بی ام و سری 8 (معرفی کامل) از سری 8 کروک تا گرن کوپه ی خانوادگی

بی ام و سری ۸ حدود دو سال است که بعد از ۱۷ سال غیبت از بازار، دوباره به خط تولید این کمپانی بازگشته است. از آنجایی که این سری اهمیت ویژه ای برای کمپانی دارد، در مدل های مختلف  تولید عرضه شده است.  یکی از جدیدترین و خاص ترین مدل های سری ۸ ، M8 کامپتیشن است که اسپرت ترین و سریع ترین مدل سری ۸ به حساب می آید. BMW M8 سریع ترین و قدرتمندترین خودرو تاریخ بی ام و تا به امروز است.

انواع مختلف دیگر بی ام و سری ۸ عبارتند از نسخه گرن کوپه یا چهار در، نسخه کوپه دو در و نسخه کروک یا کانورتیبل . در ادامه به بررسی مختصر همه مدلهای بالا عکس هایی از انواع مختلف بی ام و سری ۸ می‌پردازیم.

مشخصات فنی بی ام و سری 8

کمپانی بی ام و برای اینکه بتواند طیف وسیعی از مشتریان با بودجه های مختلف را پوشش دهد، برای سری ۸   سه موتور متفاوت در نظر گرفته است. هر کدام از مدل های  بی ام و سری ۸ می‌تواند با یکی از موتور هایی که در ادامه توضیح میدهیم تولید شود. البته برای همه مدل ها یک نسخه کامپتیشن هم موجود است که هر چند موتور آن فرقی نکرده اما با تغییرات در در سیستم های مختلف سریع تر شده است.

 ارزانترین نسخه از هر مدل دارای یک موتور 6 سیلندر ۳ لیتری توربوشارژ دوگانه است که می‌تواند ۳۳۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید کند. شتاب صفر تا صد مدل های مختلف دارای موتور ۶ سیلندر حدود ۵ ثانیه است.


مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید:

بی ام و سری 8 | BMW series 8 جادوی جدید بی ام و

بی ام و سری 3 جدید

بی ام و سری 5

هر آنچه درباره بی ام و ( BMW ) سری 7 باید بدانید!

مقایسه بی ام و سری 5 با بنز E کلاس

مقایسه اس 500 و سری 7 

بی ام دبلیو استیشن سری 3 تورینگ 2020


در نسخه های سطح بالاتر یک موتور هشت سیلندر ۴۴۰۰ سی سی در قلب ماشین قرار گرفته که می تواند ۵۲۳ اسب بخار قدرت و ۷۴۹ نیوتن متر گشتاور ایجاد کند. شتاب صفر تا صد در مدل های مختلف دارای موتور هشت سیلندر حدود ۳.۷ ثانیه است.

بی ام و M8

در اسپرت ترین مدل یعنی مدلهای M8 همان موتور هشت سیلندر ۴۴۰۰ سی سی قرار گرفته اما با تغییرات در سیستم های انتقال قدرت و الکتریکی قدرت این نمونه تا ۶۲۰ اسب بخار هم بالا میرود. شتاب نسخه های مختلف بی ام و M8 حدود 3.1 ثانیه است. اختلاف دیگری که مدل های متفاوت با هم دارند این است که نهایت سرعت در مدل پایه 250 کیلومتر بر ساعت خواهد بود اما در نسخه کامپتیشن سرعت به 305 کیلومتر بر ساعت هم خواهد رسید.

BMW M8 در تمام مدل ها از گیربکس 8 سرعته استفاده می کند و از سیستم انتقال قدرت دو چرخ عقب و در نسخه های فول چهار چرخ هوشمند بهره می برد.

در ارتباط با ترمز ها هم باید گفت که از نوع سوراخ شده فلزی هستند که در چرخ های جلو 395 میلیمتر و در چرخ های عقب 380 میلیمتر خواهند بود البته امکان سفارش ترمز های  کربن سرامیکی M که در جلو 400 میلی متر و در عقب همان 180 میلیمتر هستند وجود خواهد داشت.

خالی از لطف نیست که نیم نگاهی هم به فنربندی و سیستم تعلیق این شاهکار بی ام دبلیو بیاندازیم که به طور هوشمند با توجه به وضعیت های متفاوت رانندگی حالت های متفاوتی را در نظر می گیرد تا نسبت به هر شرایط بهترین کارکرد را ارائه دهد که البته در نسخه کامپتیشن امکان دستکاری های بیشتر بر روی این ویژگی ها وجود خواهد داشت.

بی ام و سری 8 کوپه

اولین نسخه ای که از بی ام و سری ۸ رونمایی شد نسخه کوپه بود. طراحی بسیار اسپرت و جوان پسند این ماشین در همان ابتدای رونمایی همه توجهات را به خودش جلب کرد و به سرعت به یکی از خاص ترین مدل های بی ام و تبدیل شد. طراحی کلی این نسل از سری ۸ شباهت زیادی به ماشین های سری 6 بی ام و دارد و همان طراحی سیال و ایرودینامیک را حفظ کرده است.

از رقبای این مدل می شود به پورشه ۹۱۱ و بنز S کلاس کوپه اشاره کرد. طراحی خاص چراغ های جلو و عقب این مدل از بی ام و آن را از دیگر ماشین های این کمپانی جدا کرده. سری 8 به نسبت دیگر ماشین های بی ام و یک تافته جدا بافته است.

بی ام و سری 8 کانورتیبل

 بعد از مدتی از رونمایی و عرضه نسخه معمولی بی ام و سری ۸ و استقبال خوب از این ماشین دوست داشتنی ، کمپانی بی ام و تصمیم گرفت پا را فراتر بگذارد و مدل کانورتیبل یا کروک را هم معرفی کند.

اکثر بخش‌های نسخه کانورتیبل شبیه به نمونه کوپه ساخته شده است اما با توجه به محل قرارگیری سقف در بخش صندوق تغییراتی ایجاد شده و صندوق عقب بزرگتر از نسخه کوپه شده است. در بخش طراحی نمای جلو و عقب و چراغ ها و سپر اختلاف چندانی بین نمونه کوپه و کانورتیبل وجود ندارد.

بی ام و سری 8 گرن کوپه

 بعد از این که با طراحی های خاص سری ۸ مخاطبان خودش را جمع کرد، این بار بی ام و تصمیم گرفت پا را فراتر بگذارد و به جز جوان ها به خانواده ها هم بیشتر اهمیت دهد. به همین دلیل نسخه گرن کوپه یا همان سدان بی ام و سری ۸ را هم معرفی کرد تا خانواده سری ۸ کامل تر و بزرگ تر شود.

در بخش طراحی جلو و عقب اختلاف چندانی بین نسخه گرن کوپه و دو نسخه دیگر دیده نمی شود. اما در بخشهای دیگر  با توجه به ۴ در شدن ماشین اختلافات زیادی ایجاد شده است.

طراحی داخلی بی ام و سری 8

 در بخش طراحی داخلی همه مدل ها از یک زبان طراحی استفاده می کنند. هرچند اختلافاتی وجود دارد برای مثال در نسخه گرم کوپه صندلی های عقب بسیار مجلل تر و پر آب کمتر هستند در حالی که بر نسخه های پرپروک و کوپه به صندلی های عقب و سرنشینان آنها توجه چندانی نشده است.

اما در مجموع طراحی داشبورد و تمام سیستم های داخلی ماشین در همه مدل های بی ام و سری ۸ یکسان است. است از نمایشگر بزرگ و کشیده وسط گرفته تا نمایشگر سرعت به صورت کاملاً دیجیتال با طراحی جدید ساخته شده است.

طراحی بی ام و M8

در M8 تفاوت ظاهری زیادی نسبت به نمونه های معمولی مشاهده نمیشود. گرچه با تغییرات انجام گرفته در سپر کمی ظاهر خشن تری به خود گرفته است و در نمای عقب هم اگزوز های 4 گوش جای خود را به اگزوز های دو قلو داده اند ، همچنین شاهد جای گرفتن چراغ هشدار در سپر عقب هستیم و در نهایت میتوان از وجود بالچه ی بر روی درب صدوق و امکان شخصی سازی برخی قسمت ها از جمله رینگ ها به عنوان آخرین تغییرات ظاهری M8 نسبت به M850i اشاره کرد.

آپشن ها و امکانات رفاهی

با توجه به اینکه بی ام و سری ۸  یکی از جدید ترین و به روز ترین مدل های بی ام و به حساب می آید و در دسته خودروهای لوکس این کمپانی قرار دارد، امکانات بسیار زیادی برای آن در نظر گرفته شده. از جمله مهمترین امکانات این ماشین می‌توان به نمایشگر ۱۲ اینچی پشت فرمان، نمایشگر ۱۰.۵ اینچی مرکزی با سیستم موس و سیستم صوتی پیشرفته با 16 اسپیکر هارمن کاردن، صندلی ها، داشبورد، فرمان و کنسول چرمی، گرم کن تمام صندلی ها و سردکن صندلی های جلو، رادارهای بین خطوط ، تابلو خوان و ضد تصادف ،دستیار صوتی پیشرفته و مخصوص بی ام و، نمایشگر هد آپ، دوربین سه بعدی اطراف ماشین با قابلیت نمایش ماشین از فاصله دور، سیستم بررسی وضعیت تایرها، سیستم اتوپارک، اورژانس هنگام احساس خطر برای راننده و بسیاری امکانات دیگر

بی ام و سری 8

 

قیمت بی ام و سری 8

اما قیمت این خودرو…

همانطور که گفتیم این ماشین در مدل های مختلف و با موتورهای متفاوت به بازار عرضه می شود. همین تفاوت های زیاد در سیستم طراحی، آپشن و موتوری باعث شده بی ام و سری ۸ از ۸۰ هزار دلار تا ۱۸۰ هزار دلار قیمت داشته باشد. نسخه های معمولی نمونه کوپه با قیمت پایه ۸۰ هزار دلار و نسخه های M8 کانورتیبل در فول ترین نمونه کامپتیشن به ۱۸۰ هزار دلار میرسد.

مقالات مرتبط

افزودن دیدگاه

×
منو