مقایسه کیا اسپورتیج با هیوندای توسان

توسان یا اسپورتیج

این مقاله از سری مقالات ما، به مقایسه کیا اسپورتیج با هیوندای توسان اختصاص دارد. هر دوی این خودروها در کلاس شاسی بلندهای کامپکت قرار دارند، کلاسی از خودرو که این روزها نه تنها در ایران بلکه محبوبیتی جهانی به دست آورده است. وجود برخی از ویژگی های شاخص ماشین های شاسی بلند و آفرود در کنار بدنه ای جمع و جورتر و البته با ایمنی بالا، باعث شده است تا این کلاس از خودروها بتوانند به ویژه میان خانواده ها بسیار پرمخاطب باشند. علت ارائه ­ی مقایسه کیا اسپورتیج با هیوندای توسان خدمت شما دوستان عزیز نیز، محبوبیت فوق العاده ­ی این دو خودرو در بازار ایران است. کیا اسپورتیج و هیوندای توسان هر دو از تولیدات کارخانه های معتبر و بلندپرواز کره ای هستند که در سال های اخیر توانسته اند با ارتقاء کیفیت و طراحی ظاهری خود، اقبالی جهانی به دست آورند.

چرا به مقایسه کیا اسپورتیج با هیوندای توسان پرداخته ایم؟

اکنون سال ها از ادغام دو کمپانی هیوندای و کیا در زیرمجموعه­ ی یک هولدینگ مشترک می گذرد؛ اما این دو کمپانی سال ها است به صورت منظم، به تولید محصولاتی با امضا و شناسنامه ­ی اختصاصی خود می­پردازند. به همین دلیل هیوندای و کیا در انواع مختلف کلاس های خودرو، شاید اصلی ترین رقیب یکدیگر باشند.

کیا اسپورتیج خودرویی به مراتب سابقه دارتر است و عرضه­ ی اولین نسل آن به اوایل دهه­ی نود میلادی باز می گردد. هر دو خودرو تا به امروز چندین نسل را پشت سرگذاشتند و هر بار با تغییراتی در مشخصات فنی، توان موتور و البته بیشتر از همه در طراحی خارجی و داخلی، دست به بروزرسانی های موثری زده اند. خودروسازان کره ای این روزها به خوبی دریافته اند که ظاهر خودرو نقشی بی بدیل و بسیار اثرگذار در جدب مخاطب و گرفتن سهم بازار دارد. به همین دلیل هیوندای توسان نسبت به نسل سوم خود ظاهری جدی تر با خطوط بدنه ای جذاب داشته و کیا اسپورتیج ظاهری کمی متفاوت تر و البته با پنل جلویی مشبک و هیجان انگیز دارد.

مشخصات فنی این دو خودرو نیز همان طور که در ادامه ی مقایسه کیا اسپورتیج با هیوندای توسان درخواهید یافت، در بسیاری از موارد به هم نزدیک بوده که سردرگمی خریداران را می افزاید. در همین ابتدای کار می توانم به شما بگویم که حتی پس از مطالعه کامل مقایسه کیا اسپورتیج با هیوندای توسان نیز انتخاب کاملا با شما خواهد بود و این موضوع وابستگی کاملی به ذائقه­­ ی شما در رابطه با طراحی فضای خارجی خودرو و همچنین برخی از معدود تفاوت های این دو خودرو دارد. در انتهای این بخش لازم است بدانید، کیا اسپورتیج و هیوندای توسان از پلتفرم واحدی بهره می برند.

معرفی اجمالی خودرو کیا اسپورتیج

آخرین نسل کیا اسپورتیج پس از ورود به بازار ایران توانست تفاوت های جدی به ویژه در دو موضوع طراحی فضای خارجی و همچنین کیفیت متریال به کار رفته در فضای داخلی را ایجاد نماید. نقطه ضعفی که همواره توسط منتقدین دنیای خودرو به اسپورتیج نسبت داده می شد. کیا اسپورتیج اما همواره در بازار ایران، خودرویی محبوب و پرفروش بوده است. کیا اسپورتیج جدید با طراحی جدید جلوپنجره و چراغ هایی جدی تر و مدرن تر توانست بسیاری از نقاط ضعف این خودروی با سابقه را در مدل های قبلی جبران کند.

البته تغییرات در نسل جدید و در مبحث توان موتور بسیار محدودتر بوده و تقریبا می توان گفت نسل جدید این خودرو نیز از همان ساختار و موتور استفاده می کند. موتوری 4 سیلندر با حجم 2359 سی سی. این موتور در حداکثر توان خود می تواند تا 181 اسب بخار قدرت ایجاد کرده و همچنین گشتاوری برابر با 237 نیوتن متر داشته باشد.

یکی از مهمترین مباحث در مقایسه کیا اسپورتیج با هیوندای توسان ، شتاب گیری و به طبع آن، مصرف سوخت این خودرو است که تقریبا می توان گفت از نظر شتاب اولیه اسپورتیج عملکرد بهتری دارد ( 9.6 برای کیا اسپورتیج و 11.1 برای هیوندای توسان ) ؛ اما مصرف بنزین در هیوندای توسان کمی بیشتر است.

با برخی از مهمترین ویژگی های خودرو کیا اسپورتیج بیشتر آشنا شوید.

 

ویژگی های شاخص خودرو کیا اسپورتیج

  • موتور4 سیلندر با 2359 سی سی حجم
  • حجم موتور 2.4 لیتر ( GDI )
  • 181 اسب بخار توان موتور
  • گشتاور 237 نیوتن بر متر
  • گیربکس 5 سرعته اتوماتیک
  • مصرف سوخت 8.5 لیتر در هر 100 کیلومتر
  • شتاب اولیه 9.6 ثانیه

معرفی اجمالی خودرو هیوندای توسان

همان گونه که در بخش قبلی مقایسه کیا اسپورتیج با هیوندای توسان گفتیم، توان موتور اسپورتیج کمی بالاتر از توسان است و این موضوع یکی از اصلی ترین برتری های خودروی ساخت کمپانی کیا است. در نقطه­ ی مقابل بسیاری بر این باور هستند که هیوندای توسان با این حال که سابقه­ی کمتری از رقیب خود در بازار دارد، ولی درک بهتری از ذائقه ی طراحی مورد نظر مخاطبان دارد. طراحی فضای خارجی این خودرو حقیقتا نسل به نسل ارتقاء یافته و در نسل چهارم و آخرین سری عرضه شده در بازار ایران، با چراغ های کشیده تر و با خطوط نمایان، ظاهری عضلانی و نیرومند در کنار جذابیت و فرم مدرن خود دارد.


مطالب زیر را از دست ندهید:

مقایسه سانتافه و اوتلندر

مقایسه سانتافه و سورنتو

مقیسه تلیسمان و اپتیما

مقایسه bx5 با CHR

مقایسه BX5 با ASX

مقایسه BX5 با توسان


قطعا در مقایسه کیا اسپورتیج با هیوندای توسان درخواهید یافت آپشن ها و امکانات رفاهی این دو خودرو برابر هستند؛ اما منصفانه تر آن است که بگوییم در این بخش هیوندای توسان توانسته است با طراحی هوشمندانه­ تر و همین طور متریال به کار گرفته شده­ ی باکیفیت تر، توجه بیشتری به خود جلب کند.

با برخی از مهمترین ویژگی های خودرو هیوندای توسان بیشتر آشنا شوید.

ویژگی های شاخص خودرو هیوندای توسان

  • موتور4 سیلندر با 1999 سی سی حجم
  • حجم موتور 2 لیتر ( MPI )
  • 155 اسب بخار توان موتور
  • گشتاور 192 نیوتن بر متر
  • گیربکس 6 سرعته اتوماتیک
  • مصرف سوخت 8.6 لیتر در هر 100 کیلومتر
  • شتاب اولیه 11.1 ثانیه

 

مقایسه کیا اسپورتیج با هیوندای توسان – شاخص های اصلی

1- توان موتور و قدرت پیشرانه

همان طور که پیشتر در مقایسه کیا اسپورتیج با هیوندای توسان گفتیم، هیوندای در توسان جدید خود، به مراتب نسبت به نسخه­ ی قبلی پیشرفت داشته است و یکی از این موارد پیشرانه­ ی 4 سیلندر 2.4 لیتری است. این موتور قدرتمند، حداکثر هماهنگی را با گیربکس 6 دنده­ی اتوماتیک هیوندای توسان دارد.

اسپورتیج اما به کمک سابقه­ ی بیشتر توانسته است با حداقل تغییر نسبت به موتور نسل پیشین خود با یک پیشرانه­ی 4 سیلندر قدرتمند با حجم 2359 سی سی همچنان از نظر شتاب و حداکثر سرعت از رقیب پیشی داشته باشد. اسپورتیج از توسان شتاب بالاتری دارد اما مصرف بنزین آن کمتر است که یک برتری قابل توجه برای کیا محسوب می شود.

2- ایمنی خودرو

هر دو خودرو دارای 5 ستاره ایمنی استاندارد ( EURO NCAP ) هستند که از این نظر می توان گفت خودروهایی بیش از 80 درصد ایمن می باشند. جالب است بدانید کیا اسپورتیج دارای میزان ایمنی 90 درصد برای راننده و 83 درصد برای کودکان سرنشین خودرو است. در مقایسه کیا اسپورتیج با هیوندای توسان و در این بخش، توسان دارای 86 درصد ایمنی برای راننده و سرنشینان بزرگسال و همچنین 85 درصد ایمنی برای کودکان است.

این دو خودرو در کلاس شاسی بلند یا Small Off-Road از این موسسه ­ی استاندارد توانسته اند امتیازی برابر در ابزارهای ایمنی و پیشگیری از تصادف دریافت نمایند. درصد ایمنی و پیشگیری عمومی این دو خودرو، 71 می باشد.

3- طراحی  بدنه و شکل ظاهری خودرو

در بخش ابتدایی مقایسه­­ ی این دو خودرو، تا حد زیادی در رابطه با فرم طراحی خارجی آنها صحبت کرده ایم. صاحب نظران طراحی فضای خارجی خودرو در مقایسه کیا اسپورتیج با هیوندای توسان اعتقاد دارند که توسان از جذابیت بالاتری برخوردار است. فرم جدید جلوبندی کیا اسپورتیج سری جدید موجب شده است تا بسیاری از علاقه مندان آن، احساس نا امیدی کنند، در طرف مقابل هیوندای توسان با عریض تر کردن پنل روبرویی و افزایش زاویه ­ی چراغ ها توانسته است در کنار خطوط قدرتمند اطراف خودرو، ظاهری جدی و جذاب به دست آورد.

ابعاد خودرو کیا اسپورتیج به شرح زیر است :

  • طول خودرو 4480 میلیمتر – عرض خودرو 1855 میلیمتر – ارتفاع خودرو 1645 میلیمتر

ابعاد خودرو هیوندای توسان به شرح زیر است :

  • طول خودرو 4475 میلیمتر – عرض خودرو 1849 میلیمتر – ارتفاع خودرو 1646 میلیمتر

4- طراحی داخلی و وضعیت کابین خودرو

با یک نگاه و مقایسه کیا اسپورتیج با هیوندای توسان درخواهید یافت که هر دوی این خودروسازان در کنار پلتفرم ثابت شاسی، تقریبا فضای داخلی یکسانی دارند. کیا اسپورتیج در آخرین نسخه ­ی خود توانسته است ضعف ها و ایرادات پیشینیان خود را برطرف کرده و با بهره مندی از داشبرد و کنسول پلاستیکی نرم و خوش فرم، کیفیتی همچون هیوندای توسان داشته باشد. فضای کابین هیوندای توسان 2888 لیتر و کیا اسپورتیج اندکی کمتر و 2775 لیتر است.

5- سایر امکانات رفاهی و ویژگی های شاخص

از مهمترین ویژگی های رفاهی و همین طور شاخص ترین امکانات خودروی تولید هیوندای و کیا در مقایسه کیا اسپورتیج با هیوندای توسان ، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

امکانات رفاهی کیا اسپورتیج

  • ترمز ضد قفل ABS
  • دارای 6 ایربگ
  • سیستم کنترل پارک عقب و جلو به همراه دوربین کمکی دنده عقب
  • دارای صفحه نمایش LCD2 اینچی جهت نمایش صفحه کیلومتر و سایر اعلان ها
  • دارای چراغ جلوی LED هوشمند و حساس به شرایط نوری محیط
  • دارای سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
  • سیستم گرم کن و سرد کن صندلی

 

امکانات رفاهی هیوندای توسان

  • ترمز ضد قفل ABS
  • دارای 6 ایربگ در تمامی جهت های خودرو دقیقا مشابه با توسان
  • سیستم کنترل پارک عقب و جلو به همراه دوربین کمکی دنده عقب
  • دارای صفحه نمایش LCD2 اینچی جهت نمایش صفحه کیلومتر و سایر اعلان ها
  • چراغ های روشنایی در روز به همراه لامپ های LED و لامپ های زنون حساس به نور
  • دارای سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
  • سیستم گرم کن و سرد کن صندلی

جمع بندی مقایسه کیا اسپورتیج با هیوندای توسان

ساده ترین جمع بندی از مقایسه کیا اسپورتیج با هیوندای توسان تنها یک جمله است و آن این که انتخاب بین این دو خودرو، تنها یک انتخاب از روی سلیقه و ذائقه­ ی مختلف خواهد بود. قطعا شما نیز تا بدین جا دریافته اید که شباهت های این دو خودرو بسیار بیشتر از تفاوت های آنها است. در مقایسه کیا اسپورتیج با هیوندای توسان می توان گفت نظر کارشناسان و منتقدین بیشتر تمایل به سبک طراحی هیوندای توسان دارد، همچنین هیوندای توسان از نرمی بیشتری در سواری برخوردار است. اما کیا اسپورتیج سریع تر و اسپورت تر ساخته شده است و کمی جوان پسند تر است.

امیدواریم با ارائه مقایسه کیا اسپورتیج با هیوندای توسان توانسته باشیم راهنمایی کوتاه اما موثر، جهت انتخاب بین دو عدد از بهترین شاسی بلندهای بازار خودروی ایران را خدمت شما عرضه کرده باشیم.


همچنین اگر قصد خرید خودرو دارید از راهنمای زیر کمک بگیرید:

صفحه اصلی سایت

خودروی اقساطی

قیمت خودرو صفر و کارکرده


 

مقالات مرتبط

افزودن دیدگاه

×
منو