مزایا و معایب نانو سرامیک کردن خودرو

نانو سرامیک خودرو حتما شما هم خودروهایی را دیده اید که در ابتدا بدنه ای درخشان و براق دارند اما بعد از گذشت مدتی در اثر تابش اشعه فرابنفش خورشید یا آلودگی های محیطی، شفافیت بدنه را از دست می دهند و دچار خط و خش می شوند. مسلما افراد دوست دارند تا بدنه خودرو همانند خودروهای نمایشگاهی، بدنه ای شفاف و براق داشته باشد. رنگ درخشان خودرو جلوه ی خاصی به خودرو خواهد داد و زیبایی آن را چند برابر میکند. در گذشته از پولیش برای شفافیت و پوشاندن خط و خش خودرو استفاده میشد اما امروزه پوشش نانو سرامیک خودرو بدلیل قابلیت های فراوانش جایگزین پولیش شده و طرافداران بسیاری نیز دارد.

نانو سرامیک خودرو چیست

نانو سرامیک خودرو در حقیقت یک نوع مایع پلیمری است که بصورت دستی برروی رنگ بدنه خودرو کشیده می شود. این مایع بعد از تماس با رنگ فابریک بدنه، با آن پیوند برقرار میکند و به این ترتیب لایه محافظ بین رنگ بدنه و محیط پیرامون ایجاد می شود. این مایع از ذرات بسیاری ریزی تشکیل شده است. به همین دلیل هنگامی که با رنگ بدنه ترکیب می شود تمام خط و خش بدنه را از بین می برد و رنگ بدنه را ترمیم میکند.

سرامیک خودرو به دلیل ویژگی های ذاتی خود خاصیت آبگریزی را به بدنه خودرو اضافه میکند. همین موضوع باعث محافظت بدنه از آلودگی هایی مانند گرد و خاک خواهد شد. از طرفی استفاده از نانو سرامیک خودرو موجب می شود که بدنه خودرو همانند روز اول خود براق و شفاف بشود و باعث دوام بیشتر رنگ بدنه نیز خواهد شد. نانو سرامیک خودرو در مقایسه باپولیش عمر بیشتری دارد و استفاده از آن راحتتر است. در گذشته از این ماده تنها برای شفافیت خودروهای لوکس استفاده می شد اما درحال حاضر برای تمامی خودروها بکار می رود.


جهت استعلام قیمت و آگاهی بیشتر درباره کاور بدنه فرم زیر را پر کنید. کارشناسان ما در در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

کاور سرامیک بدنه

  • مشخصات فردی

خدمات کاور سرامیک تخصصی خودرو در اتوشناس زیرمجموعه اتوخسروانی انجام می‌‎شود.


 

همچنین پیشنهاد می‌کنیم مطالب زیر را نیز مطالعه کنید :

مزایا و معایب کاور کردن خودرو

روش های پاک کردن خط و خش و لکه ی رنگ از روی بدنه خودرو

دودی کردن شیشه اتومبیل

مزایا و معایب اسپرت کردن ماشین

راهنمای خرید روغن موتور

آموزش تعویض لنت

نکات افزایش طول عمر خودرو


انواع سرامیک خودرو

سرامیک خودرو انواع مختلفی دارد از لحاظ کیفیت با هم متفاوت هستند. امروز افراد بسیاری ادعا میکنند که توانایی اجرایی سرامیک خودرو در کمترین زمان و بالاترین کیفیت را دارند اما باید مراقب باشید. درمورد کیفیت مواد مورد استفاده تحقیق کنید و مطمئن شوید کیفیت لازم را دارند. دو نوع از سرامیک خودرو به نام های Ceramic Pro و Opti-Coat Pro از بقیه معروفتر و با کیفیت تر هستند و توصیه می شود از همین سرامیک ها استفاده شود.

استفاده از سرامیک خودرو مزایا و معایبی دارد که در ادامه آنها را توضیح خواهیم داد.

مزایای نانو سرامیک کردن

محافظت از رنگ بدنه خودرو

بدنه خودرو در طول بصورت مداوم در معرض آسیب های محیطی و آلودگی های مختلف قرار دارد. اشعه ماورای بنفش موجود در نور خورشید به مرور زمان باعث میشود که رنگ فابریک بدنه اکسید شده و به تدریج کدر شود. مهمترین مزیت نانو سرامیک خودرو ایجاد یک لایه مقاوم و دائمی برای حفاظ از درخشش و براقیت رنگ بدنه خودرو است. نانو سرامیک خودرو هیچ آسیبی به رنگ بدنه نمیزند بلکه با ایجاد یک لایه مقاوم و مستحکم، وظیفه حفاظت از رنگ بدنه خودروی شما را خواهد داشت و دوام و درخشندگی دائمی را به خودروی شما هدیه میدهد.

دوام بیشتر نانو سرامیک خودرو

پوشش های نانو سرامیک خودرو دوام بیشتری نسبت به رنگ اصلی بدنه دارند. در سرامیک خودرو از فناوری پیشرفته نانو استفاده شده است و همین موضوع موجب می شود که لایه محافظ بدنه بسیار دقیق و مستحکم شود. تغییرات آب و هوایی، آلودگی های محیطی، فضولات پرندگان و … در مدت کوتاهی موجب کدر شدن و آسیب رنگ بدنه خواهد شد. اما درصورتی که از مواد مرغوب و متخصصان با تجربه برای اجرای پوشش نانو سرامیکی خودرو استفاده شود، براقیت و شفافیت بدنه خودروی شما برای مدت زیادی تضمین خواهد شد.

تمیزی بدنه

نانو سرامیک خودرو موجب می شود که سطح بدنه خودرو آبگریز شود به همین دلیل آلودگی هایی مانند گرد و خاک و باران های اسیدی بر روی سطخ خودرو  باقی نمیمانند. درصورت وجود این نوع آلودگی ها تنها با استفاده از یک پارچه تمیز میتوانید براحتی براقیت و درخشندگی را به بدنه خودرو بازگردانید. همچنین وجود تکنولوژی نانو سبب میشود که با استفاده از ذرات بسیار ریز، سطح خودرو کاملا صیقلی شود. ذرات بسیار ریز و حشرات نیز نمیتوانند به سطح بدنه بچسبند و نهایتا از آن جدا می شوند.

قیمت سرامیک بدنه خودرو

اگرچه هزینه اجرای نانو سرامیک بدنه خودرو بیشتر از روش هایی مانند واکس خودرو و پولیش بدنه است، اما درصورتی که از مواد باکیفیت برای سرامیک بدنه خودرو استفاده شود، دوام بیشتری نسبت به روش های مشابه خواهد داشت. واکس بدنه یا پولیش باید بصورت سالانه دوباره بر روی بدنه اجرا شود درصورتی که نانو سرامیک بدنه خودرو عمر بیشتری نسبت به آنها دارد و تا مدت ها نیازی به صرف هزینه اضافه نیست. به این ترتیب در هزینه شما صرفه جویی خواهد شد.

معایب نانو سرامیک خودرو

زمان بر بودن نانو سرامیک بدنه خودرو

سرامیک بدنه خودرو باید بصورت دستی و مرحله به مرحله انجام شود. بنابراین نیاز به چندین روز زمان نیاز خواهد داشت. این موضوع در مواقعی که برای مراسم خاصی نیاز به براق شدن بدنه خودرو دارید مشکل ساز خواهد شد. اگر افرادی ادعا میکنند که بسرعت سرامیک خودرو را اجرا میکنند لازم است درمورد تخصص آنها محتاط باشید. این کار به دقت و ظرافت زیادی نیاز دارد و بطور طبیعی لاقل چندروز زمان میخواهد.


راهنمای اطلاع از قیمت خودرو:

قیمت النترا

قیمت گرنجور

قیمت اسپورتیج

قیمت سوناتا هیبرید

قیمت مزدا 3 جدید صندوقدار


 

نیاز به تخصص

امروزه سرامیک بدنه خودرو به راحتی در دسترس همه قرار دارد و همین موضوع باعث شده که افرادی که تخصص کافی ندارند برای انجام آن پیشقدم شوند. اگر نانو سرامیک بدنه خودرو بصورت صحیح و اصولی انجام نشود ممکن است ظاهر خودرو حتی بدتر از قبل شود. همانطور که گفته شد سرامیک خودرو بادوام است پس درصورتی که ظاهر خودرو نازیبا باشد باعث پشیمانی و خسارت زیادی خواهد شد.

انتخاب زمان مناسب

سرامیک بدنه خودرو هزینه چندین میلیونی دربر دارد. بنابراین اگر بتازگی خودرو را خریداری کرده اید و قصد فروش آن را دارید، استفاده از سرامیک خودرو چندان مناسب نیست. چون باعث بالارفتن قیمت خودرو خواهد شد و ممکن است تاثیر منفی بر نظر خریداران داشته باشد.

نتیجه گیری

استفاده از نانو سرامیک خودرو میتواند زیبایی و شفافیت را بصورت همزمان برای بدنه خودروی شما به همراه داشته باشد. در عین حال موجب دوام بیشتر رنگ بدنه و براقیت مداوم می شود. سرامیک خودرو نسبت به روش هایی مانند پولیش و واکس خودرو محافظ محکمتر و مطمئن تری محسوب می شود و از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه است. بنابراین به عاشقان خودرو توصیه می شود به کمک افراد متخصص اقدام به اجرای آن کنند.

مقالات مرتبط

  • مظفری 18 . 12 . 2023

    سلام کدوم نمایندگی کرمان موتور خودشون سرامیک خودرو انجام میدن؟ ایا نمایندگی های اتو خسرانی خودشون انجام میدهند!؟ اگه جواب مثبت هست معرفی کنید لطفا

    پاسخ دهید !
  • Mohammad 05 . 06 . 2021

    سرامیک کردن بدنه ماشین صفر به رنگ اصلی خودرو اسیبی نمیرنه؟؟

    پاسخ دهید !
    • مدیریت سایت 08 . 06 . 2021

      اگر اصولی و با مواد اصلی باشه، خیر

      پاسخ دهید !
  • علی حسینی 25 . 04 . 2021

    یه شرکتی اومد تو خونه برای من انجام داد خیلی هم خوب بود هاب کار بود

    پاسخ دهید !
    • مدیریت سایت 27 . 04 . 2021

      شرکت های خوب تو این حوزه داریم. دوستانی که تجربیاتی دارن به اشتراک بذارن حتما

      پاسخ دهید !

افزودن دیدگاه

×
منو