نگاهی به برند هامر به بهانه احتمال بازگشت این برند با خودرو های الکتریکی

هامر

بر اساس گزارشاتی از رویترز احتمالاتی وجود دارد که جنرال موتورز برند هامر را در سال 2021 با بودجه ای در حدود 3 میلیارد دلار بازگشایی کند و به تولید خودرو های شاسی بلند و پیکاپ الکتریکی بپردازد.

بازگشت برند هامر ، این بار با خودرو های الکتریکی

از آنجایی که جنرال موتور تا به حال پیکاپ الکتریکی وارد بازار نکرده است ، به احتمال زیاد اولین پیکاپ الکتریکی این کمپانی سال 2021 با نام هامر عرضه خواهد شد که پیش بینی ها میگوید قیمتی در حدود 90 هزار دلار خواهد داشت. به طور کلی به احتمال قوی خودرو های این برند خودرو هایی لوکس خواهند بود .

هامر H1

تاریخچه هامر

داستان هامر از جایی شروع شد که ارتش آمریکا به فکر جایگزینی جیپ های قدیمی خوب افتاد و شرکت هایی از قبیل AM General ، کرایسلر و تلداین خودرو هایی را به ارتش آمریکا معرفی کردند تا جایگزین جیپ های ارتش شود ، اما در بین این شرکت ها این AM General بود که برنده ی این رقابت شد و قرار بر این شد که تا اواسط دهه 80 میلادی 55000 خودروی ” هاموی ” تولید کند و به ارتش آمریکا بدهد.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم از صفحه ی زیر بازدید فرمایید :

معرفی هامر ای وی برقی ( Hummer EV )

هامر اچ 1 ( H1 )

معرفی هامر اچ 2 (H2)

معرفی هامر اچ 3 (H3)

چند سال بعد در اواخر دهه 80 میلادی این شرکت تصمیم پیدا کرد تا نسخه ی شهری هاموی را تولید کند و پس از آن در اوایل دهه 90 میلادی بود که هامر متولد شد ، هامر با هاموی تفاوت هایی پیدا کرده بود و صدلی هایی راحت داشت ، تهویه هوا داشت ، حتی دارای سیستم صوتی بسیار خوبی بود . علاوه بر این از امکانات رفاهی دیگری هم بهره میبرد. یکی از نکات جالب در ارتباط با تولید Hummer ، پیشنهاد بازیگر سرشناس هالیوود ، ینی آرنولد بود که در زمان فیلم برداری یکی از فیلم هایش خودروی هاموی را دیده بود و پیشنهاد تولید نسخه شهری این خودرو را به اِی اِم جنرال داد.

فروش برند هامر …

در اواخر دهه 90 میلادی بود که اِی اِم جنرال ، هامر را به جنرال موتورز فروخت ، البته هنوز هم تولید این خودرو توسط خود اِی اِم جنرال انجام میشد اما فروش آن بر عهده ی جنرال موتورز بود تا زمانی که خود جنرال موتورز شروع به تولید Hummer کرد که حاصل این تصمیم دو مدل H2 و H3 بودند . هامر H1 هم تا سال 2006 به تولید ادامه داد .

در همان سال صادرات این برند به سی و سه کشور دنیا شروع شد ، همچنین اولین کشوری به غیر از آمریکا که شروع به تولید این خودرو ها کرد آفریقای جنوبی بود .

در اوایل تولید این خودرو ها  فرمان چپ بودند که بعد از مدتی و به علت نیاز بازار این سیاست کمپانی تغییر کرد و تولید خودرو های فرمان راست را هم در دستور کار خود قرار داد .

پایان تولید و تعطیل شدن

سال 2008 بود که جنرال موتور قصد فروش هامر را پیدا کرد و گفت این برند یا فروخته خواهد شد یه به طور کلی تعطیل می شود

سال 2009 همراه با اعلام ورشکستگی جنرال موتورز ، هامر هم دیگر تولید نشد اما خبر هایی در خصوص فروختن این برند به یک کمپانی چینی به گوش میرسید اما آن معامله هم به هم خورد

هامر H3

سال 2010 پس از به هم خوردن قرار داد با چینی ها و فروخته نشدن هامر جنرال موتورز اعلام کرد که خط تولید این برند متوقف میشود ، البته کمپانی های دیگری نیز بودند که قصد خرید این برند را داشتند ام معامله با آنها هم انجام نشد.

سال 2015 مناقصه ای برای جاگزینی خودرو های نظامی آمریکا برگزار شد که این بار اِی اِم جنرال پیروز این مناقصه نبود و این پایانی کامل بر داستان هامر بود چه نسخه ی شهری ، چه نسخه ی نظامی. در نهایت گفتنی است که در تمام این سالها در مجموع 355000 هامر تولید شد.

پیش از ادامه مطالعه این مقاله به راهنمای زیر دقت کنید:

صفحه اصلی اتوخسروانی

همچنین اگر قصد خرید خودرو دارید از راهنمای زیر کمک بگیرید:

خرید خودروی اقساطی

خرید خودرو نقدی

در ادامه نگاهی میکنیم به مشخصات فنی خودرو های این برند …

مشخصات فنی هامر H1

هامر H1هامر H1

ابعاد 4674*3559*2007
وزن 3559 کیلوگرم
حجم موتور 6.6 لیتر
تعداد سیلندر 8
تعداد سوپاپ 16
ظرفیت باک 90
حداکثر توان تولیدی 300 اسب بخار
حداکثر کشتاور تولیدی 520 اسب بخار

مشخصات فنی هامر H2

هامر H2هامر H2

وزن 2903
حجم موتور 6 لیتر
تعداد سیلندر 8
تعداد سوپاپ 16
ظرفیت باک 120
حداکثر توان تولیدی 325 اسب بخار
حداکثر کشتاور تولیدی 464 نیوتن متر
شتاب 0 تا 100 10.5 ثانیه

مشخصات فنی هامر H3

هامر H3هامر H3

وزن 2200
حجم موتور 5.3 لیتر
تعداد سیلندر 8
تعداد سوپاپ 16
ابعاد 4778*1872*1859
حداکثر توان تولیدی 300 اسب بخار
حداکثر کشتاور تولیدی 433 نیوتن متر
شتاب 0 تا 100 9 ثانیه

هامر در ایران …

چند سال قبل دولت برای برخی ارگان های دولتی خود تعدادی هامر H2 وارد کرد که پس از مدتی به علت هزینه ی نگهداری بالا و نبود سرویس برای این خودرو ها تصمیم به فروش آنها گرفت . به همین علت مزایده ای ترتیب داد و حدودا 15 دستگاه از این خودرو را به مزایده گذاشت که همگی با قیمت هایی زیر 1 میلیارد تومان به فروش رفتند و پلاک ملی دریافت کردند.

هامر در ایران

 

از شما می‌خواهیم مطالعه مطالب زیر را از دست ندهید:

مقایسه فوتون تونلند با آمیکو آسنا

مقایسه کاپرا با پاژن

مقایسه تویوتا هایلوکس با آمیکو آسنا

مقایسه جک تی8 و هایلوکس 2010

مقایسه کاپرا و پیکاپ ریچ

مقالات مرتبط

افزودن دیدگاه

×
منو