بیوگرافی کوروش منصوری و بهترین ماشین های تیونینگ منصوری

 کمپانی منصوری یکی از بهترین کمپانی های تیونینگ دنیا است که توسط کوروش منصوری اداره می شود. کوروش منصوری  را می توان معروف ترین ایرانی در عرصه تیونینگ خودرو دانست. جسارت های فوق العاده او در تغییر خودروهایی که در همه جای دنیا برای خود اسم و رسمی دارند، نام را تا این اندازه ارزشمند کرده است.

زندگی نامه کوروش منصوری

 کوروش منصوری در سال ۱۳۳۹ در چالوس متولد شد و تا سنین دبیرستان در ایران زندگی کرد. پس از دوران دبیرستان کوروش منصوری به انگلستان مهاجرت کرد و به گفته خودش علاقه بسیار زیادی به سبک طراحی خودروهای انگلیسی و لوکس پیدا کرد. سپس به آلمان رفت و با تجربه هایی که در زمینه طراحی خودروهای لوکس در انگلستان پیدا کرده بود اقدام به ساخت کمپانی شخصی خود نمود.

کوروش منصوری ابتدا شرکت ام پی دیزاین را در انگلستان راه اندازی نمود و پس از فروش آن و با تجربیاتی که از این کمپانی کسب نموده بود، برند رسمی تیونینگ منصوری را در سال ۲۰۰۱ به ثبت رسانید.

منصوری عاشق خودر های انگلیسی

 به دلیل تمرکز اکثر کمپانی های تیونینگ بر روی خودروهایی مانند بنز و بی ام و و دیگر خودروهای معمول، کوروش منصوری تصمیم گرفت بازار دیگری را انتخاب کند. او وارد رقابت با کمپانی های قدرتمند نشد. زیرا با وجود تازه تاسیس بودن احتمال شکست در برابر کمپانی های تا این اندازه معروف مانند برابوس بعید بود. به همین دلیل او بر روی خودروهای بازار انگلستان مانند خودروهای استون مارتین و رولز رویس تمرکز نمود و همین انتخاب موجب شد بسیار سریع  رشد کند و بین همه عاشقان خودرو مطرح شود.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم از صفحات زیر بازدید فرمایید :

پیمان کارگر کیست؟

فردیس رضوانی کیست ؟

مانی خوشبین کیست؟

فلوید می ودر، کلکسونر ماشین

خودروی کانسپت چیست؟

مزایا و معایب اسپرت کردن ماشین

مزایا و معایب نانو سرامیک کردن خودرو

وی همچنین در کشور سوئیس نیز یک خط تولید دیگر راه اندازی نمود او همچنین در کشورهای زیادی مانند آمریکا ژاپن چین و کره جنوبی گالری های نمایش خودرو های خودش را دارد.

نقاط قوت تیونینگ منصوری

یکی از مهم‌ترین نقاط قوت منصوری را می‌توان این دانست که برای تولید خودروهایش به هیچ شرکت یا بخش دیگری وابسته نیست و همه قطعات از جمله فیبر کربن، پلاستیک، پلی اورتان، چرم و چوب که در خودروها به کار می رود را به طور کامل در مجموعه منصوری تولید می کند. به همین دلیل می تواند هر خودرویی را متناسب با سلیقه صاحبش خصوصی سازی و شخصی سازی نماید تا هر چه بیشتر رضایت مشتریان را جلب کند.

منصوری همچنین یک دپارتمان برای تولید رینگ های خاص آلومینیومی و فیبر کربنی دارد تا حتی در بخش رینگ هم مستقل باشد و وابسته به هیچ کمپانی دیگری نباشد.

این کمپانی همچنین در تولید برخی محصولات مانند مبلمان، خودروهای گلف، جت اسکی و برخی لوازم شخصی مانند لباس و کفش هم فعالیت دارد و با نهایت توان و قدرت در حال پیشرفت در زمینه طراحی و ساخت وسایل لوکس پیش می رود.

تاریخچه تیونینگ منصوری

 اولین محصول کمپانی منصوری یک استون مارتین DB9 بود که هر چند چندان خوب فروش نرفت، اما پس از فروش به کوروش منصوری این نوید را داد که صنعتی که او پیش گرفته است آینده دار است و مسیر درستی را انتخاب کرده است.

یکی از مهمترین محصولاتی که منصوری را موفق کرد دومین محصول او یعنی استون مارتین ونکویش در سال ۲۰۰۵ بود که با افزایش قدرت موتور و کاهش وزن و هم چنین طراحی های ظاهری در داخل و خارج خودرو موجب شد بتواند آن را با قیمت حدود ۷۰۰ هزار دلار بفروشد و اولین موفقیت رسمی کمپانی منصوری را رقم بزند.

خط تولید سوئیس

کمپانی راپین اسپید واقع در سوئیس که برای پورشه و رنجروور قطعات تیونینگ تولید می نمود، توسط کوروش منصوری خریداری شد و به خط تولید کمپانی منصوری در کشور سوئیس تبدیل شد.

با شروع تولید قطعات توسط کمپانی منصوری و عدم وابستگی این کمپانی به تولید کنندگان قطعات، کمپانی به سرعت رشد پیدا کرد تا جایی که در سال ۲۰۱۰ به یکی از کمپانی های معروف در زمینه تیونینگ خودرو تبدیل شد.

منصوری در سال ۲۰۱۲ با تیونینگ خودروی لامبورگینی اونتادور توانست عنوان بهترین تیونر جهان را از آن خود کند. این عنوان یک افتخار بزرگ برای کمپانی محسوب می شود و شروعی برای معروفیت بی اندازه او در عرصه تیونینگ خودرو بود.

رولز رویس را هم منصوری رنگ میکند

 منصوری در حال حاضر یکی از بهترین سالن های رنگ دنیا را در اختیار دارد تا جایی که لوکس ترین مدلهای رولز رویس و بنتلی در سالن رنگ منصوری رنگ می شوند. او همچنین یکی از بهترین دپارتمانهای طراحی و تولید فیبر کربن را در اختیار دارد و همین موارد باعث شده تا نام او در بین معروف ترین کمپانی های تیونینگ جهان درخشان باشد.

کوروش منصوری جدیدا دو مدل کامپوزیت خاص کربن را معرفی نمود که ابداع خود او هستند و برای اولین بار در جهان عرضه شده‌اند. او با این کار توانست بیش از پیش  قدرت خود را در بین دیگر کمپانی ها به نمایش بگذارد.

ماشین شخصی کوروش منصوری

کوروش منصوری چند سال پیش در مصاحبه ای اعلام کرد که در حال حاضر از هیچ ماشینی به عنوان ماشین شخصی استفاده نمی‌کند. او گفت قبلاً انواع مدلهای بنز، رولز رویس و بنتلی به عنوان ماشین شخصی انتخاب می‌کردم اما حالا با توجه به اینکه تقریباً همیشه پارکینگ شرکت پر از بهترین ماشین های دنیاست، هیچ گاه لازم ندارم که ماشین شخصی داشته باشم و همیشه بهترین ماشین های دنیا یا را می توانم سوار شوم.

به دلیل اینکه ماشین هایی که ساخته می شوند نیاز است تست و بررسی شوند همیشه یک یا چند ماشین برای بررسی وجود دارد که از آن استفاده می کند.

کوروش منصوری در ایران

همان‌طور که پیش‌تر هم گفتیم دوره ابتدایی و راهنمایی کوروش منصوری در ایران سپری شد. اما هیچ زمانی در طول دوره حرفه‌ای کاری او در ایران نبوده و فقط طبق گفته ها و شنیده ها چند باری پیشنهاد طراحی خودرو برای خودروسازهای ایرانی فرستاده که از طرف خودروسازهای داخلی رد شده است. البته این موضوع هیچ کسی به صورت رسمی اعلام نشده است و فقط در حد اخبار نه چندان موثق باقی مانده است.

راهنما ورود به صفحات دیگر سایت:

اصلی سایت

خرید اقساطی

خرید نقدی

مقالات مرتبط

  • مجید دادگر 19 . 01 . 2024

    سلام جناب من ۵۴ سالم پسرم در قسمت ضدواژگونی اتومبیل اختراع کرده که تا ۹۰درصد تاثیر موثر جواب داده چگونه بدست اهل فن یا به ثبت برساند

    پاسخ دهید !
  • اجتمانو 28 . 01 . 2023

    ممنون از این مطلب کاربردی

    پاسخ دهید !
  • فرید 21 . 11 . 2022

    ممنون نکات جالب رو تو سایتتون گذاشتین

    پاسخ دهید !
  • اینده 29 . 12 . 2021

    چشم چشم
    فقط اقای محمد مهدی عزیز نوشابتون نارنجی باشه یا مشکی؟

    پاسخ دهید !
  • محمد مهدی 17 . 11 . 2021

    سلام خدمت اقای منصوری عزیز ایرانی من در کرمان هستم من نوجوان هستم و به این کارها خیلی خیلی علاقه دارم منظورم طراحی خودرو هست و ساخت خودرو اگه میسه با شما کار کنم

    پاسخ دهید !
    • فرهان منصوری 04 . 01 . 2022

      هر هر هر بابا بزرگ بیاد با تو کار کنه اره😂

      پاسخ دهید !
    • وحید 08 . 04 . 2022

      قطعا اگ پیگیر باشی و تلاش کنی و اصولی دنبال کنی
      ب هدفت میرسی و یروزی میتونی با منصوری بزرگ کار کنی

      پاسخ دهید !
    • رسول منصوری زاده 11 . 05 . 2022

      سلام جناب محمد مهدی
      پیدا کردن علاقه در سن نوجوانی خودش موفقیت بزرگی هست
      شما از رویا پردازی نترس و رویاهتو به هدف تبدیل کن و تلاش کن تا به اونها برسی
      انسان با توکل، تفکر و تلاش میتونه به اهدافش برسه پس خودتو باور داشته باش و تلاش کن انشالله که موفق میشوی و سربلند انشالله

      پاسخ دهید !

افزودن دیدگاه

×
منو