گران قیمت ترین خودروهای جهان متعلق به چه کسانی است؟

گران قیمت ترین خودروهای جهان

به تازگی و با خبر خریدن گران ترین خودروی جهان توسط کریستیانو رونالدو، بسیاری علاقه مند شده اند که فهرستی کامل از گران قیمت ترین خودروهای جهان به همراه مالکان آنها را در اختیار داشته باشند. زندگی افراد مشهور یا در اصطلاح سلبریتی ها، خوب یا بد و فارغ از صحیح و غلط های رایج، برای افراد بسیاری جذاب است. این موضوع هنگامی که پای خودروهای لوکس یا سوپر اسپرت این افراد به میان می آید، جذاب تر نیز می گردد. علت ارائه ی این مقاله در رابطه با گران قیمت ترین خودروهای جهان نیز همین موضوع است.

در ابتدا توجه شما را به یک نکته جالب جلب می کنیم. تقریبا هیچ راهی برای رسیدن به یک لیست واحد و قابل استناد از گران قیمت ترین خودروهای جهان و مالکان آنها وجود ندارد. بسیاری از سیاستمداران و به ویژه شیخ های عرب همسایه ی خودمان، ترجیح می دهند قیمت خودروهای لوکس و یا تزیین شده با الماس و طلای خود را رسانه ای نکنند و شرکت های خودروساز نیز در این زمینه بسیار راز نگهدار هستند و بدون اجازه ی مالکین، حق افشای مبلغ قراردادها را ندارند. ضمنا بازار خرید و فروش خودروهای کلاسیک و نادر نیز به راحتی قابل پیگیری نیست و به طور مثال برخی خودروهای کلاسیک 50 سال گذشته ی فراری یا پورشه، به قیمت هایی به مراتب گران تر از خودروهای روز آنها معامله می شود.

لیست زیر مطابق با آخرین به روز رسانی سایت معتبر therichest.com است که در سرفصل های مختلفی، به معرفی گران ترین کالاهای لوکس بازار و مالکان مشهورشان می پردازد. پس در ابتدای این لیست خودروی جدید کریستیانو رونالدو را که با پرداخت مالیات ها و هزینه های جانبی در حدود 14 میلیون پوند تمام شده است را قرار می دهیم. او این خودرو را در جشن صد و دهمین سالگرد تاسیس بوگاتی، در جشنواره ی موتور جنوا 2019 خریداری کرده است. این خودرو یک تولید استثنایی از کارخانه لوکس بوگاتی بوده و قرار است در سال 2021 به او تحویل داده شود. البته در فهرست اعلامی ما خودروهای آنتیکی وجود دارند که قیمت آنها به مراتب بیشتر از خودروی جدید کریستیانو رونالدو است.

رتبه ی 25 بوگاتی گرند اسپورت ویتس ( Bugatti Grand Sport VITESSE )

این خودرو متعلق به فلوید می ودر ( Floyd Mayweather ) بوکسور مشهور آمریکایی بوده که تنها 150 نسخه از آن در طول سال های 2012 تا 2015 ساخته شده است. این بوگاتی 1184 اسب بخار نیرو تولید می کند. در میان مالکان گران قیمت ترین خودروهای جهان ، نام چند فایتر دیگر نیز وجود دارد.

بوگاتی گرند اسپورت ویتس

رتبه 24 پورشه 356 ( مدل سال 1949 ) ( Porsche 356 )

جری سینفلد ( Jerry Seinfeld ) کمدین و بازیگر آمریکایی است که این پورشه زیبا و کلاسیک را خریداری کرده است. از ویژگی های این خودرو می توان به این نکته اشاره کرد که تنها 10 عدد از آن تولید شده و تنها نسخه ی یافت شده و معتبر آن، همین خودرو است.

پورشه 356 ( مدل سال 1949 )

رتبه 23 فراری اف 430 ( Ferrari F430 ) 

این فراری زیبا که در حد فاصل سال های 2004 تا 2009 تولید می شده است، 0 تا 100 کیلومتر را در کمتر از 4 ثانیه طی کرده و می تواند به سقف سرعت 316 کیلومتر در ساعت برسد. مالک این خودرو کیم کارداشیان ( Kim Kardashian ) است.

فراری اف 430

رتبه 22 بنتلی جی تی کنتیننتال( Bentley GT Continental ) 

مالک این خودرو پریس هیلتون ( Paris Hilton ) خواننده و دختر مالک هتل های هیلتون است که برای این بنتلی اختصاصی و صورتی رنگ، چیزی در حدود 400 هزار دلار پرداخت کرده است. خوانندگان و کمدین های زیادی مالک گران قیمت ترین خودروهای جهان بوده اند که بسیاری از آنها نیز اتفاقا بنتلی را به عنوان خودروی لوکس خود انتخاب کرده اند.

بنتلی جی تی کنتیننتال

رتبه 21 رولز رویس گوست ( Rolls Royce Ghost )

این خودرو نیز متعلق به یک فایتر دیگر از مسابقات UFC است. کانر مگ گرگور ( Conor McGregor ) فایتر مشهور این مدل از رولز رویس را که دارای موتور V12 و 453 اسب بخار است، در حدود نیم میلیون دلار خریداری کرده است. بر روی این خودروی اختصاصی، طراحی¬ای از او در کنار لقبش نیز به چشم می آید.

رولز رویس گوست

رتبه 20 رولز رویس فانتوم دراپ هد ( Rolls Royce Phantom Drophead ) 

این خودرو متعلق به دیوید و ویکتوریا بکهام است که یکی از خوش ساخت ترین و کمیاب ترین تولیدات این کمپانی معتبر انگلیسی است. بکهام این خودرو را در سال 2008 با قیمتی در حدود نیم میلیون دلار خریداری کرد و در سال 2012 با پرداخت 200 هزار دلار مضاعف، آن را با یک نسخه¬ی گوست جدید معاوضه نمود.

رولز رویس فانتوم دراپ هد


مطالب مرتبط

تاریخچه سانگ یانگ

گران ترین ماشین های ایران

لوکس ترین خودرو های بنز

پیمان کارگر

قردیس رضوانی

کوروش منصوری

مزایا و معایب اسپرت کردن ماشین


رتبه 19 مایباخ 57 ( Maybach 57 ) 

مایباخ که لوکس ترین تولید مرسدس بنز است، تنها تا سال 2012 اقدام به ساخت خودرو نمود که ریک روس ( Rick Ross ) رپِر مشهور آمریکایی مالک یکی از آنها است. این خودرو در سال 2009 با عددی نزدیک به نیم میلیون دلار توسط او خریداری شد و به قدری این خودرو را دوست دارد که نام آن را بر روی یکی از آلبوم های خود نیز قرار داد.

مایباخ 57

رتبه 18 پورشه 911 کارِرا تولید 1973 ( Porsche 911 Carrera RS ) 

این خودرو متعلق به کمدین معروف، جری پرایز ( Jerry Prized ) بوده که به علت نادر بودن آن در سال 2003 با رقم شگفت انگیز 600 هزار دلار خریداری شده است. این پورشه بی نظیر در حال حاضر حداقل یک و نیم میلیون دلار قیمت دارد.

پورشه 911 کارِرا تولید 1973

رتبه 17 مرسدس اس ال آر مک لارن ( Mercedes SLR McLaren ) 

جی لنو ( Jay Leno ) مجری، تهیه کننده و کمدین معروف آمریکایی، این نسخه ی بی نظیر را در حدود 700 هزار دلار خریداری کرده است، تا آن را در کنار 170 ماشین دیگر کلکسیون فوق العاده ی خود قرار دهد. محصول مشترک مرسدس و مک لارن می تواند در حدود 3.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد.

مرسدس اس ال آر مک لارن

رتبه 16 انزو فراری ( Enzo Ferrari ) 

این خودرو که با نام موسس کارخانه فراری در سال 2002 به صورت اختصاصی ساخته شد، می تواند به حداکثر سرعت 330 کیلومتر در ساعت برسد و مالک آن بازیگر مشهور آمریکایی نیکولاس کیج ( Nicholas Cage ) است. این خودرو در زمان خریداری چیزی در حدود 800 هزار دلار قیمت داشته است.

انزو فراری

 

رتبه 15 پورشه 959 ( Porsche 959 ) 

مالک این خودرو هم جری سینفلد ( Jerry Seinfeld ) کمدین و بازیگر آمریکایی است. او این خودرو را در سال 2000 با قیمتی نزدیک به 900 هزار دلار خریداری کرده است. پورشه 959 تنها در 300 نسخه ی محدود تولید شده و برای 7 سال متمادی از سال های 1986 تا 1993، سریع ترین خودروی شهری بازار خودروی جهانی بوده است. در لیست گران قیمت ترین خودروهای جهان ، جری سینفلد مالک چندین خودروی کلاسیک و نادر است.

پورشه 959

 

رتبه 14 لامبورگینی اونتادور ( Lamborghini Aventador ) 

این خودرو هم یکی از دارایی ها و چندین هدیه ی مشترک بین کانیا وست ( Kanye West ) و کیم کارداشیان است. کیم این خودرو را در سال 2011 با مبلغ 900 هزار دلار برای کانیا وست خریده است. وست خواننده و رپر معروف آمریکایی است.

لامبورگینی اونتادور

 

رتبه 13 لافراری آپرتا ( LaFerrari Aperta ) 

نسخه ی محدودتر فراری مشهور لافراری، آپرتا نام دارد که در حدفاصل سال های 2016 تا 2017 تنها 200 نسخه از آن تولید شد. این خودرو که می تواند به سرعت 350 کیلومتر در ساعت دست یابد نیز متعلق به قهرمان بوکس سبک وزن آمریکایی فلوید می ودر ( Floyd Mayweather ) است. او این نسخه را در حدود 1 میلیون دلار خریداری کرده اما آخرین خودروی لافراری آپرتا با رقم شگفت انگیز 10 میلیون دلار به فروش رفته است. برای دیدی فراری فلوید می ودر و درگیر خودرو های او کلیک کنید.

لافراری آپرتا

رتبه 12 رولز رویس کانورتبل 1959 ( Rolls Royce Convertible 1959 ) 

این خودرو توسط جی زی ( Jay Z ) رپر معروف آمریکایی، برای همسرش بیانسه ( Beyonce ) و به مناسبت تولد 25 سالگی او خریداری شده است. این خودرو در حال حاضر چندین میلیون دلار قیمت دارد و سال تولید آن به اواخر دهه ی 50 باز می گردد. قیمت این خودرو در زمان خریداری، نزدیک به 1 میلیون دلار بوده است.

رولز رویس کانورتبل 1959

رتبه 11 مک لارن پی 1 ( McLaren P1 2014 ) 

جی لنو ( Jay Leno ) تهیه کننده و مجری برنامه های شبانگاهی آمریکا، یکی از معتبرترین و متنوع ترین کلکسیون های ماشین دنیا را در اختیار دارد. او این خودروی بی نظیر را در سال 2014 با یک و نیم میلیون دلار خریداری کرده است. مک لارن تنها 375 نسخه از این خودرو تولید نموده است.

رتبه 10 پاگانی هایرا ( Pagani Huayra )

این خودرو هم مجددا متعلق به فلوید می وتر است که در سال 2012 به عنوان سریع ترین خودروی جهان معرفی شد. این خودرو می تواند تا سقف سرعت 370 کیلومتر در ساعت رسیده و یکی از نادرترین تولیدات پاگانی است. فلوید این خودرو را در حدود یک و نیم میلیون دلار خریداری کرده است.

رتبه 9 بوگاتی ویرون طلایی ( Bugatti Veyron Gold ) 

بوگاتی ویرون، بدون شک پرافتخارترین خودروی دهه ی اخیر است و در حال حاضر نیز به عنوان بهترین خودروی تولید شده¬ی 2 دهه اخیر از آن نام می برند. این خودروی شگفت انگیز در سال 2013 توسط رپر آمریکایی فلو ریدا ( Flo Rida ) با قیمت 1.8 میلیون دلار خریداری شده است و دارای روکشی از طلای 24 عیار در بخش هایی از بدنه¬ی خود است.

رتبه 8 مرسدس 300 اس ال کوپه مدل 1955 ( Mercedes-Benz 300SL Gullwing Coupe )

این مرسدس یکی از نادرترین و تحسین شده ترین خودرو های کلاسیک و آنتیک بازار است که در حد فاصل سال های 1955 تا 1963 تولید شده است. مالک این خودرو نیز جی لنو، کمدین معروف آمریکایی است که آن را با رقمی در حدود 2 میلیون دلار خریداری کرده است. بدون شک کلکسیون این کمدین، یکی از غنی ترین ها در جمع آوری گران قیمت ترین خودروهای جهان می باشد.

رتبه 7 لامبورگینی گالاردو ( Lamborghini Gallardo ) 

مالک این خودروی شگفت انگیز فیفتی سنت ( 50 Cent ) رپر معروف آمریکایی است. فیفتی سنت هم یکی از کلکسیونرهای گران قیمت ترین خودروهای جهان است.

رتبه 6 استون مارتین یک-77 ( Aston Martin One-77 ) 

فلوید می وتر بدون شک یکی از عاشقان جمع آوری گران قیمت ترین خودروهای جهان است. او این استون مارتین زیبا را با رقمی در حدود 3 میلیون دلار خریداری کرده است.

رتبه 5 بوگاتی شیرون ( Bugatti Chiron ) 

باز هم نام تکراری فلوید می وتر پشت این خودروی شگفت انگیز 3.5 میلیون دلاری است که می تواند به سقف سرعت حیرت انگیز 464 کیلومتر در ساعت برسد. این خودروی تحسین شده تنها در کمتر از 10 نسخه تولید شده است. همچنین مانی خوشبین ، میلیونر ایرانی هم یک بوگاتی شیرون هرمس دارد، برای دیدن بوگاتی مانی خوشبین کلیک کنید

بوگاتی چیرون

رتبه 4 پورشه 550 آر اس مدل 1955 ( Porsche 550 RS – 1955 ) 

جری سینفلد در کنار جی لنو بدون شک غنی ترین کلکسیون ماشین های کلاسیک و قطعا گران قیمت ترین خودروهای جهان را دارند. این خودرو که در طول 3 سال تنها 90 نسخه از آن توسط کمپانی پورشه تولید شده است، در حال حاضر حداقل قیمتی بین 10 تا 15 میلیون دلار دارد.

پورشه 550 آر اس مدل 1955

رتبه 3 ترویتای هایپرکار ( CCXR Trevita Hypercar )

فلوید می وتر این خودروی دیگر از کلکسیون گران قیمت ترین خودروهای جهان را با رقم 5 میلیون دلار و در سال 2017 خریداری کرده است. قرار بود از این خودرو تنها 3 نسخه تولید شود؛ اما به علت پیچیدگی فرآیند تولید، تنها 2 عدد از این خودرو به بازار عرضه شد.

ترویتای هایپرکار

رتبه 2 مایباخ اکسلرو ( Maybach Exelero ) 

مالک این خودروی 9 میلیون دلاری جی زی، خواننده و رپر مشهور آمریکایی است. این خودرو در سال 2005 و با موتور قدرتمند V12 عرضه شد.

مایباخ اکسلرو

رتبه 1 فراری 250 جی تی او مدل 1963 ( Ferrari GTO 1963 ) 

فراری تنها 36 مدل از این خودرو را در حد فاصل 1962 تا 1964 تولید کرده است. کلکسیونر معروف خودرو، پائول پاپالاردو ( Paul Pappalardo ) این خودروی شگفت انگیز را در سال 1990 خریداری کرد و آن را در سال 2013 به شخص دیگری با رقم 52 میلیون دلار فروخت. نام خریدار دوم هرگز فاش نشد اما در ژوئن 2013 این خودرو مجددا در یک حراجی به خریدار بی نام دیگری با رقم 70 میلیون دلار فروخته شد. این خودرو بدون شک گران قیمت ترین خودروهای جهان است که معاملات آن تا حدی قابل پیگیری بوده و ثبت شده است.

فراری 250 جی تی او مدل 1963

 

امیدواریم از این مطلب استفاد کرده باشید. همچنین شما را به مطالعه سایر مطالب و مقالات اتوخسروانی دعوت می‌کنیم.

منبع : therichest 

مقالات مرتبط

افزودن دیدگاه

×
منو