هامر اچ 1 ( H1 ) ، یک هیولای نظامی در لباس ماشین شهری

هامر 2020

هامر یک کمپانی خودروسازی آمریکایی است که به عنوان زیرمجموعه ی خودروسازی جنرال موتورز فعالیت می کند. همه ی ماشین های این شرکت شاسی بلندها و وانت های غول پیکر و عجیب و غریبی هستند که  نگاه ها را به خودشان خیره می کند. بزرگترین و خیره کننده ترین محصول این کمپانی هامر اچ 1 نام دارد که در سال ۱۹۹۲ تولید شده است.

هامر H1 آنقدر بزرگ و پرقدرت بود که بسیاری از کشورها از آن به عنوان خودروی نظامی خودشان استفاده کردند. هنوز هم در برخی از کشورها H1 به عنوان خودروی نظامی استفاده می شود. جالب است بدانید آرنولد شوارتزنگر کمک بسیاری در محبوبیت و فروش این ماشین بزرگ و دوست داشتنی داشته است و هامر درصد زیادی از موفقیتش را مدیون  آرنولد و محبوبیت اوست. برای ورود به صفحه اصلی سایت از طریق کلیک روی اینجا اقدام کنید. همچنین اگر قصد خرید خودرو دارید از راهنمای زیر کمک بگیرید:

خرید خودروی اقساطی کارکرده و صفر

قیمت خرید خودرو نقدی

مدل های مختلف هامر اچ 1

هامر اچ ۱ در مدل های مختلفی از جمله وانت تک کابین، وانت دوکابین و استیشن به بازار عرضه شده است و هر کدام از آنها برای خود محبوبیتی دست و پا کرده اند. مدل نظامی H1 که مخصوص ارتش آمریکا ساخته شده است، از نمونه وانت می باشد و امکانات فوق العاده ی ارتشی بر روی آن نصب گردیده. این مدل از هامر، هاموی نام دارد و یکی از برترین خودروهای نظامی جهان به شمار می رود. کمپانی هامر در حال حاضر ورشکسته شده است و دیگر خودرو تولید نمی کند.

هامر جنگی

طراحی H1

 ظاهر بسیار خشن و قدرت و با ابهت در همه بخش های ماشین به چشم می خورد. از ارتفاع بسیار زیاد از زمین گرفته تا شیشه جلو دو تکه، چرخ های بزرگ و درب هایی که شبیه گاوصندوق طراحی شده‌ اند، همه و همه نشانه هایی از قدرت و توانایی‌های این غول آمریکایی دارند.

به هر یک از از بخشهای این ماشین که نگاه کنید حتی آیین ها و برف پاک کن های ماشین خاص و متفاوت هستند و هیچ چیز این ماشین شبیه به دیگر ماشین ها نیست و همین  متفاوت بودن آن را تا این اندازه خواص وجذاب کرده است. ابعاد این شاسی بلند هیولا آنقدر بزرگ است که شاسی بلند هایی مانند تویوتا لندکروز هم در کنار آن کوچک دیده می شوند و چندان جلب توجه نمی کند.

 

همچنین پیشنهاد می‌کنیم از صفحه ی زیر بازدید فرمایید :

معرفی هامر ای وی برقی ( Hummer EV )

معرفی هامر اچ 2 (H2)

معرفی هامر اچ 3 (H3)

نگاهی به برند هامر

 

هامر h1

آپشن های خاص هامر اچ 1

یکی از ویژگی های بسیار جالب هامر اچ 1 قابلیت تنظیم باد تایر ها از داخل ماشین است. به این صورت که راننده می تواند باد چرخ ها را کم و زیاد کند. که بسیار ویژگی خاص و منحصر به فردی به حساب می آید و در کمتر ماشینی دیده می شود. امکانات و آپشن های این چنینی در کنار موتور بسیار قدرتمند باعث شده هامر اچ 1 یکی از بهترین ماشین ها در زمینه ی آفرود به حساب بیاید و کمتر ماشینی در مسیر های خارج جاده ای بتواند  به رقابت با آن بپردازد.

یکی دیگر از ویژگی‌های این ماشین قرار گرفتن موتور و اجزای موتور در بالاترین ارتفاع ممکن است که باعث می شود H1 بتواند در مسیرهای آبی به سادگی حرکت کند. که ویژگی بسیار مثبتی برای یک ماشین آفرودی محسوب می شود. همچنین عرض بسیار زیاد این ماشین باعث شده ثبات بسیار بالایی داشته باشد و به سادگی بتواند در مسیرهای صعب العبور رقبا را کنار بزند.

هامر شاسی بلند

طراحی داخلی

طراحی های عجیب و غریب هامر اچ 1 به همین جا ختم نمی شود. به محض ورود به داخل کابین ابعاد بزرگ و طراحی های خاص این ماشین آن قدر شما را شوکه می کند که حس می کنید داخل یک مینی‌بوس یا اتوبوس نشسته اید. کنسول بسیار بزرگ در وسط که به طور کامل راننده و کمک راننده را از هم جدا می کند، اولین چیزی است که توجه شما را به خودش جلب می کند.

عرض این ماشین آنقدر زیاد است که به سادگی می‌توان در بخش کنسول آن یک صندلی دیگر جا داد. هم بیرون خودرو و هم داخلش همه چیز به زمخت ترین شکل ممکن ساخته شده‌اند تا حس قدرت را به بهترین شکل ممکن منتقل کند.

داخل هامر اچ 1

مشخطات فنی

هامر اچ 1 با موتورهای مختلفی به بازار عرضه شده است و سعی کرده طیف وسیعی از خریداران را به خود جلب نماید. از انواع موتورهای 6 سیلندر گرفته تا موتور 7200 سی سی 8 سیلندر که هر کدام با قیمتی متفاوت در یک تیپ خاص از این هیولا نصب شده‌اند. در مدل های سال ۲۰۰۴ به بعد موتور ۶۶۰۰ سی سی دیزل 8 سیلندر با ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور بر این خودرو سوار شده است.

نمونه‌های قدیمی دارای گیربکس های 4 سرعته بودند اما از سال ۲۰۰۴ به بعد گیربکس های 5 و 6 سرعته بر روی این غول آفرود نصب شد تا بتواند بیش از پیش قدرت نمایی کند. مصرف بنزین این شاسی بلند دوست داشتنی و قدرتمند حدود ۲۰ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است که برای ماشینی با این قابلیت ها و وزن بالا چندان غیر منطقی نیست.  زیرا این ماشین بدون بار و سرنشین ۳۳۵۰ کیلوگرم وزن دارد.

هامر اچ 1

امکانات رفاهی هامر اچ 1

در بخش امکانات رفاهی باید گفت بدون شک با یک ماشین کاملا سطح پایین رو به رو هستیم. زیرا به هیچ وجه هدف از تولید هامر H1 ساخت یک خودروی با امکانات بالا نبوده است. به خصوص اینکه بدانید نمونه‌های مدل بالای این خودرو حدود ۱۴۰ هزار دلار قیمت دارند و با این قیمت به هیچ وجه انتظار یک خودروی کم آپشن را ندارید.

از جمله آپشن های این ماشین می توان به آینه های دارای گرمکن، کروز کنترل، سیستم صوتی دارای ۸ اسپیکر، قفل دیفرانسیل، وینچ ۵.۵ تنی و از همه آپشن ها خاص تر سیستم مرکزی باد لاستیک ها است که می توانید فشار باد لاستیک ها را از داخل اتاق کم و زیاد کنید.

آپشن خاص دیگری برای این خودرو در نظر گرفته نشده در صورتی که یک خودرو ۱۴۰ هزار دلاری می‌تواند یک شاسی بلند فول امکانات مانند لکسوس LX570 باشد. البته ناگفته نماند به هیچ وجه خاص بودن و منحصر به فرد بودن هامر H1 را نمی‌شود با ماشینی مانند لکسوس مقایسه کرد.

داخل هامر h1

هامر H1 ، خاص ترین وانت دنیا

در مجموع می توان گفت با قیمت تا این حد بالا شاید هامر بهترین گزینه برای خرید نباشد. اما بدون شک خاص ترین و خیره کننده ترین شاسی بلندی است که می‌تواند در خیابان ها حرکت کند و همه چشم‌ها را به خود خیره کند. همین خاص بودن موجب شده تا هیچ یک از مواردی مانند امکانات رفاهی و مصرف بنزین بالا به چشم نیاید و هامر اچ 1 به یکی از خاص ترین خودروهای بازار دنیا تبدیل شود.

هامر H1 جدید 2020

به تازگی اخبار عکس‌های مختلفی مبنی بر هامر H1 به بیرون درز کرده است که نمونه های 2020 این ماشین را نشان می دهد. این ماشین در اصل یک هامر اچ 1 معمولی است که توسط یک کمپانی به نام mil-spec بازسازی و احیا شده است. این نسخه جدید از هامر H1 بسیار زیبا و دوست داشتنی تر از نمونه های معمولی است.

هامر 2020

در قلب این هیولای تازه متولد شده یک موتور ۸ سیلندر  ۶۶۰۰ سی سی همانند نمونه ی معمولی قرار گرفته است. اما با تغییرات صورت گرفته میتواند ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید نماید که در کنار جعبه دنده شش سرعته به هر چهار چرخ انتقال پیدا میکند. قرار است از این مدل هامر H1 جدید فقط ۱۲ دستگاه تولید شود. استفاده از رینگ های جدید , رنگ مشکی خاص در بیرون خودرو و چرم دوزی های لوزی شکل داخل خودرو، بسیار ظاهر آنرا به روز و جذاب تر کرده  تا هامر اچ 1 از همیشه جذاب تر باشد.

از شما می‌خواهیم مطالعه مطالب زیر را از دست ندهید:

مقایسه فوتون تونلند با آمیکو آسنا

مقایسه کاپرا با پاژن

مقایسه تویوتا هایلوکس با آمیکو آسنا

مقایسه جک تی8 و هایلوکس 2010

مقایسه کاپرا و پیکاپ ریچ

مقالات مرتبط

افزودن دیدگاه

×
منو