موتور های جدید ایرانخودرو ، مشخصات موتورهای جدید ایران

بخش تحقیقات و مهندسی موتورهای ایران خودرو به اختصار ایپکو نامیده می‌شود. ایپکو به تازگی خبر از ارائه نسل جدیدی از پیشرانه ها برای خودروهای تولیدی ایران خودرو انتشار داده است. بر اساس اخبار جدیدی که منتشر شده این سری خودرو ها IK3 نامگذاری شده‌اند و به چند موتور متفاوت با توانایی ها و ویژگی های مختلف تقسیم می شوند.

موتوهای 1500 و 1200 سی سی ایرانخودرو

بر اساس اطلاعات منتشر شده این نسل از موتورها به صورت سه سیلندر طراحی شده‌اند و به تکنولوژی های بسیار پیشرفته ای مانند cvvt  یا تنظیم متغیر سوپاپ ها متناسب با حرکت پیستون ها و استاندارد آلایندگی یورو ۶ مجهز هستند. که گام بزرگی در پیشرفت تولید خودرو در ایران به شمار می رود. همچنین  برخی نمونه های این سری به سیستم پاشش سوخت مستقیم نیز مجهز می باشد. این موتور در دو مدل ۱۵۰۰ سی سی و ۱۲۰۰ سی سی در دسترس خواهد بود که نام های مختلفی برای آنها در نظر گرفته شده و در ادامه به توضیح آنها می پردازیم.

 نمونه های مختلف این سری از موتورهای ایران خودرو شامل KG2 , KP2 , KG5 , KP5 می باشند که هر کدام ویژگی ها و توانایی های متفاوتی را در خود جای داده اند.


مطالعه مقالات زیر را نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم:

معرفی سایپا شاهین و شاهین کراس

موتور TU5 بهتر است یا EF7

معرفی کامل موتور TU5

معرفی سایپا کوییک اس ( Quick S )

معرفی پژو 508

پژو 206 آر سی ( 206 RC ) ، دلربایی که به ایران نیامد

انواع پژو پارس

لیزینگ خودرو چیست؟


موتورهای 1500 سی سی جدید ایرانخودرو

نمونه‌های KP5 و KG5 نسخه های ۱۵۰۰ سی سی  می باشد. که از تنفس طبیعی بهره می برند. نسخه کی جی ۵ در واقع نمونه پایه گازسوز با قدرت ۱۰۱ اسب بخار و ۱۳۵ نیوتن متر گشتاور می باشد و نسخه کی پی ۵ نمونه بنزینی است که ۱۱۲ اسب بخار قدرت و ۱۴۵ نیوتن متر گشتاور در اختیار خودرو قرار می‌دهد. باید گفت این قدرت و گشتاور ها برای خودروهایی با حجمی تا این اندازه کم و سه سیلندر بسیار خوب و مناسب به نظر می رسند.

موتورهای 1200 سی سی جدید ایرانخودرو

نمونه‌های KG2 و KP2 نمونه‌های ۱۲۰۰ سی سی و توربو شارژ از سری جدید موتورهای ایران خودرو به حساب می آیند. که از سیستم پاشش سوخت مستقیم نیز برخوردار هستند. نسخه کی جی ۲ نمونه پایه گازسوز با ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور می باشد و نمونه کی پی 2 نسخه بنزینی با ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۸۶ نیوتن متر گشتاور است. که اعداد و ارقام قابل توجه و خوبی برای یک موتور سه سیلندر ۱۲۰۰ سی سی به حساب می‌آیند.

 

 

 

 

استاندارد ترین موتور ایرانخودرو

همچنین همانطور که پیشتر گفته شد این نسل از موتور ها از استاندارد آلایندگی یورو ۶ بهره می‌برند و آلودگی بسیار کمی  ایجاد می‌کنند و کاملاً خودروهای مناسبی برای محیط زیست به خصوص شهرهای آلوده به حساب می آیند.

از آنجا که اطلاعات مختلفی مبنی بر عرضه یک پلت‌فرم جدید از سوی ایران خودرو و سایپا منتشر شده است. پیش بینی می شود به احتمال زیاد این نسل از موتور ها بر روی این پلتفرم قرار خواهند گرفت. پلت فرم مذکور بهره گرفته از پژو ۳۰۱ می باشد و شباهت های زیادی بین نمونه های اولیه این پلتفرم با پژو ۳۰۱ مشاهده می شود. حال باید تا زمان عرضه رسمی منتظر ماند و دید واقعاً این  موتور بر روی چه خودرویی نصب خواهد شد و کیفیت آن پس از مدت زمانی استفاده به چه صورت خواهد بود.


“راهنمای ورود به سایر صفحات سایت اتوخسروانی”

اصلی سایت: کلیک کنید

خرید اقساطی: کلیک کنید

خرید نقدی: کلیک کنید


 

مقالات مرتبط

  • SHG_PERFORMANCE 26 . 04 . 2022

    امیدوارم بتونیم پیشرفت کنیم

    پاسخ دهید !

افزودن دیدگاه

×
منو