هیوندای پالیسید یا کیا تلوراید، جدال دو هموطن

خودروهای هیوندای و کیا عموما از پلتفرم های مشترک در ساخت خودرو هایشان استفاده می نمایند زیرا هر دو زیر مجموعه یک کمپانی بزرگ تر یعنی سازمان خودروسازی هیوندای هستند.

دو خودروی جدیدی که از این دو کمپانی معرفی شده‌اند و هر دو قرار است به زودی وارد بازار شوند. هیوندای پالیسید و کیا تلوراید نام این دو خودروی جذاب است. هر دو خودرو از یک پلتفرم استفاده می‌کنند و قرار است به تازگی وارد خط تولید این دو کمپانی شوند. بحث داغی که در جوامع خودرویی مطرح شده این است که در کلاس شاسی بلند های فول سایز و بزرگ کدام یک از این دو خودروی کره ای از دیگری برتر است و می تواند بازار را بهتر در دست بگیرد.

شباهت های کیا تلوراید و هیوندای پالیسید

هیوندای پالیسید و کیا تلوراید هر دو در نمایشگاه خودروی لس آنجلس ۲۰۱۸ برای اولین بار رونمایی شدند و هر دو قرار است از اوایل سال ۲۰۲۰ برای فروش در بازار جهانی قرار بگیرد.

 هر دو خودرو از ظاهری جعبه گونه و پر زاویه با ابعادی بسیار بزرگ ساخته شدند و هر دو قرار است بزرگترین محصولات این دو کمپانی باشند. هر دو خودروهشت سرنشین را در خود جای میدهند. هر دو خودرو از موتور یکسان ۳.۸ لیتری شش سیلندر با ۲۹۱ اسب بخار قدرت و و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور استفاده می نمایند.


مطالعه مطالب زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

معرفی کیا اپتیما 2021

معرفی کیا Exeed

معرفی کیا سورنتو 2021

مقایسه هیوندای سانتافه و کیا سورنتو

مقایسه کیا اسپورتیج با هیوندای توسان


 

 همچنین سیستم انتقال قدرت هر دو خودرو نیز برابر است و از یک گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته استفاده می نمایند. هر دو خودرو از چرخهای جلو به عنوان محرک های اصلی استفاده می کنند و امکان انتقال قدرت به چهار چرخ آن نیز دارند.

 سیستم تعلیق هر دو خودرو نیز برابر است و توانایی‌های بسیار خوبی هم برای جاده و هم برای خارج از جاده دارند.

تفاوت های هیوندای پالیسید و کیا تلوراید

با این اوصاف تنها تفاوت این دو خودرو را می‌توان در طراحی های داخلی و خارجی این خودرو دانستو. خودروی کیا تلوراید بیشتر به یک خودروی با طراحی خاص و متفاوت شبیه است و بیشتر جعبه ای شکل است و از خطوط تیز و ناهموار بیشتر در طراحی آن استفاده شده است اما هیوندای پالیسید از طراحی ساده تر و نسبتاً شبیه تری به دیگر محصولات هیوندای برخوردار است. جلو پنجره بزرگ آبشاری شکل و چراغ های باریک آن از زبان طراحی جدید خودروهای هیوندای پیروی می کنند.

در طراحی داخلی کیا تلوراید شاهد طراحی لوکس تری به نسبت هیوندای پالیسید هستیم و ظاهر آن در داخل بسیار خاص تر از هیوندای طراحی شده است و توانست در نمایشگاه مخاطبان بیشتری را به سمت خود جذب نماید.

 طراحی ظاهری کیا بیشتر به سمت خودروهای آفرودی است و طراحی هیوندای بیشتر شبیه به خودروهای لوکس و آینده نگرانه.

از تفاوت های دیگر طراحی داخلی خودرو می‌توان به استفاده از صفحه  نمایشگر کیلومتر دیجیتال در هیوندای پالیسید و نمایشگر کیلومتر عقربه ای در کیا تلوراید اشاره نمود. که موجب شده کیا ظاهری سنتی تر و رسمی تر به خود بگیرد و هیوندای ظاهری مدرن تر و آینده نگرانه تر.

همچنین در بعضی آپشن ها مانند جمع کردن برقی صندلی های ردیف سوم نیز هیوندای خودروی مدرن تر و کمی پر آپشن تر محسوب می شود.

همچنین کمپانی های هیوندا و کیا اعلام کردند که کیا خودروی بیشتر مناسب آفرود و هیوندای خودروی نرم تر و بیشتر مناسب جاده ها می باشد.

یکی دیگر از تفاوت های این دو خودرو را میتوان در گارانتی و خدمات پس از فروش دانست که هیوندای به نسبت به کیا بهتر عمل کرده و ۱۰ سال گارانتی و یا ۱۰۰ هزار کیلومتر برای خودرو در نظر گرفته است.


راهنمای ورود به سایر صفحات سایت اتوخسروانی:

خانه اتوخسروانی

خرید اقساطی

خرید نقدی


نظر نهایی

هر دو خودرو هنوز به بازار نیامده اند و مورد تست قرار نگرفته اند و تا آن زمان نمی توان دقیقاً تفاوت این دو را مشخص نمود. اما در طراحی این دو خودرو تفاوت های زیادی وجود دارد و برای شناخت هر دو خودرو باید تا زمان معرفی آنها منتظر بمانیم. اما میتوان گفت برای جاده هیوندای پالیسید و برای آفرود کیا تلوراید گزینه های مناسب تری هستند.

با اتو خسروانی همراه باشید تا از اخبار روز خودرویی مطلع شوید.

مقالات مرتبط

افزودن دیدگاه

×
منو