آموزش تصویری Burnout یا دود بلند کردن از لاستیک و یا تیک آف

کردن burnout

در Burnout یا دود بلند شدن از چرخ، چرخ های ماشین شما با سرعت بالا می‌چرخد و باعث دود زیاد می‌شود. تا زمانی که کلاچ را فشار ندهید، ایستاده خواهد ماند و اجازه می‌دهد تا فنر در حرکت باشد. دود بلند کردن از چرخ‌ها و لاستیک سوزاندن در مسابقات نیز انجام می‌شود. سطح مسابقات به میزانی بالاست که لاستیک‌ها باید گرم شوند تا قدرت کافی در سطح مسابقه را داشته باشند. جالب به نظر می رسد ولی متأسفانه، شما نمی‌توانید از چرخ هر خودروی قدیمی دود بلند کنید، اما اگر می‌خواهید لایه‌هایی از لاستیک گران‌قیمت خود را از بین ببرید که جز لذت، اهمیت چندانی ندارد، می‌توانید آن را انجام دهید. برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

چه کنیم  Burnout کنیم تا از لاستیک‌ها دود بلند شود؟!

حتماً اتومبیل شما باید مناسب Burnout باشد.

برای دود بلند کردن به یک ماشین به قدرت زیادی احتیاج دارید.  برای اثر بهتر، لاستیک‌های خیابانی نیز مناسب هستند که دارای سطوح نرم و صاف‌تری هستند که باعث دود بیشتر می‌شوند.

ماشین را در دنده یک قرار دهید.

کلاچ را کاملاً فشار داده و شروع به گازدادن به موتور کنید. طبیعتا تا زمانی که کلاچ را رها نکنید، شروع به حرکت نخواهید کرد.

ترمزدستی را بالا بکشید.

بعدازاینکه کلاچ را رها کردید، لاستیک‌های شما خیلی سریع می‌چرخند. می‌توانید آن را کلاچ را فشار دهید تا سرعت چرخش چرخ ها را کم کرده و شروع به چرخش کنید. یا می‌توانید ترمزدستی را بکشید تا لاستیک‌ها بچرخند و دود بلند شود. پیش از ادامه مطالعه این مقاله…


مطالعه مطالب زیر را به شما پیشنهاد می دهیم:

علت کاهش شتاب خودرو

آموزش دریفت زدن با ماشین

چگونه پیچ لاستیک را باز کنیم

زمان تعویض لاستیک اتومبیل

نحوه تنظیم فشار باد لاستیک

آموزش تمیز کردن لاستیک

آموزش کامل موتور سواری


کلاچ را رها کنید.

هنگامی‌که کلاچ را کاملاً رها می‌کنید، لاستیک‌ها باید خیلی سریع شروع به چرخش کنند و درنتیجه دود ایجاد می‌شود.

اگر ماشین دنده اتومات است، گیربکس را روی D قرار دهید.

تا حد امکان محکم ترمز نگه‌دارید، با فشار دادن پدال گاز، چرخهای اتومبیل را جمع کنید. در صورت آماده بودن، ترمز را رها کنید. ماشین به حالت چرخش در خواهد آمد.

 

دودزا شید!!

بلند کردن دود را امتحان کنید.

بلند شدن دود هنگامی اتفاق می‌افتد که راننده قبل از حرکت چرخ‌ها را روی اسفالت بچرخاند که با توجه به فرسودگی چرخ، بسیار آسان‌تر است. خودروی را روی دنده سنگین بگذارید و به ماشین گاز زیاد دهید. کلاچ را به‌طور ناگهانی رها کنید تا خودرو شروع به چرخیدن کند.

دنات چرخشی انجام دهید.

دنات چرخشی، بلند شدن دود به‌صورت دایره‌ای است. برای انجام یک چرخش، یک منطقه بزرگ، باز و بدون ماشین و خلوت را پیدا کنید. به‌راحتی می‌توان کنترل یک اتومبیل را با یک درخش از دست داد. رانندگی را در دایره‌های آرام شروع کنید و سپس به‌سختی گاز بدهید تا لاستیک‌های عقب شروع به از کاهش کشش کنند و چرخ را در همان حالت نگه‌دارید تا دونات چرخشی را انجام دهد.

بلند کردن دود به‌صورت برگشتی را امتحان کنید.

عقب‌گرد دقیقاً مثل کشیدن چرخ روی اسفالت برای بلند شدن دود است اما روی تپه انجام می‌شود. این‌یک روش مناسب برای فرسودگی در یک اتومبیل تحت‌فشار است زیرا حرکت عقب به کشش پس از سوختگی کمک می‌کند. با فشار دادن پدال گاز، چرخهای اتومبیل شروع به حر کت می کنند. در صورت آماده بودن، ترمز را رها کنید و در نهایت باید چرخ‌های خودرو شروع به چرخیدن کند.

 

یک تپه پیدا کنید و ماشین را در دنده یک قرار دهید. کلاچ را فشار دهید. بگذارید ماشین کمی عقب به سمت پایین تپه چرخانده شود، سپس گاز را به‌سرعت و زیاد فشار دهید. سرانجام کلاچ را رها کنید.

 

از قفل خط استفاده کنید.

قفل خط دستگاهی است که خودرو را اصلاح می‌کند بنابراین پدال ترمز فقط ترمزهای جلو را درگیر می‌کند. قفل خط یک نوار الکترونیکی (نام فانتزی برای سوئیچ) است که به شما تعدادی دکمه اضافی در صندلی راننده می‌دهد تا بتوانید ترمزهای خود را کنترل کنید.

برای استفاده از قفل خط، پا را روی ترمز گذاشته و دکمه قفل خط را فشار دهید. هنگامی‌که پدال ترمز را رها می‌کنید، ترمزهای جلوی خود را روشن می‌کنید اما ترمزهای پشتی خود را از کار می‌اندازید و باعث می‌شود این چرخ‌ها در چرخش، سوختن و ایجاد دود آزاد باشند. دکمه قفل خط را رها کنید تا ترمزهای جلو آزاد شوند و به جلو حرکت کنید. این دستگاه تقریباً همیشه غیرقانونی بوده و بسیار خطرناک است.


راهنمای اطلاع از قیمت خودرو:

قیمت النترا

قیمت گرنجور

قیمت اسپورتیج

قیمت سوناتا هیبرید

قیمت مزدا 3 جدید صندوقدار


 

منبع : ویکی

مقالات مرتبط

افزودن دیدگاه

×
منو