دودی کردن شیشه اتومبیل

دودی کردن شیشه ماشین

بسیاری از افراد برای زیبا تر شدن ظاهر اتومبیل و حفظ حریم خصوصی خود اقدام به دودی کردن شیشه های ماشین خود می‌کنند. جدای از موارد گفته شده اینکار برای محافظت در برابر اشعه ماورابنفش نیز بسیار کاربردی است و باعث می‌شود تا نور خورشید به میزان لازم به شما بتابد بدون اینکه به پوست شما آسیبی وارد کند. انواع مختلفی از رنگ ها برای شیشه اتومبیل در بازار موجود است که شما میتوانید با توجه به نیازتان آن‌ها را تهیه کنید. در ادامه این مطلب به انواع رنگ های شیشه و مزایای دودی کردن شیشه های اتومبیل می‌پردازیم.

دودی کردن شیشه ماشین

مزایای دودی کردن شیشه ماشین

نشکن بودن

حتی اگر شما خیلی هم مراقب باشید اما خطر تصادف همیشه وجود دارد. شما با رنگ آمیزی شیشه های خودرو، مانع خرد شدن آنها شده و صدمات و آسیب‌های ناشی از شیشه خرد شده را به شدت کاهش می‌دهید چرا که در صورت خرد شدن شیشه این پوشش باعث می‌شود که قطعات در کنار یکدیگر باقی بمانند. این اقدام گام مهمی برای محافظت از سلامتی شما و مسافرانتان است.


همچنین پیشنهاد می‌کنیم مطالب زیر را نیز مطالعه کنید :

روش های پاک کردن خط و خش و لکه ی رنگ از روی بدنه خودرو

مزایا و معایب کاور کردن خودرو

تشخیص کارکرد واقعی ماشین

راهنمای خرید روغن موتور

آموزش تعویض لنت

نکات افزایش طول عمر خودرو


خنک نگه داشتن ماشین

همه‌ما در طول تابستان با گرمای شدیدی روبه‌رو هستیم و نشستن در ماشین برایمان بسیار ناراحت کننده است مخصوصا اگر مسافت هم طولانی باشد. شما با انتخاب رنگ مناسب برای شیشه ماشین می‌توانید تا 60 درصد گرما را کاهش دهید و محیط اتومبیل را خنک‌تر کنید. در نتیجه لزومی ندارد که کولر ماشین به سختی کار کند.

دودی کردن شیشه ماشین

خاصیت ضد خش

حتما برای شما پیش آمده که اتومبیل را در پارکنیگ گذاشته اید اما حین بازگشت متوجه خش هایی بر روی شیشه های آن شده‌اید. خش های روی شیشه جلو اتومبیل باعث کاهش دید و بازتاب نور خورشید می‌شود. رنگ آمیزی، شیشه های اتومبیل را از خش خوردن حفظ می‌کند و باعث می‌شود تا رانندگی ایمن داشته باشید.

رانندگی راحت

رانندگی در حالتی که نور خورشید مستقیما به چشم شما می‌تابد آزاردهنده و تاحدی خطرناک است. با وجود اینکه پنل‌ها تا حدودی از میزان تابش نور جلوگیری می‌کنند اما این پوشش 100 درصدی نیست. بهترین راه برای جلوگیری از این مشکل دودی کردن پنجره‌های ماشین است. البته برای دید بهتر می‌توانید میزان دودی کردن شیشه ی جلو را نسبت به سایر شیشه ها کمتر انتخاب کنید. در صورتی که میزان دودی بودن شیشه ها خیلی زیاد باشد در شب از دید کافی برخوردار نخواهید بود.

دودی کردن شیشه ماشین

افزایش ماندگاری لوازم داخلی اتومبیل

نور مستقیم خورشید در طولانی مدت بدترین دشمن وسایل داخلی اتومبیل است. از انجایی که هزینه بالایی صرف لوازم درون اتومبیل می‌شود بنابراین نگهداری از آنها اهمیت بسزایی دارد. دودی کردن شیشه ماشین باعث افزایش دوام صندلی‌ها و ظاهر جذابتر آنها خواهد شد.

ظاهر شیک

اکثر افراد با این قضیه که دودی کردن پنجره‌ها موجب شیک شدن ظاهر اتومبیل می شود موافقند. همچنین اینکار باعث می‌شود تا از سایر اتومبیل‌ها متمایز شوید. شیشه ی رنگی نیز که یکی از انواع برچسب دودی است متناسب با رنگ ماشین شما بسیار خودرویتان را زیبا و اسپرت می کند. انواع رنگ های آبی، سبز، قرمز، طلایی و نقره ای و ترکیباتی از این رنگ ها برای برچسب شیشه ی خودرو موجود است. شیشه های رفلکس نیز از دسته ی برچسب های شیشه است که بدون تیره کردن شیشه خواص شیشه های دودی را دارند.

دودی کردن شیشه ماشین

حفظ حریم شخصی

از آنجایی که امکان مشاهده درون اتومبیل وجود ندارد دودی کردن شیشه یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ حریم شخصی است. همچنین در صورتی که اشیا با ارزشی مثل موبایل و لب تاب را داخل اتومبیل جا بگذاریم سارقین قادر به مشاهده و ربودن آن نخواهند بود. البته همین مورد موجب می شود که پلیس شما را محدود کند و اجازه ی استفاده از دودی با درصد زیاد را ندهد.

 

محافظت در برابر اشعه ماورا بنفش

اشعه ماورا بنفش باعث پیری زودرس و سرطان می‌شود و برای سلامتی بسیار خطرناک است. رنگ کردن شیشه اتومبیل و uv کردن آن به میزان 99 درصد این خطرات را کاهش می‌دهد.

نکات خرید شیشه دودی اتومبیل

نوع خودرو، تعداد شیشه‌ها و کیفیت برچسبی که برای دودی کردن استفاده می‌شود در میزان قیمت تاثیر دارد. توصیه می‌شود که برچسب‌هایی با کیفیت بالا و ضد خش تهیه کنید و حتما شامل برچسب uv نیز باشد. چرا که برچسب های بی کیفیت پس از گذاشت مدت زمان کوتاهی خراب شده و مجبور به تعویض آنها خواهید شد همچنین حین نصب نیز در زیر آنها حباب‌هایی میافتد که در زیبایی کار تاثیر زیادی دارد. برخی مدل های دودی یک طرفه هستند که از داخل درصد کمی روی دید راننده تاثیر دارند. این مدل برچسب ها با وجود این که گران تر هستند اما ارزش دارد که راننده کاهش دید به دلیل شیشه دودی نداشته باشد. سعی کنید برچسب خوب و با کیفیت بالا تهیه نمایید.

دودی کردن شیشه ماشین

 

نکاتی در مورد نصب شیشه دودی اتومبیل

  • طبق مقررات درصد مجاز شیشه دودی بین 35-40 درصد است و باید به نحوی باشد که سرنشینان داخل خودرو قابل رویت باشند.
  • با وجودی که نصب شیشه دودی کار آسانی است اما به دقت بالایی نیاز دارد تا از نظر ظاهری مناسب باشد بنابراین بهتر است اینکار را به متخصصین بسپارید. همچنین در صورت خرید اتومبیل از کارخانه شما میتوانید با پرداخت هزینه بیشتر این آپشن را سفارش داده تا بصورت استاندارد و دقیق اینکار انجام شود.
  • حتما برچسب uv که مانع ورود اشعه ماورا بنفش می‌شود را نیز نصب کنید. چرا که شما با عینک فقط میتوانید چشمهایتان را از این اشعه حفظ کنید در حالیکه پوست شما نیز نیاز به مراقبت دارد.
  • تا یک روز پس از نصب برچسب بهتر است شیشه را تکان ندهید.

راهنمای اطلاع از قیمت خودرو:

قیمت i20

قیمت النترا

قیمت گرنجور

قیمت اسپورتیج

قیمت سوناتا هیبرید

قیمت سراتو مونتاژ

قیمت مزدا 3 جدید صندوقدار


 

مقالات مرتبط

  • به آذین طیبی 21 . 04 . 2023

    سلام وخسته نباشد هزینه دودی کردن اتومبیل کوئیک با رنگ سبز سولاری برای همه شیشه ماشین حتی جلو چقدر میباشد ممنون میشم اعلام فرمایید سپاس فراوان

    پاسخ دهید !
    • مدیریت سایت 24 . 04 . 2023

      سلام روزبخیر
      لطفا با این شماره تماس بگیرین
      021-45267

      پاسخ دهید !

افزودن دیدگاه

×
منو