لکسوس ال ایکس570، یک شاسی بلند واقعی و همه چیز تمام !

بدون شک تمام افرادی که خودروی تویوتا لندکروز را حضرت می نامند،  لکسوس ال ایکس ۵۷۰ را با غرور اعلیحضرت خطاب می نمایند. عموماً در اذهان این تفکر جای گرفته است که خودروهای ژاپنی کم آپشن هستند اما لکسوس ال ایکس ۵۷۰ به کلی این تفکر را نقض کرده و یک خودروی تمام و کمال و لوکس را در اختیار دوستداران خودروهای شاسی بلند قرار می دهد.

پلتفرم عموم خودروهای کمپانی لکسوس مدلهایی هم سن و سال از کمپانی تویوتا میباشد و لکسوس ال ایکس هم از این مورد مستثنی نبوده و بر پایه خودروی جذاب و فوق العاده تویوتا لندکروز ساخته شده است.

لکسوس  ال ایکس 570 2020

لکسوس ال ایکس ۵۷۰ از سال ۱۹۹۶ در بازار جهانی حضور دارد. از سال ۲۰۰۸ نسل سوم lx570 در خط تولید قرار گرفته و تا حال حاضر ادامه دارد. البته نسل سوم این مدل دچار چند سری فیس لیفت شده است.

اساسی‌ترین فیس لیفت نسل سوم لکسوس ال ایکس 570 سال 2016 اتفاق افتاده و چهره ای کاملا مطابق با زبان طراحی جدید محصولات لکسوس به خود گرفته است که از مشخصه های این زبان طراحی می توان به جلو پنجره بزرگ زاویه دار دوکی شکل و چراغ روزهایی شبیه به علامت تیک اشاره نمود.

قیمت ال ایکس 570

لکسوس ال ایکس 570 از سال 2018 در مدل های دو ردیفه یا 5 نفره با قیمت پایه 85/800 دلار نیز ارائه می گردد و فروش مدل سه ردیفه یا 7 نفره با قیمت پایه 90000 دلار هم همچنان ادامه دارد. این رقم ها هنور هو در سال 2020 همین میزان است و افزایشی نداشته. در هر دو مدل میتوان آپشن های خاص به خودرو اضافه نمود که در مجموع حدود 10 هزار دلار قیمت دارند.

از جمله این آپشن ها میتوان به سیستم صوتی پیشرفته با 19 بلندگو مارک لوینسون به قدرت 450 وات، مانیتور های ردیف عقب، هدآپ دیسپلی رنگی، رینگ های21 اینچی، باربند، ماساژور صندلی های جلو، سنسور شکست شیشه، فرمان چوبی، زیر پایی تمام چرم و … نام برد.

مطالعه مطالب زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

لوکس ترین شاسی بلند کره ( جنسیس GV80 )

مقایسه فوتون تونلند با آمیکو آسنا

مقایسه کاپرا با پاژن

مقایسه تویوتا هایلوکس با آمیکو آسنا

مقایسه کاپرا و پیکاپ ریچ

نگاهی به برند هامر

پرفروش ترین شاسی بلند های ایران

جیپ واگنیر یا همان جیپ آهو

مدل هایی از این خودرو مثل lexus lx570s که مدل های خاصی هستند گاهی تا 130/000 دلار هم قیمت دارند. حتی گاهی، به خصوص در کشورهای حوزه خلیج فارس به صورت طراحی های خاص مانند مدل کروک و یا مدل های دارای کیت های گوناگون دیده شده است که قیمت های خاصی هم دارند.

موتور لکسوس LX570

موتور خودرو در فیس لیفت ۲۰۱۸ تغییری نکرده است و با همان موتور ۸ سیلندر قدرتمند ۵۷۰۰ سی سی با توان 383 اسب بخار و گشتاور ۴۵۶ نیوتون متر، رو به رو هستیم. اما جعبه دنده آن از ۶ سرعته به ۸ سرعته تیپ ترونیک ارتقا یافته است که بسیار می تواند در سرعت و شتاب موثر باشد. مصرف سوخت این خودرو حدود ۲۰ لیتر در شهر، 13 لیتر در جاده و حدود ۱۶ لیتر در حالت ترکیبی می باشد.
وزن بسیار زیاد ۲۷۰۰ کیلوگرمی و ابعاد بزرگ حدود ۵ متر طول(5.04)، حدود 2 متر عرض(1.98) و حدود 2 متر ارتفاع (1.87) این خودرو نتوانسته جلودار موتور قدرتمند آن شود و در این خودرو شتاب از صفر تا صد کیلومتر را در ۷.۲ ثانیه تجربه خواهید نمود که برای خودرویی با این ابعاد و وزن کاملا مناسب است.

آفرود LX570

توانایی ها و امکانات این خودرو در زمینه آفرود به حدی بالاست که به راحتی می‌تواند رقیبی سرسخت برای تمامی خودروهای آفرود باشد.

از جمله این امکانات می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • موتور و گیربکس: موتور هشت سیلندر و بسیار قدرتمند، تنظیم مدل رانندگی به انواع گل و لای، برف، خاک و سنگ، سیستم های متفاوت برای قفل گیربکس برای جلوگیری از عدم گیر کردن خودرو در ماسه و گل و لای
  • تعلیق: سیستم تعلیق دوبل جناقی،تنظیم ارتفاع دستی و هوشمند با دامنه حرکتی زیاد، کمک فنر های بسیار انعطاف پذیر، سیستم پایداری فوق العاده بالا و ایمن، رینگ های ۲۰ اینچی آلیاژی

  • سیستم های امنیت رانندگی : قفل هوشمند چرخ های عقب در پیچ های تند و سرعت های خیلی کم که عملکردی مانند دستی کشیدن در سرعت های پایین و جاده های خاکی و سنگلاخی را دارد، کنترل پایداری، سیستم کمکی در سربالایی یا اتو هولد، کنترل کشش
  • آپشن های دیگر : کرال کنترل یا کنترل خزش که نوعی کروز کنترل برای سطوح شیبدار و آفرودی می باشد و به صورت اتوماتیک سرعت بالا یا پایین رفتن خودرو از شیب را کنترل مینماید،  safety connect یا تماس با اورژانس در مواقع خطر،دوربین ۳۶۰ درجه، توزیع هوشمند الکتریکی ترمزها، نشان دهنده باد لاستیک ها

توان یدک کشی این خودرو 3350 کیلوگرم است که موجب می شود به راحتی کاروان و یا قایق و جت اسکی را بتواند با خود حمل نماید.

امکانات رفاهی و آپشن ها

لکسوس ال ایکس 570 همانقدر که در آفرود عالی عمل کرده، در ارائه امکانات رفاهی نیز کوتاهی نکرده و یک خودروی لوکس تمام عیار را در اختیار خریداران قرار می دهد. از جمله امکانات رفاهی آن می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • سیستم های ایمنی : تشخیص عابر پیاده، سیستم کمکی پارک، پشت سری های فعال شونده هنگام تصادف، رادار های گوناگون از جمله رادار ضد تصادف یا ترمز هوشمند و حرکت بین خطوط و تشخیص نقطه کور و تابلو خوان، کروز کنترل ضد تصادف، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، خاموش کردن خودرو در صورت سرقت
  • آپشن های رفاهی : روکش چرم صندلی ها و داشبورد خودرو، چوبکاری داخل خودرو که ظاهری بسیار لوکس به آن بخشیده، گرمکن و سردکن صندلی های جلو و گرمکن صندلی های عقب، تنظیم برقی صندلی های جلو، جمع و باز شدن صندلی های ردیف سوم به صورت برقی، پرده پشت سر برقی، پرده های جانبی، صندوق برق

  • آپشن های دیگر : آلایندگی بسیار پایین،کارپلی که اتصال گوشی به مانیتور خودرو و نمایش گوشی روی آن است، GPS با امکان تشخیص صدای راننده،  سنسور باران،  یخچال، ۴ تهویه مطبوع برای سرنشینان جلو و عقب، چرخش نور چراغ ها در پیچ، چراغ روز، سیستم استارت بدون کلید، دوربین و سنسور پارک ۳۶۰ درجه،، هدآپ دیسپلی، خروجی برق ۱۲۰ ولت در قسمت بار و ۱۲ ولت در قسمت صندلی‌ها، کنترل روشن و خاموش کردن موتور و سیستم های تهویه و مکان پارک خودرو با استفاده از موبایل(enform app suit) تنظیم صندلی راننده در ۱۴ جهت به صورت برقی، حافظه صندلی، چراغ شور، جعبه کمک های اولیه و …

در کل هر آن چیزی که شما را مجاب کند که دیگر خودروهای ژاپنی خودروهای کم آپشن ای نیستند و کاملا با یک خودروی امروزی طرف هستید دی لکسوس ال ایکس 570 گنجانده شده.

یک جذابیت دیگر

از طرفی این موضوع که خودروهای ژاپنی به خصوص تویوتا و لکسوس کمترین استهلاک و خرابی را هر ساله در آمار از آن خود می نمایند بسیار مهم و جذاب است. پس کنار تمام این نکات جذاب، با خودروی مواجه هستید که بسیار مقاوم است و شما را آزار نخواهد داد.

کد موتور لکسوس ال ایکس 570 جدید 3UR-FE است که شرکت تویوتا برای این موتور عمری بالا را اعلام نموده و در مجله فوربز هم مقاوم ترین موتور هشت سیلندر شناخته شده و پس از آن هوندا و فورد قرار دارند که نشان از این است که این خودرو به این سادگی ها خراب نمی شود.

از طرفی به دلیل به ضریب تراکم نسبتاً پایین این موتور، ال ایکس ۵۷۰ با سوخت های با کیفیت پایین به خوبی کنار آمده و آسیب نمی بیند، اتفاقی که در ایران و بسیاری از کشورها دیده شده که خودروهای سطح بالا مانند بنز و بی ام و بسیار سریع از بنزین کم کیفیت آسیب می بینند و موتور آن ها نیاز به تعمیر پیدا می کنند.

ال ایکس 570 در ایران

با توجه به قانونیت منع واردات خودروهای بیش از ۲۵۰۰ سی سی به ایران پس از سال ۲۰۱۳ ، این خودرو وارد ایران نشد مگر در مواردی بسیار خاص و یا به صورت گذر موقت ، این موضوع موجب گردید قیمت‌هایی بسیار بالا و عجیب برای این خودرو رقم بخورد و در حال حاضر مدل ۲۰۱۳ این خودرو با مبالغی حدود 8 میلیارد تومان معامله می شود که عددی بسیار سنگین برای خرید یک خودرو با 5 سال کارکرد است البته باید به این موضوع نیز اشاره نمود که رقبای این خودرو هم قیمت هایی بسیار بالا دارند. تویوتا لمدکروز یکی از پر طرفدار ترین ماشین های بازار ایران است. حالا حسابش را بکنید لکسوس LX570 یک سر و گردن از لندکروز سر تر است.

لکسوس ال ایکس 470

لکسوس lx۵۷۰ برای اولین بار در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ رونمایی و عرضه شد و قبل از آن شاسی بلند های فول سایز کمپانی لکسوس با نام لکسوس LX470 شناخته و عرضه می‌شدند. لکسوس ال ایکس ۴۷۰ در سه نسل مختلف از سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۷ به بازار عرضه شد و بعد از آن جای خود را به برادر بزرگتر و لوکس ترش یعنی LX570 داد و دیگر تولید نشد. ال ایکس ۴۷۰ هم ماشین بسیار موفق و پرفروشی بود و در سال های عرضه توانست رکوردهای خوبی کسب کند. طراحی این نسل از لکسوس شباهت بسیاری به لندکروز زمان خودش داشت.

نظر نهایی

تمام این نکات مثبت می تواند نکات منفی نه چندان بزرگ این خودرو مانند مصرف بالای سوخت، طراحی بیش از حد ساده کابین، هندلینگ بسیار نرم که برای آفرود نوعی ضعف محسوب می شود و قیمت بالای آن را توجیه نمایند.

در کل میتوان لکسوس ال ایکس 570 را خودرویی دانست که میتواند تمامی دوستداران خودروهای شاسی بلند و آفرود را راضی کند. حتی آنهایی که بسیار سخت گیر و مشکل پسند اند و کاری کند اگر در خیابان آن را دیدید نتوانید از آن چشم بردارید.

با  مجله اتوخسروانی همراه باشید و اطلاعات بیشتری درباره تغییرات بازار خودرو بخوانید.

مقالات مرتبط

  • احمدرضا 05 . 05 . 2021

    خدا نصیب کنه که عاشقشم

    پاسخ دهید !
  • امیلی 31 . 03 . 2021

    ممنون…لذت بردیم

    پاسخ دهید !
  • سید محمد میرعرب 02 . 02 . 2021

    قیمت مدل 2018رو بگید لطفا

    پاسخ دهید !
    • مدیریت سایت 21 . 02 . 2021

      تماس بگیرید با شعب بهتره. همکاران راهنمایی می کنند.

      پاسخ دهید !
  • سروش 12 . 09 . 2020

    سلام خوبید لطفا قیمتشو بگید

    پاسخ دهید !
  • رضا صفا 15 . 05 . 2020

    💕اطلاعات جامع وبسيار خوب قابل مطالعه و دسترسي است.

    پاسخ دهید !
    • محمد باقری پور 17 . 05 . 2020

      لطف دارید
      ممنون از شما که وقت گذاشتید و مقاله رو مطالعه کردید.

      پاسخ دهید !

افزودن دیدگاه

×
منو