بنیانگذار رضوانی موتورز افتخاری برای ایرانیان

رضوانی

کمپانی خودروسازی رضوانی توسط یک ایرانی به نام فردیس رضوانی تاسیس شده است. فردیس رضوانی  در سال ۱۹۷۴ در تهران متولد شد. پدر او یک خلبان جت جنگنده بود و همین امر موجب شد فردیس از سنین کم عاشق هواپیماهای جنگنده شود.

 او در سال ۱۹۸۳ در ۹ سالگی به همراه پدر و مادرش برای ادامه زندگی به آمریکا سفر کرد.

رضوانی به همراه دوست آذری خود در سال ۲۰۰۶ یک خودرو طراحی کردند و طراحی خود را به شرکتهای خودروسازی دیگر فروختند و همین کار موجب شد بتوانند مقداری پول برای تولید خودروی شخصی شان کسب کنند.

رضوانی به کمک پولی که در آورده بود و سرمایه گذاری شخصی توانست در سال ۲۰۱۴ کمپانی رضوانی موتورز را تاسیس نمایند. این کمپانی در کالیفرنیا آمریکا واقع شده است.

رضوانی بیست

در اوایل سال ۲۰۱۵ کمپانی رضوانی عکسها و جزئیاتی از اولین خودروی خود رونمایی نمود که beast نام داشت. beast به معنای هیولا می باشد.

طراحی زیبای خودرو و توانایی‌های سرعت و شتاب آن موجب شد تا قبل از رونمایی رسمی ۲ عدد از این خودرو پیش فروش شود و همین عامل شروع موفقیت رضوانی موتور محسوب می شد. این خودرو تماماً از فیبرکربن ساخته شده بود و وزن بسیار کمی داشت.

رضوانی بیست

 طراحی خودرو بسیار خاص و زیبا است و همان طور که می بینید شباهت های بسیاری به جنگنده ها دارد که البته با توجه به علاقه ی بسیار زیاد فردیس رضوانی به خودرو های جنگنده چندان دور از ذهن نبود.

چند نکته بسیار جذاب در مورد این خودرو این است که از هیچگونه سیستم الکتریکی سرگرمی، سیستم سرمایشی و گرمایشی و امکانات رفاهی روز برخوردار نیست تا بتواند تا حد امکان سبک باشد. شیشه شیشه جلو خودرو امکان جدا شدن دارد تا راننده هرچه بیشتر احساس تماس با طبیعت را داشته باشد. خودرو فاقد در می باشد و همین مورد باعث شده بتواند از شاسی های مدل مسابقه ای بهره ببرد که سبکتر و محکم تر هستند.

برای خودرو دو موتور در نظر گرفته شده است. یکی از آنها ۲ لیتر با ۳۱۵ اسب بخار قدرت و دیگری ۲.۴ با ۴۹۸ اسب بخار قدرت قرار دارند.

در مدل دو لیتری شتاب ۲.۹ ثانیه و در مدل ۲.۴ لیتری شتاب صفر تا صد برای بیست فقط ۲.۷ ۷ ثانیه می باشد که با وجود موتور هایی با این حجم کم بسیار اعداد عجیبی به حساب می آیند. اما باید بدانید که این خودرو تنها حدود ۷۰۰ کیلو گرم وزن دارد و همین امر باعث شده با موتوری نه چندان قدرتمند بتوانند به این شتاب و سرعت خوب دست یابد. قیمت رضوانی بیست چیزی حدود ۱۵۰ هزار دلار بود.

رضوانی بیست ایکس

 بعد از این خودرو رضوانی مدل قوی تری از آن یعنی beast x را معرفی نمود که ۸۴۰ کیلوگرم وزن و ۷۰۰ اسب بخار قدرت داشت. این خودرو همچنان از یک موتور ۲۴۰۰ سی سی بهره می برد و تنها در قم 2.5 ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. قیمت این خودرو بسیار از نسخه اولیه beast بالاتر بود و چیزی حدود ۳۰۰ هزار دلار برای این خودرو در نظر گرفته شد.

رضوانی بیست آلفا

 در سال ۲۰۱۶ این کمپانی از از خودروی جدید خود به نام بیست آلفا رونمایی کرد که از قیمت حدود ۲۰۰ هزار دلار برخوردار بود. این خودرو بر پایه یک شاسی آلومینیومی ساخته شده است و پیشرانه ۲.۴ لیتری آن می تواند ۵۰۰ اسب بخار قدرت تولید نماید شتاب صفر تا صد این خودرو ۳.۲ ثانیه است .

 

رضوانی بیست

از مهمترین تغییرات این خودرو به نسبت  نسل های قبلی خودرو های اسپرت این کمپانی می توان به داشتن درب، سقف با قابلیت باز شدن، کیسه هوا و سیستم تهویه مطبوع هوا اشاره نمود که همگی اینها در مدل قبلی برای سبک شدن خودروها حذف شده بودند اما با ظاهر شدن در این خودرو موجب شده‌اند که خودرو سنگین تر شده و شتاب آن کمتر شود.


همچنین پیشنهاد می‌کنیم از صفحات زیر بازدید فرمایید :

پیمان کارگر کیست؟

مانی خوشبین کیست؟

جدال رضوانی تانک و گلوله ی جنگی

خودروی کانسپت چیست؟

مزایا و معایب اسپرت کردن ماشین

مزایا و معایب نانو سرامیک کردن خودرو

تانک خود را بسازید


رضوانی بیست آلفا

رضوانی بیست آلفا ایکس

پس از آن رضوانی از خودروی بیست آلفا ایکس رونمایی کرد که قیمت ۲۲۵ هزار دلاری برای این خودرو در نظر گرفته شده است. این خودرو از موتور ۲.۵ لیتری با قدرت ۷۰۰ اسب بخار بهره می برد که می تواند این هیولا را ظرف مدت زمان ۲.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند.

رضوانی

رضوانی تانک

پس از آن در سال ۲۰۱۷ رضوانی خاص ترین خودروی خودش را معرفی نمود. این خودرو یک شاسی بلند با ظاهری بسیار خشن و خاص است که تانک نام دارد. رضوانی تانک بر روی پلت فرم و شاسی جیپ رانگلر ساخته شده است اما به طور دچار تغییرات زیادی شده است. تانک از یک موتور ۶.۴ لیتری ۸ سیلندر با ۵۰۰ اسب بخار قدرت بهره می برد.

رضوانی تانک

یکی از جالب ترین موضوعات مربوط به رضوانی تانک می توان به آپشنهای نظامی آن مانند پنل های ضد گلوله و دوربین های حرارتی اشاره نمود. همچنین این خودرو از پکیج های بسیار قدرتمند آفرودی نیز برخوردار است که این خودرو را برای حضور در هر مسیری آماده می کند. رضوانی تانک با قیمت ۱۷۸ هزار دلار عرضه شد.

جالبه بدونید اکنون رضوانی موتورز قابلیت جذابی به سایت خود اضافه کرده که میتوانید تانک رضوانی مخصوص خودتون رو بسازید و قیمت اون رو هم آنلاین محاسبه میکند برای اطلاعات بیشتر در این مورد و ساختن این تانک ، روی لینک زیر کلیک کنید .

رضوانی تانک نظامی

 به دلیل طرفداران زیادی که این خودرو پیدا کرد مدل های پیشرفته تر و قوی تری از این خودرو مانند نسخه military یا نسخه نظامی تانک نیز عرضه و رونمایی شد. این نسخه از لاستیکهای ضد پنچری، بدنه ضد گلوله و بمب و همچنین قدرت بالاتر موتور بهره می برد. قیمت این مدل از تانک رضوانی ۲۹۵ هزار دلار می باشد.

رضوانی تانک 

در سال  ۲۰۱۹ نیز رضوانی نسخه جدید تانک را ارائه نمود که از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت بهره می برد و یک خودروی فوق العاده خاص شاسی بلند محسوب می شود. می‌توان آن را در حال حاضر قوی ترین شاسی بلند جهان نامید.

رضوانی تانک تمامی مدل های این کمپانی در تعداد کم و محدود تولید می‌شود و هیچ کدام تعداد بالایی ندارند. این کار چند دلیل دارد که از آن جمله می توان به حفظ خاص بودن خودرو و همچنین غدم نیاز به گذراندن آزمون های ایمنی برای حضور در بازارهای آمریکا و اروپا می باشد. زیرا اگر خودرویی بخواهد بیش از ۲۰۰ عدد تولید شود باید این آزمون ها را را از سر بگذراند که هزینه بسیار بالایی برای کمپانی ایجاد می کند.

فردیس رضوانی یکی از با استعدادترین ایرانی ها در عرصه خودروسازی است و به گفته خودش یکی از از آرزوهای او راه اندازی یک خط تولید خودرو در ایران است.

مقالات مرتبط

  • 9ماه 29 . 10 . 2022
  • Mac 24 . 01 . 2022

    Great post.

    پاسخ دهید !
  • هومن حریت 05 . 10 . 2021

    سلام وقت بخیر،
    هومن حریت ساکن ایران کرج هستم ۲۰ساله تو صنعت خودرو هستم قالب ساز هستم سنبه ماتریس پوروگیسیو هم کار کردم تراشکاری فلزکاری جوشکاری .همسرو دو فرزند ۳ و۱۵ ساله دارم شرمنده فقد اینجوری میگم کار برای من دارین؟

    پاسخ دهید !
  • کوروش 02 . 05 . 2021

    ایشالا ما هم یه روزی برند خودمونو بزنیم

    پاسخ دهید !
    • مدیریت سایت 03 . 05 . 2021

      به امید خدا…با تلاش و کوشش حتما

      پاسخ دهید !
  • علی راد 15 . 04 . 2021

    کاش همه خودرو سازهای با غیرت ایرانی بیان ایران ویه خودرو بنام رستم یا کوروش بزرگ بسازند ونام ایران را از تروریسم وبدبختی پاک کنند به امید آن روز

    پاسخ دهید !
  • احمد 13 . 04 . 2021

    خدا زیادشون کنه اینجور ایرانیا رو

    پاسخ دهید !
  • شفیق 26 . 03 . 2021

    امیدوارم هرچه زودتر بتوانی خط تولید خودرو را در ایران راه اندازی کنی
    ای مظهر خواستن توانستن است

    پاسخ دهید !
  • حامد 10 . 02 . 2021

    خاک بر سر جمهوری اسلامی که اجازه میده یه همچین شرکت که تو امریکا فعالیت داره تو ایران دفتر بزنه برا فراری دادن مغز های ملت

    پاسخ دهید !
  • Rahimi 20 . 11 . 2020

    افرین به تو رضوانی بزرگوار که با ملیت ایرانی و افتخار نام کشورت را در بزرگترین کشور صنعتی دنیا ان هم در صنعت خودرو پراوازه کردی درود بر غیرت و شرفت موفق و پاینده باشی

    پاسخ دهید !
  • زاهد 07 . 11 . 2020

    یه دونه از اینا توایرنخودرو باشه کافیه

    پاسخ دهید !

افزودن دیدگاه

×
منو