بی ام و سری 8 | BMW series 8 جادوی جدید بی ام و

بی ام و سری 8 برای نخستین بار در سال ۱۹۸۹ میلادی به بازار خودروی جهانی معرفی شد. این خودرو بعدها زمینه ای شد برای ساخت اتاق E24 ب ام و سری ۶. تولید BMW سری 8 تقریبا دو دهه قبل از رده خارج شد و علاقه‌مندان به این خودرو بارها و بارها خواستار باز گرداندن آن شده بودند، تا اینکه در نهایت کمپانی خودروسازی BMW چندی پیش نسل جدید سری 8 را ، پس از حدود 18 سال دوری از بازار، برای رقابت با رقبای سنتی خود مثل مرسدس بنز، رونمایی کرد. نسل جدیدBMW  سری 8 مانند سری 6 در سه نسخه ی کوپه دو در ، روباز و گرن کوپه چهار در، در پایان سال 2018 به بازار عرضه خواهد شد. این خودرو فوق اسپرت پس از سال‌ها، انتظار طرفداران این سری را به پایان رساند.

بی ام و سری 8

در نمای بیرونی با زبان طراحی جدید بی‌ ام‌ و روبه‌رو هستیم. طراحی یک خودرو اسپرت، بزرگ و لوکس از اهداف اصلی این شرکت آلمانی در طراحی بدنه‌ی سری ۸ بوده است.

بی ام و سری 8 رینگ

تغییر شمایل چراغ‌های پیشانی کشیده ی لیزری و I/آی شکل شکل، جلو پنجره بزرگ و فیبرکربنی هوا، چرخ‌های آلیاژی سبک وزن 52 سانتی متری، سقف اسپرت زاویه دار، ورودی های بسیار بزرگ هوا که بر روی هر دو سپر و گلگیرهای عضلانی، کشیده و قوس مانند، وجود خواهد داشت، شیار های موجود در بدنه و در نهایت سیستم اگزوز ذوزنقه ای شکل دوگانه با خروجی‌های شکیل کرومی رنگ که یک چهره بی نهایت جذاب برای نسل جدید سری 8 خلق کرده است. تمام این ویژگی ها به علاوه ی دماغه ی کشیده و رو به پایین BMW سری 8 حالت کوسه ای شکل در طراحی کلی، حس تهاجمی و جنگی را در ذهن مخاطب القا میکند.

بی ام و سری 8 سپر

BMW   در فضای داخلی سری ۸ سنگ تمام گذاشته است. کابین این خودرو چیزی فراتر از یک خودروی لوکس را در خود جا داده است.

بی ام و سری 8 داخل

برای نمونه میتوان به کنسول میانی اشاره کرد که فضای بیشتری نسبت به دیگر نسخه ها را به خود اختصاص میدهد. همچنین ارتفاع کم صندلی راننده نهایت اسپرت بودن را به نمایش میگذارد. به علاوه از دیگر امکانات ویژه میتوان به سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک چهار گانه، صندلی‌های با روکش چرمی و مجهز به سیستم گرم کننده، سنسورهای پارک در بخش‌های جلویی و عقبی خودرو، سیستم کنترل سرعت تطبیقی و سیستم اطلاعاتی و سرگرمی حرفه‌ای مجهز به صفحه نمایش ۱۰.۲ اینچی رنگی لمسی اشاره کرد.

بی ام و سری 8 آپشن

همچنین لازم به ذکر است که نمایشگر مرکزی سیستم نیز توسط یک لایه مخصوص محافظت میشود که این لایه ساخت شرکت جواهر سازی سواروسکی بوده و مجموعه این ویژگی ها سبب ایجاد احساس متفاوت بودن کابین و راحتی بیشتر را به ارمغان خواهد آورد.

مانیتور بی ام و سری 8

از لحاظ فنی پیش بینی می‌شود که شرکت خودروسازی BMW از سه پیشرانه 3 لیتری، شش سیلندر توربوشارژر، پیشرانه 4.4 لیتری، هشت سیلندر توربوشارژر و در نهایت از یک پیشرانه دوازده سیلندر 6.6 لیتری توربوشارژر در زیر کاپوت این خودروی اسپرت خود استفاده کند. گیربکس ۸ سرعته اتومات وظیفه انتقال قدرت موتور را به هر چهارچرخ بر عهده دارد. چرا که سری ۸ مجهز به سیستم چهارچرخ متحرک xDrive خواهد بود.

موتور بی ام و سری 8

هرچند ناگفته نماند که این خودرو به عنوان یک طرح کانسپت معرفی شده است و انتظار می‌رود که طرح نهایی آن با برخی تغییرات همراه باشد. اما نکته ای که مشخص است این است که نهایتا سری 8 نسخه ی شگفتی سازی خواهد بود که این شگفتی ها آن را از دیگر سری های  BMW متمایز خواهد ساخت.


مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید:

بی ام و سری 3 جدید

بی ام و سری 5

هر آنچه درباره بی ام و ( BMW ) سری 7 باید بدانید!

مقایسه بی ام و سری 5 با بنز E کلاس

مقایسه اس 500 و سری 7 

بی ام دبلیو استیشن سری 3 تورینگ 2020

صفحه اصلی


 

مقالات مرتبط

افزودن دیدگاه

×
منو