمونه در ایران حضور دارند. در مقطع زمانی کوتاهی نمونه سه سیلندر این خودرو در ایران مونتاژ می شد. موتور ۳ سیلندر این خودرو ۱۰۰۰ سی سی حجم دارد و می‌تواند ۶۸ اسب بخار قدرت و ۹۳ نیوتن متر گشتاور برای خودرو فراهم کند. جعبه دنده خودرو از نوع ۵ دنده دستی است و شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن حدود ۱۳ ثانیه طول می کشد. مصرف سوخت این خودرو در حالت ترکیبی ۴.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و از استاندارد آلایندگی یورو ۴ برخوردار است.

جدول مشخصات خودروهای کم مصرف وارداتی در ایران

نوع موتور قدرت موتور گشتاور جعبه دنده شتاب مصرف سوخت آلایندگی
ام وی ام 110 3 سیلندر 1000 68 93 دستی 13 4.2 یورو 4
دی اس 3 3 سیلندر 1200 110 205 اتوماتیک 9.9 4.3 یورو 6
کیا پیکانتو 4 سیلندر 1250 85 121 تیپ ترونیک 12.9 5.3 یورو 4
ام جی 3 4 سیلندر 1500 107 135 اتوماتیک 11.5 5.8 یورو 5
میراژ 3 سیلندر 1200 77 100 CVT 13.8 5.9 یورو 5
i10 4 سیلندر 1250 86 121 تیپ ترونیک 13.8 6.2 یورو 6
مزدا 2 4 سیلندر 1500 102 135 تیپ ترونیک 11.9 6.3 یورو 5

راهنمای دسترسی به صفحات اصلی سایت

صفحه اصلی سایت

خرید خودروی اقساطی

قیمت خودرو


 

 

مقالات مرتبط

افزودن دیدگاه

×
منو