روش های پاک کردن خط و خش و لکه ی رنگ از روی بدنه خودرو

پاک کردن خط و خش بدنه ماشین

خط و خش روی خودرو مشکل اساسی برای مالکان ماشین ها است و گاهی باعث دلسرد شدن مالکان خودرو نسبت به ماشینشان می شود. هرچند افتادن خط و خش روی اتومبیل یک امر عادی است و نمی شود از وقوع آن جلوگیری کرد. حتی افراد بسیار حساس که همیشه حواسشان به ماشینشان هست هم گاهی دچار این مشکل می شوند. این خط و خش ها ممکن است بر اثر برخورد خودرو به جایی یا ماشین دیگر یا کشیدن شاخه درخت به بدنه خودرو و یا حتی برخورد اجسام کوچک و ضعیف به وجود آیند. البته راه های مانند سرامیک کردن خودرو و یا استفاده از روکش های ضد خش یا استیکر روی خودرو تا حدی از این خط و خش های کوچک و سطحی جلوگیری کنند. البته کیفیت استیکر ها متفاوت است و برخی از آنها در برابر خش های عمیق هم مقاوم هستند.

 

پاک کردن خط و خش بدنه ماشینخش سطحی و یا خراشیدگی را مشخص کنید

اما اگر با تمام این اوصاف خش روی بدنه ی خودروی شما افتاد، چیزی که برای پاک کردن این خط و خش ها باید در نظر گرفته شود این است که بدانیم این خطوط سطحی یا عمیق هستند. اگر عمیق باشد و لایه های رنگی ماشین هم آسیب دیده باشد و گود شده باشد کاری از دست شما بر نمی آید و باید آن را به کار بلد بسپارید ولی اگر این خط و خش ها سطحی باشد با چند روش ساده و با هزینه کم می تواند آنها را برطرف کنید. در ادامه مراحل پاک کردن این خط و خش ها را بررسی خواهیم کرد .


جهت استعلام قیمت و آگاهی بیشتر درباره کاور بدنه فرم زیر را پر کنید. کارشناسان ما در در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

کاور سرامیک بدنه

  • مشخصات فردی

خدمات کاور سرامیک تخصصی خودرو در اتوشناس زیرمجموعه اتوخسروانی انجام می‌‎شود.


همچنین پیشنهاد می‌کنیم مطالب زیر را نیز مطالعه کنید :

مزایا و معایب کاور کردن خودرو

مزایا و معایب نانو سرامیک کردن خودرو

دودی کردن شیشه اتومبیل

مزایا و معایب اسپرت کردن ماشین

راهنمای خرید روغن موتور

آموزش تعویض لنت

نکات افزایش طول عمر خودرو

پاک کردن خط و خش بدنه ماشین

مراحل خش گیری ماشین

شما باید در گام اول ماشین خود را به خوبی بشویید تا کیفیت ترمیم خط و خش ها بهتر شود اگر با شوینده مخصوص اتومبیل باشد بهتر است ولی از شوینده های قلیایی و آب و صابون هم میشود استفاده کرد. بعد از شست و شو به خوبی محل مورد نظر را با حوله خشک کنید.

پس از شستن باید خودرورا با پولیش تمیز کنید. در بسیاری از موارد پولیش تا حد بسیار زیادی خط و خش ها و رنگ های باقی مانده بر روی بدنه ی ماشین را از بین می برد. حتی اگر خش هارا پاک نکند تا حد زیادی آنها را کمرنگ می کند. اگر استفاده از پولیش کارساز نبود و همچنان اثر خط و خش بر روی خودروی شما باقی است باید از روش های دیگری استفاده کنید.

پاک کردن خط و خش بدنه ماشین

اگر مراحل بالا در از بین بردن رنگ های باقیمانده روی خودرو و یا خط و خش و آثار لکه ای کمک نکرد باید از روش سنباده زدن استفاده نمایید. این مرحله بسیار حساس است و اگر اصولی انجام نشود علاوه بر خط و خش های قبلی خطوط جدیدی را ایجاد می کند بنابراین اینکار را با استفاده از سنباده نرم و با کیفیت بالا انجام دهید در این مورد سنباده مورد تایید ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ است. بهتر است سنباده یا محلی که میخواهید سنباده بزنید کمی خیس باشد تا نرم تر اینکار انجام شود به یاد داشته باشید سنباده را با تمام دقت و صبر و حوصله روی خط و خش ها بکشید تا صاف و صیقلی شود.توجه کنید که سنباده زدن هم مثل پولیش به پاک کردن خط و خش ها و لکه های باقی مانده از وسایل دیگر می پردازد و اگر خط و خش های شما از نوع خراشیدگی و آسیب به رنگ خودرو باشند نمیتواند مؤثر باشد. همان طور که پولیش در این موارد نمیتواند اثری داشته باشد.

 

پاک کردن خط و خش بدنه ماشین

خط و خش های کمی جدی تر

رقیق کننده رنگ نیز میتواند تأثیر مناسبی بر روی ترمیم رنگ داشته باشد. برای انجام این کار ابتدا باید رقیق کننده رنگ را تهیه کنید و بعد از سنباده زدن محل مورد نظر را آب ریخته و با حوله خوب خشک کنید و روی خط و خش ها بزنید تا رنگ کمی نرم شود. اگر رقیق کننده رنگ در دسترس شما نیست می تواند از خمیر دندان هم استفاده کنید به این صورت که خمیر دندان را با آب مخلوط کرده و رقیق کنید و با پارچه نرم روی خط و خش ها بکشید. پس از این کار دوباره باید عملیات پولیش زدن را انجام دهید تا به بهبود کیفیت کارتان کمک کند. پولیش را با پارچه نرم و به صورت دورانی روی خط و خش ها تا زمانی که از بین بروند بکشید اینکار را بدون فشار دادن و خیلی نرم انجام دهید. در پایان با یک واکس بدنه خودرو کار خود را تکمیل کنید

پاک کردن خط و خش بدنه ماشین

راهکار بعدی که برای خط و خش های عمیق تر مورد استفاده قرار می گیرد قلم های خش گیر است که باید حتما رنگ آن متناسب رنگ خودرویتان باشد و به کد رنگ ها توجه زیادی داشته باشید. استفاده از قلم خشگیر کار سختی نیست اما توجه نمایید در استفاده از آن افراط نکنید زیرا جلب توجه می کند. تا حد امکان سعی کنید به صورت نقطه ای و تک ضربه این کار را انجام دهید.


راهنمای اطلاع از قیمت خودرو:

قیمت النترا

قیمت گرنجور

قیمت اسپورتیج

قیمت سوناتا هیبرید

قیمت مزدا 3 جدید صندوقدار


 

مقالات مرتبط

  • باتری خودرو 26 . 11 . 2019

    اگه ماندگاری خوبی داشته باشن واقعا به درد میخوره

    پاسخ دهید !

افزودن دیدگاه

×
منو