مقایسه کاپرا با پاژن | کاپرا بخریم یا پاژن

مقایسه پاژن با کاپرا

متاسفانه در ایران تنوع زیادی در کلاس های مختلف خودرو به چشم نمی آید و این موضوع در گروه پیکاپ های آفرود قطعا محسوس تر است. در میان خودروهای تولید داخل که از کیفیت نسبی و قیمتی تقریبا معقول برخوردار باشند، نام های زیادی به میان نمی آید، از معروف ترین آنها 2 پیکاپ پاژن از گروه مرتب خودرو و دیگری پیکاپ کاپرا از بهمن خودرو است. در این مقاله قصد داریم مقایسه کاپرا با پاژن را خدمت شما ارائه دهیم.

پاژن خودرویی آفرودی است با ظاهر جذاب و کلاسیک که البته عملکرد نسبتا قابل قبولی در مسیرهای آفرود دارد. در طرف مقابل، پیکاپ کاپرا نقاط ضعف پاژن که در سواری شهری، خودروی حقیقتا ناراحتی است را ندارد؛ اما عملکردش در مسیرهای صعب العبور آفرود به مراتب ضعیف تر است. در این مقایسه کاپرا با پاژن قصد داریم شما را با مشخصات هر دو خودرو و همچنین معایب و مزایای آنها بیشتر آشنا کنیم.

قدرت موتور 2 خودروی سطح متوسط پیکاپ

در مقایسه کاپرا با پاژن ابتدا به سراغ قدرت موتور آنها خواهیم رفت. پاژن با موتور 3 لیتری و 6 سیلندر خود، 161 اسب بخار قدرت دارد. این خودرو دارای توان گشتاور 245 نیوتن بر متر است. قدرت موتوری که پاژن را قادر می سازد هر مسیری در آفرود را طی نماید. بی هیچ شکی پاژن با جعبه دنده ی 6 سرعته ی خود که به خوبی توان را بین 4 چرخ تنظیم می کند، توانسته است یکی از بهترین خودروهای آفرود قیمت متوسط در کار تخصصی خود باشد. البته پاژن نیز همچون تمامی خودروهای بازار ایران در چند سال اخیر افزایش قیمت بی سابقه ای را تجربه کرده؛ اما همچنان اقتصادی ترین خودروی آفرود در میان پیکاپ های قیمت متوسط این رده است.

 

مقایسه قدرت موتور پاژن و کاپرا

کاپرا انتخاب هوشمندانه و خوش فروشی برای گروه بهمن در رده ی پیکاپ های آفرود بود. جای خالی یک پیکاپ آفرود خوش قیمت و با کیفیت متوسط باعث شد تا کاپرا فروش خوبی را تجربه کند. از نظر فنی هم این خودرو با موتور 4 سیلند خطی میتسوبیشی خود، توان خوبی دارد، البته که بسیاری اعتقاد دارند اساسا کاپرا ماشین تنبل و کندی است. موتور انژکتوری کاپرا 2400 سی سی حجم داشته و توان 127 اسب بخار در کنار 205 نیوتن بر متر گشتاور تولید می کند. کاپرا با این موتور می تواند به سقف سرعت 140 کیلومتر رسیده اما همان طور که گفتیم شتاب اولیه ی ضعیفی دارد. اصالتا این خودرو متعلق به شرکت ژونگ ژینگ چین بوده که امتیاز مونتاژ آن توسط بهمن خودرو خریداری شده است.


راهنمای اطلاع از قیمت خودرو:

قیمت i20

قیمت النترا

قیمت گرنجور

قیمت اسپورتیج

قیمت سوناتا هیبرید

قیمت سراتو مونتاژ

قیمت مزدا 3 جدید صندوقدار


 

مقایسه کاپرا با پاژن در سفرهای آفرود

چند عامل اصلی موجب می شوند تا یک پیکاپ برای آفرود، مناسب یا نامناسب باشد. اولین فاکتور در این بخش، قطعا توان موتور است. پاژن در کنار ظاهر کلاسیک خود، موتوری قدرتمند دارد که توان تولید شده ی نسبتا بیشتری از کاپرا تولید می کند. این موضوع در کنار شاسی کشی و فاصله مناسب محورهای پاژن موجب شده است تا قطعا شما با کمترین دردسری بتوانید دشوارترین مسیرها را هم طی کنید. کاپرا از این منظر جایگاه مناسبی ندارد. با این وسیله شما می توانید از دامنه ها لذت ببرید اما عبور از صخره های بزرگ یا مسیرهای باتلاقی حقیقتا با کاپرا کاری پر ریسک است.

مقایسه کاپرا با پاژن در سفرهای آفرود

کاپرا از نظر آفرود اما خیلی هم دست خالی نیست. کابین کاپرا در مسیرهای هموار و نیمه هموار، پایداری به مراتب بهتری نسبت به پاژن دارد و همچنین سرنشینان پشت فضایی راحت تر و آرام تری را تجربه می کنند. پاژن در هنگام سرعت گرفتن در کفی، سر و صدای زیادی را به کابین منتقل کرده و وضعیت آب بندی خودرو تا حد زیادی نا مناسب است. موضوعاتی که در خودروی تولیدی بهمن خودرو خبری از آن نیست و سواری کاپرا قطعا بهتر است.


همچنین اگر به مطالب و موضوعات آفرودی علاقه مند هستید، شما را به مطالعه مطالب زیر دعوت میکنیم:


بررسی شکل ظاهری در مقایسه کاپرا با پاژن

آفرودبازان کلاسیک و حتی پیکاپ سواران اصیل معمولا طرح های کلاسیک را بیشتر می پسندند. اگر کمی توجه کنید اصیل ترین خودروهای آفرودی تویوتا و بنز هم ظاهری کلاسیک دارند. بنابراین از این نظر پاژن وضعیت خوبی دارد. ظاهر خودرو فرمی کاملا کلاسیک و خشن دارد و نمونه ای مطابق با لند روورهای دهه ی هشتادی است. اما این بدنه ضعف های بسیاری هم دارد که یکی از مهمترین ترین آنها، کابین ناراحت و پر سر و صدا است. ضمنا بدنه ی پاژن تماما از جنس آلومینیوم است که در صورت آسیب دیدگی، صافکاری آن را دشوار می کند.

 

بررسی شکل ظاهری در مقایسه کاپرا با پاژن

کاپرا هم از نظر ظاهری پیکاپ ضعیفی نیست. این خودرو ارتفاع مناسبی دارد و همان طور که گفتیم می تواند از پس راه های نیمه هموار به راحتی بربیاید. در نگاه اول، ظاهر کاپرا به ویژه از روبرو کمی تکراری به نظر می آید اما با یک نگاه کلی می توان رگه هایی از نیسان پیکاپ را در ظاهر خودرو یافت. بهمن خودرو تلاش کرده است با استیکرهای جذاب، فرم خودرو را کمی خشن تر و مناسب تر برای مسیرهای آفرودی طراحی کند.

مقایسه کاپرا با پاژن در فضای داخل کابین و امکانات

پاژن طراحی آیرودینامیک خوبی ندارد و همین موضوع چالش هایی را نیز در کابین آن ایجاد کرده است. همان طور که گفتیم، کابین به راحتی به سر و صدا می افتد. وضعیت صندلی ها مناسب نیست و بسیاری از خریداران ترجیح می دهند تا آنها را با نمونه هایی مناسب تر برای آفرود تعویض کنید. مرتب خودرو تمام تمرکز خودرو را در تولید پاژن برای آفرود در نظر گرفته است. به همین دلیل در کابین آن گزینه های جذابی همچون شیب سنج و ارتفاع سنج را مشاهده می کنید. موضوعی که بیشتر از همیشه حال و هوای آفرودی پاژن را به شما منتقل می کند. در مقایسه کاپرا با پاژن در امکانات کابین، دست بالاتر قطعا با کاپرا است. طراحی داخلی کابین کاپرا به مراتب مدرن تر از پاژن بوده و صندلی ها کاملا راحت تر هستند. داشبورد کاپرا از جنس پلاستیک معمولی است و کنار درب ها، دارای ترکیب رنگ مناسبی هستند.

 

مقایسه کاپرا با پاژن در فضای داخل

در مقایسه کاپرا با پاژن می توان گفت هیچ کدام از آنها آپشن های ویژه ای ندارند؛ اما کاپرا با داشتن حداقل تجهیزات همچون ایربگ و سیستم تهویه، به همراه کابین کم سر و صداتر، جایگاه بهتری دارد.

جمع بندی مقایسه کاپرا با پاژن

اگر نگاهتان از خرید یک پیکاپ تنها سفرهای آفرودی است، پیشنهاد ما قطعا پاژن است. در مقایسه کاپرا با پاژن، پاژن نه تنها از کاپرا بهتر است، بلکه یکی از بهترین خودروهای آفرود در گروه قیمت متوسط است. در نقطه ی مقابل اگر پیکاپ شما قرار است مسئولیت سفرهای شهری را نیز برعهده داشته باشد، کاپرا دارای خدمات پس از فروش بیشتر، استهلاک کمتر و کابین راحت تری است. قدرت موتور پاژن از کاپرا بیشتر بوده اما هر دو خودرو کمی تنبل و سنگین هستند.

 

کاپرا یا پاژن

نهایت سرعت هر دو در حدود 140 کیلومتر در ساعت است که برای طراحی بدنه ی پاژن خیلی مناسب نبوده و باعث ایجاد صدای شدید در کابین می شود. در انتها به شما توصیه می کنیم با توجه به کاربرد پیکاپ مورد نظرتان، یکی از این دو خودرو را انتخاب کنید.

 

کاپرا بخریم یا پاژن

 

امیدواریم از این مطلب استفاده کرده باشید و انتخاب دقیق تری داشته باشید. در انتها شما را به مطالعه سایر مطالب مجله اتوخسروانی دعوت میکنیم.

مقالات مرتبط

  • Leonel 10 . 10 . 2022

    aaaaⅼiiі boοd

    پاسخ دهید !
  • Catalina 10 . 07 . 2022

    مطلب خوبی بود

    پاسخ دهید !
  • Monte 03 . 07 . 2022

    سلام عالی بود

    پاسخ دهید !
  • محمد علمداری 05 . 04 . 2021

    من پاژن رو ترجیح میدم

    پاسخ دهید !
  • پویا 26 . 10 . 2020

    هر دو مزخرفند. پراید زاقارت هر سال بیست میلیون میره بالا.
    ماشین های زاقارت قدیمی مثل پاژن که دو استان رو رد کنی ده بار کاپوتش بره بالا (به پیروی از قیمت پراید) هر ماه سی میلیون قیمت لگن شونو می برند بالا. چون تو این کشور نه شاسی بلند بدرد بخور عرضه میشه نه ون نه کارگو. فقط سواری چون توش سود هست.
    شرم آوره کسی بخواد بخره واقعا

    پاسخ دهید !
    • علی سمیعی 02 . 10 . 2021

      شرمنده دیگه داداش همه هامر ندارن بیفتن تو بیابون و جنگل خیلی معذرت میخوام ما شرم نمیکنیم ..

      پاسخ دهید !

افزودن دیدگاه

×
منو