مقایسه هیوندای سانتافه و میتسوبیشی اوتلندر … کدام را بخریم ؟

هیوندای سانتافه یکی از پرطرفدار ترین ماشین ها در ایران است. سانتافه عنوان بسیار مهم و ارزشمند پرفروش ترین خودروی وارداتی ایران را کسب کرده است که نشان از محبوبیت این ماشین در ایران دارد. اما در مقابل این شاسی بلند دوست داشتنی و زیبا، رقبای  بسیار مهمی قدرت نمایی می کنند که کمی کار را برای سانتافه سخت کرده اند.

یکی از این ماشین های بسیار خوب و با کیفیت که در مقابل سانتافه قد علم کرده میتسوبیشی اوتلندراست. به همین دلیل به مقایسه دو خودروی شاسی بلند جذاب بازار ایران یعنی هیوندای سانتافه و میتسوبیشی اوتلندر می پردازیم.

طراحی سانتافه با اوتلندر

  در بخش طراحی بدون شک سانتافه بیشتر مورد پسند سلیقه ایرانی ها قرار گرفته و مهمترین دلیل فروش بالای این ماشین در ایران همین طراحی زیبا و دوست داشتنی است. البته باید گفت اوتلندر هم طراحی خاص و جذابی دارد و از لحاظ ظاهری کم طرفدار نیست ما با این حال به اندازه سانتافه مورد پسند قرار نگرفته. از لحاظ ابعاد بسیار نزدیک به هم هستند اما اوتلندر کمی طول بیشتری دارد و سانتافه عرض بیشتر. طراحی خشن اوتلندر باعث می شود کمی بزرگتر به چشم بیاید.

اگر چند سال عقب تر برویم و به جای مدلهای روز، مدلهای 6 یا 7 سال کار کرده این دو ماشین را بررسی کنیم می‌بینیم که اوتلندرهای قدیمی بسیار ظاهر زشتی دارند و با اختلاف از لحاظ ظاهری نسبت به سانتافه ضعیف تر است. میتوان گفت اوتلندر ظاهر با ابهت تری دارد اما سانتافه بسیار زیباتر و به روز تر طراحی شده و طرفداران بیشتری دارد. البته عده زیادی طراحی تهاجمی و خشن اوتلندر را بیشتر از سانتافه می پسندند.

در مجموع باید گفت در بخش طراحی انتخاب بین این دو خودرو کاملا سلیقه ای است و نمی توان گفت کدام یک زیباتر و کدام یک زشت تر است زیرا هر کس یکی از آن ها را بهتر می داند. اما سانتافه بیشتر مورد سند سلیقه ی ایرانی ها قرار گرفته.

 طراحی داخلی و کابین

 در فضای داخلی هم مثل بیرون سانتافه طراحی مدرن تر و جذاب تری را ارائه می دهد و از لحاظ طراحی می توان آن را بهتر از  اوتلندر دانست. طراحی داشبورد و داخل اوتلندر به نسبت سانتافه قدیمی تر به نظر می رسد و جذابیت سانتافه را ندارد. اما  کیفیت مواد به کار رفته در اوتلندر آنقدر زیاد است که طراحی آن چندان به چشم نمی آید و کیفیت بالا اولین چیزی است که بعد از نشستن داخل اتلندر حس می‌ شود. از لحاظ کیفیت و دوام مواد به کار رفته شده در داخل اتاق اوتلندر یک  سر و گردن از سانتافه بالاتر است. از لحاظ فضای سرنشینان هر دو خودرو بسیار وضعیت خوبی دارند. در مجموع می توان گفت اوتلندر کابین با کیفیت تری دارد اما از لحاظ زیبایی به هیچ وجه قابل مقایسه با سانتافه نیست.

 مشخصات فنی

هر دو ماشین از موتورهای چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ با ۲۳۶۰ سی سی حجم بهره می‌برند. اما اوتلندر می‌تواند از این موتور ۱۶۶ اسب بخار دریافت کند در حالی که سانتافه ۱۸۸ اسب بخار قدرت دارد. پس از لحاظ قدرت موتور سانتافه شرایط بهتری دارد. از لحاظ گشتاور هم سانتافه با ۲۴۵ نیوتن متر در برابر اوتلندر با ۲۲۰ نیوتن متر بهتر ظاهر شده است. اما به دلیل وزن  کمتر، شتاب اوتلندر بیشتر از سانتافه است. شتاب صفر تا صد اوتلندر ۱۰ ثانیه و شتاب صفر تا صد سانتافه ۱۱ ثانیه است. مصرف سوخت اوتلندر ۹.۳ و مصرف سوخت سانتافه ۱۱.۴ به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است که از این لحاظ هم اوتلندر برتری دارد.

یک جعبه دنده اتوماتیک پیوسته یا CVT در اوتلندر قرار گرفته در حالی که در سانتافه یک جعبه دنده شش سرعته تیپ ترونیک مخصوص هیوندای قرار گرفته است. هرچند هر دو خودرو بیشتر مناسب شهر و جاده هستند و چندان برای آفرود ساخته نشده‌اند، اما هر دوی آنها در آفرود هم عملکرد خوبی دارند ولی اوتلندر شرایط بهتری دارد و از لحاظ تعلیق گزینه بهتری به نسبت سانتافه به حساب می آید.

امکانات رفاهی و آپشن ها

 شکی نیست که از لحاظ امکانات رفاهی و آپشن ماشین های ژاپنی هیچ وقت نمی توانند با ماشین های کره‌ای رقابت کنند. در مورد اوتلندر و سانتافه هم این مورد صادق است و امکانات سانتافه چند سر و گردن از اوتلندر بالاتر است. از جمله امکانات مشترک هر دو خودرو می توان به کروز کنترل، رادار تشخیص نقاط کور، سیستم ورود و خروج بدون کلید، نمایشگر فشار باد تایرها در سیستم کامپیوتر سفری، 7 عدد کیسه هوا، سنسور پارک در جلو و عقب، دوربین دنده عقب، سانروف، گرمکن صندلی های جلو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، صندلی های چرم، ۵ ستاره ایمنی، فرمان برقی و بعضی موارد دیگر اشاره کرد.

اما امکانات و آپشن هایی که سانتافه در آن ها بهتر از اوتلندر ظاهر شده عبارتند از سرد کن صندلی های جلو، گرمکن صندلی های عقب، کروز کنترل هوشمند، چراغ های چرخشی در سر پیچ ها، ترمز پارک برقی و سقف پانوراما و شاید بعضی امکانات دیگر. اما در مقابل آپشنهای که اوتلندر در آنها برتری دارد به چند گزینه ترمز کمکی و سیستم صوتی حرفه ای و پدال شیفتر تعویض دنده در همه مدل ها محدود می شود. در مجموع می‌توان گفت از لحاظ ممکنات رفاهی و آپشن بدون شک سانتافه برنده بازی است.

 بازار خرید و فروش

همانطور که پیشتر گفتیم سانتافه پرفروش ترین ماشین وارداتی ایران به حساب می‌آید و شکی نیست که از لحاظ بازار خرید و فروش بسیار به نسبت اوتلندر شرایط بهتری دارد. بازار خرید و فروش سانتافه آنقدر خوب است که عده زیادی آن را پول نقد می دانند که هر وقت که بخواهید می‌توانید آن را بفروشید.


مطالب زیر را از دست ندهید:

مقایسه کیا اسپورتیج با هیوندای توسان

مقایسه هیوندای سانتافه و کیا سورنتو

مقایسه توسان و بورگوارد BX5

مقایسه میتسوبیشی ASX با بورگوارد BX5

مقایسه تویوتا CHR با بورگوارد BX5

بررسی هیوندای سانتافه 2021 + سانتافه N


پس در مورد بازار خرید و فروش هم با اختلاف زیاد برتری با هیوندای سانتافه است.

 نتیجه گیری

در کل نمی‌شود بین دو خودرو گفت کدام یکی بهتر و کدام یکی بدتر است و بیشتر یک امر نسبی و سلیقه ای است. بین دو خودروی سانتافه و اتلندر می ‌شود گفت اوتلندر کیفیت ساخت بالا تری دارد در طولانی مدت بیشتر کیفیت را حفظ می کند. استهلاک کمتری دارد از لحاظ موتوری هم با وجود مصرف کمتر بنزین شتاب بیشتری به نسبت سانتافه دارد، نرم تر است و در آفرود کمی بهتر عمل می کند. اما در مقابل سانتافه طراحی جذاب تری دارد، طراحی داخلی بسیار بهتری نسبت به اتلندر دارد، امکانات و آپشن های رفاهی بیشتری دارد و بازار خرید و فروش آن بسیار به نسبت اوتلندر بهتر است.


راهنمای دسترسی به صفحات اصلی سایت

صفحه اصلی سایت

خرید خودروی اقساطی

قیمت خودرو


 

مقالات مرتبط

  • آرمان امیراحمدی 01 . 07 . 2021

    همین که اوتلندر دست دلال ها نیست ! خودش یک پوینت مثبت است

    پاسخ دهید !

افزودن دیدگاه

×
منو