مقایسه بنز با بی ام و | بررسی دو خودروساز برتر آلمانی

مقایسه بنز با بی ام و

بدون شک بنز و بی ام و در میان محبوب ترین خودروهای ایران و جهان قرار دارند. این 2 خودروساز باکیفیت آلمانی، چیزی نزدیک به 100 سال است که بی وقفه در حال ارتقاء فناوری های ساخت موتور و خودرو می باشند. مقایسه بنز با بی ام و می تواند سرفصل های بی شماری داشته باشد که از میان آنها می توان به مقایسه ی تاریخچه ی پرفراز و نشیب آنها به ویژه پس از 2 جنگ جهانی و همچنین انواع کلاس های خودرو اشاره کرد.
این دو خودروساز بزرگ آلمانی بی هیچ شکی، 2 رقیب فوق العاده هستند که در طول زمان موجب ارتقاء پایدار یکدیگر نیز گردیده اند. رقابت آنها در شرکت های خریداری شده و حتی جزئیات سری ماشین های مختلف نیز کاملا پیدا است. بی ام و مالک شرکت لوکس ( رولز رویس ) است و بنز نیز که زیر مجموعه ی شرکت ( دایملر- آگ ) است، صاحب برند لوکس میِباخ است. بی ام و با سری 7 خود وارد بازار خودروهای لوکس و تشریفاتی شده و بنز سری 500 خود را معرفی کرده است. این رقابت همواره و در تمامی کلاس های خودرو بین این 2 شرکت وجود داشته است. هرگز نمی توان یک طرفدار دو آتیشه ی بنز را علاقه مند به خودروهای بی ام و کرد و این موضوع در مورد عاشقان بی ام و نیز شرایطی یکسان دارد. پس با فرض این که هر گروه، مخاطبان خاص خود را دارند، با بررسی تاریخچه ی این 2 خودروساز برتر آلمانی تلاش داریم مقایسه بنز با بی ام و را در قالب یک محتوای کوتاه خدمت شما ارائه کنیم.

تاریخچه شرکت مرسدس بنز ( Mercedes-Benz )

مرکز اصلی و محل تاسیس شرکت مرسدس بنز، شهر اشتوتگارت آلمان است. این کمپانی در سال 1926 بنیان گذاشته شده است؛ اما ریشه ی اصلی آن، شرکت ” دایملر موتورن گیزلشافت ” به سال تاسیس 1890 است. نام مرسدس بنز به اولین سفارش بزرگ این کمپانی برمی گردد که سرمایه گذار نام دخترش مرسدس را بر روی خودروی سفارشی گذاشت. خودروی تولید شده به قدری با کیفیت بود که توانست به سرعت جایگاهی مناسب در بازار به دست آورد و به همین علت نام مرسدس بنز تا به امروز باقی است. شرکت مرسدس بنز نیز همچون بی ام و دوران بسیار سختی را در خلال جنگ جهانی دوم تجربه کرد. به طوری که در دهه ی 1940 تقریبا هیچ خودرویی توسط بنز تولید نگردید.

تاریخچه بنز
جالب است بدانید مرسدس بنز از سال 1997 و پس از عرضه ی مرسدس بنز کلاس M تا 7 سال هیچ خودروی مدل جدیدی به بازار عرضه نکرد تا نهایتا در سال 2004 دو ستاره به بازار معرفی کند. اولین خودرو مرسدس بنز SLR مک لارن بود که در مشارکت این دو خودروساز به بازار عرضه گردید و خودروی دوم مرسدس بنز CLS نام داشت.

مرسدس بنز چندین شرکت زیرمجموعه دارد که از معروف ترین آنها می توان به مرسدس AMG اشاره کرد که در فرآیندی 15 ساله از مالکان اولیه اش ” اِرهارد ملشر و هانس ورنر آوفرخت ” خریداری شد. مرسدس بنز مک لارن حاصل همکاری 6 ساله ی این دو خودروساز فوق العاده است. آنها توانستند در این بازه ی زمانی، جایگاهی مناسب در مسابقات فرمول یک به دست آورند.

خودروهای بنز
مایباخ برند سوپر لوکس بنز در سال 2013 با چالشی مواجه شد که سال ها قبل، رولز رویس با آن مواجه شده بود. فروش پایین این خودروهای فوق لوکس، باعث تعطیلی خط تولیدشان گردیده بود. البته همچنان بنز از عنوان مایباخ بر روی خودروهای لوکس سری مرسدس استفاده می کند.

معرفی شرکت بی ام و ( BMW )

بی ام و در سال 1916 و در شهر مونیخ تاسیس شد و همچنان دفتر مرکزی این شرکت در این شهر قرار دارد. اولین تولیدات این کمپانی به تولید موتور هواپیما اختصاص دارد که پس از جنگ جهانی اول، از آن منع گردید. البته این کمپانی تا سال 1945 همچنان این بخش را فعال نگاه داشته بود. نام اصلی این شرکت ” صنایع موتوری باواریا ( Bayerische Motoren Werke ) ” بوده و توسط فرانتس یوزف پوپ تاسیس شد. البته این روزها خانواده ی کواندت مالک 50 درصد از سهام این خودروساز هستند.

تاریخچه بی ام و
همان طور که گفتیم، پایان جنگ جهانی اول و به تبع آن قطعنامه ی ورسای، شرایط بسیار سختی را برای کمپانی بی ام و ایجاد کرد. این شرکت مجددا از سال 1923 اقدام به تولید خودروهای خود نمود و از آن زمان توانست سیر صعودی خود را دنبال کند؛ اما دوباره آتش جنگ جهانی دوم و اجبار به بازگشت بی ام و به تولید موتور هواپیما برای نیروی هوایی آلمان نازی، باعث شد این کمپانی تا حدود دهه ی 70 میلادی همچنان در بحران های پس از جنگ باقی بماند.

بی ام و 2000

جالب است بدانید تقریبا تمامی کارخانه های بی ام و در طول جنگ، بمباران و تخریب شده بود. بی ام و برای سر پا ماندن در هنگامی که تمام تاسیسات شرکت در اختیار نیروهای متفقین بود، حتی به تولید تجهیزات آشپزخانه نیز روی آورد، زیرا کمپانی مجددا اجازه ی تولید هیچ گونه موتوری را نداشت.
اما دهه ی 70 عصر طلایی و زمان شکوفایی بی ام و بود تا سری های موفق 3، 5 و 7 بنیان گذارده شوند.


مطالعه مطالب زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

لوکس ترین ماشین های بنز

مقایسه بی ام و سری 5 با بنز E کلاس

بنز اس کلاس s class جدید

مقایسه اس 500 و سری 7 


مقایسه بنز با بی ام و در شکل ظاهری و راه و رسم آنها در طراحی خودرو

مرسدس بنز نه تنها در ایران بلکه در سراسر دنیا نشانی لوکس و انتخاب اول بسیاری از مدیران ارشد است. در نقطه ی مقابل، بی ام و در قالب سری های خود تلاش بر نشان دادن چهره ای خشن، اسپرت و قطعا جوان پسندتر دارد. با ساده ترین مقایسه های آماری هم می توان دریافت که علاقه مندان به خودروی بنز گروه سنی بالاتری را نسبت به خریداران بی ام و دارند. در مقایسه بنز با بی ام و این موضوع شاید مرسوم ترین تفاوت باشد. موضوعی که البته سیاست های طراحی این دو خودروساز را به شدت تحت تاثیر خود قرار داده است.

مقایسه ظاهری بنز با بی ام و

با ورود به فضای طراحی داخلی این 2 خودرو نیز تفاوت بنز با بی ام و مجددا نمایان می شود. طراحی کلاسیک و لوکس بنز در فضای داخلی نیز تکرار شده و این خودرو در غالب مدل ها، ترکیب چوب و چرم را اجرا کرده است. در نقطه ی مقابل، بی ام و انتخاب هایی متفاوت و در جهت اسپرت تر کردن طراحی فضای داخلی داشته است.

مقایسه ظاهری بی ام و با بنز

در مورد امکانات رفاهی نیز این موضوع صادق است. بنز تمرکز بیشتری بر روی فضاهای داخلی جادارتر با امکاناتی لوکس تر دارد در حالی که تمامی آپشن های بی ام و در خدمت لذت بیشتر از رانندگی و ایجاد هیجان است. هر دوی این شرکت های بزرگ آلمانی در استفاده از فناوری های نوین در آپشن های خود سرآمد هستند.

مقایسه داخل بنز با بی ام و

 

مقایسه داخلی بی ا م و با بنز

مقایسه بنز با بی ام و – کیت AMG مرسدس بنز و کیت سری M بی ام و

همان گونه که بی ام و برای رقابت با سری مایباخ بنز، شرکت رولز رویس را خریداری کرد تا در بازار خودروهای سوپر لوکس، از رقیب دیرینه ی خود کمبودی نداشته باشد؛ کیت AMG مرسدس بنز نیز پاسخی به سری اسپرت قدرتمند M بی ام و است.

کیت سری M بی ام و

بنز به کمک تیون های فوق العاده ی AMG همچون سری های C63 و E63 توانست رقیبی قدرتمند برای سری های M بی ام و، روانه ی بازار کند. بی ام و سال ها با این سری، یکه تاز بازار خودروهای تیون شده ی غالب کلاس ها بود.

کیت AMG مرسدس بنز

 

مقایسه بنز با بی ام و در ساختار و قدرت موتور

بنز سال ها است به قدرت موتور خودروهای تولیدی اش اتکا دارد و این توانایی کمپانی، ریشه در قدمت آن در ساخت موتورهای نوآورانه است. هنوز هم چیدمان V شکل موتورهای بنز، استانداردی پایه در طراحی موتور خودرو است. کلاس های مختلف بنز در انواع C و S با موتورهایی تا 8 سیلندر و با توانی بیش از 500 اسب بخار به بازار عرضه شده است. در کنار این موتورهای قدرتمند، سیستم های 12 سیلندر توربو شارژ، جایگاهی بی رقیب در دنیای خودرو های لوکس دارند.

موتور بنز

در مقایسه بنز با بی ام و اما کمپانی باواریایی چیزی کم ندارد و سیستم خطی موتورهای آن در انواع V8 و V12 قدرت و شتابی مثال زدنی به خریداران می دهد. اگر بنز به قدرت موتورهای خود اتکا می کند، بی ام و نیز با شتاب بالای موتور کد B57 خود در سری M3 ، یکی از بی نقص ترین سیستم های خطی دوگانه ی بازار را طراحی کرده است.

موتور بی ام و

تفاوت ها و شباهت ها در موتورهای تولیدی این دوغول خودروساز آلمان در کلاس ها و مدل های مختلف، نیازمند بررسی دقیق و بخش به بخش است؛ اما به طور خلاصه می توان گفت این 2 کمپانی مسیر منحصر به فرد خود را داشته که اتفاقا همواره در آن موفق بوده اند.

بنز و بی ام و


راهنمای اطلاع از قیمت خودرو:

قیمت النترا

قیمت گرنجور

قیمت اسپورتیج

قیمت سوناتا هیبرید

قیمت مزدا 3 جدید صندوقدار


 

مقالات مرتبط

  • عسل 29 . 03 . 2023

    خیلی عالی بود واقعا مطالب جامع و کامل بود مرسی

    پاسخ دهید !
  • Amir 21 . 08 . 2021

    واقعا عالی بود فقط ممنون میشم درباره این دو خودرو در ایران نیز توضیح بدید که مثلا کودومش به صرفه تره یا بهتره برا ایران و جاده هاش تشکر

    پاسخ دهید !
    • مدیریت سایت 21 . 08 . 2021

      خوشحالیمکه سودمند واقع شده… بله حتما.
      بی ام و خیلی پراستهلاک تر از بنزه و نسخه های سری ایکس و سری 5 بی ام و تو جاده ایران خیلی زودتر رینگشون ترک میخوره
      کلا پیشنهاد ما بنز هست در ایران با توجه به جاده و شرایط اب و هوایی

      پاسخ دهید !

افزودن دیدگاه

×
منو